Hallo allemaal dames, Vanmiddag was ik in het ziekenhuis ivm wat klachten, gelukkig was er niets aan de hand. Er werd nog even een echo gemaakt voor een extra check! Blijkt dat ons meisje 4 weken achterloopt in groei Nog nooit niemand heeft er een woord over gerept tijdens echo's of consoles bij vk.... Wel zei iedereen steeds, je bent niet zo dik of je baby is niet heel erg groot. Nou ja prima, is allemaal mee te leven. Moet nu vrijdag terugkomen bij de gyn, ik had vanmiddag ook een hoge bloeddruk. Ben benieuwd hoe het verder gaat! Meer dames ervaring? En werden jullie snel ingeleid? Want daar hebben ze het wel een beetje over gehad
wij kregen bij de 20 weken echo te horen dat het hoofdje iets achter liep, vervolgens diverse groeiecho's gehad en met 29 weken kwam ik onder de gynaecoloog te staan. Ik ben nu 37 weken zwanger en ons meisje zit op de p5/p10 in het begin hadden ze het wel over inleiden maar ze schijnt wel mooi op haar eigen lijntje door te groeien dus nu willen ze het gewoon afwachten. Gister had ik bij de controle wel een bloeddruk van 160/90 dus er werd meteen bloed afgenomen en ik moest een halfuurtje aan de ctg, toen zakte mijn bloeddruk gelukkig wel weer naar 115/70 ik had mij dus waarschijnlijk wat te druk gemaakt. Morgen krijg ik voor de zekerheid weer een doppler meting en moet ik weer even aan de ctg om te kijken hoe het nu is met de bloeddruk. Is daar bij jou verder niet naar gekeken?
Ja ik heb aan het ctg gelegen en ze hebben de navelstreng gecheckt. Ook het vruchtwater is gemeten, dat was verder wel goed. Ook geen afwijkende bloedwaardes, ze waren nl wel bang voor zwangerschapsvergiftiging Mijn laatste echo was met 30 wkn en toen moet het haast wel zichtbaar zijn geweest vlgs de gyn. Vooral het buikje was duidelijk te klein.
Jawel, mijn zoontje zat op p5. hij hoorde toen bij de babys die onder de gemiddelde zat en kleine baby. Navelstreng was goed. Later bleek dat ze de baby niet goed hadden gemeten bij de echos. Door rep en roer ben ik 3 weken lang 3x per week ziekenhuis in en uit geweest. Daarnaast kreeg ik hoge bloeddruk en ben ik ingeleid met 37+2 en geboren met 37+3. Bij geboorte was hij 48cm en 2730. (hij liep sowieso altijd 1,5 week achter bij de echo).
Pff en meteen is dan het zorgeloze er vanaf Hoe ging het met je zoontje nadat hij geboren was? Dit hou ik ook een beetje in mijn achterhoofd. Stel dat ze er wat naast zitten en het allemaal wel mee valt! Uiteraard zal het dan geen grote baby zijn maar wel acceptabel.
Mijn zoontje viel na zijn geboorte bijna 10% van geboortegewicht af. Wij moesten bijvoeden met kv. Hij had wel een moeilijke start gehad. Gelukkig door middel van bv en kv is hij bovenop gekomen. Op dag 3-4 hoorde ik de vk met kraamhulp zeggen, als hij niet zou bijkomen dat die met spoed naar het ziekenhuis moest. Gelukkig is die op dag 6 op oude gewicht. Nu is het een vrolijke mannetje. Hij is met 7 maanden nu 68 cm en 7990 gram . Ik hoor de vk en de echocentrum zeggen dat hij onder de gemiddeld zal blijven en dat die nooit boven de gemiddeld zou komen. Hij heeft de uitspraak van de vk en echocentrum doorbroken want zijn lijn is boven het gemiddelde uit! PS: je kan de fotos in mijn album kijken en vergelijken toen die zo klein was en de foto van nu.