koperspiraal

Discussion in 'Anticonceptie' started by Romaira, May 31, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Debski

Debski Fanatiek lid

Nov 23, 2006
    1,502
    0
    0
    Koerier
    Maastricht
    Jeetje dat was even niet niks he meid ... slaap lekker in ieder geval ;)
    Ben benieuwd hoe het morgen met je gaat!

2. bambi26

bambi26 Nieuw lid

Jun 18, 2010
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo. ik heb even een vraagje.
    2 juni is mijn spiraal eruit gehaald.
    8 juni gevreeen met mijn vriend..
    en meteen had ik het gevoel het is raak!!!!!!
    nu, anderhalve week later heb ik dat nog steeds! zere borsten, borrelend gevoel in mijn buik,.. kramp in mn buik, en rug.. heeeel erg moe..
    vanmorgen heb ik een bloedtest gehad in het ziekenhuis, en de uitslag was NEGATIEF!
    zo vreemd! en ik heb ECHT het gevoel dat ik zwanger ben.
    heeft iemand hier ervaring mee?
    of heeft iemand ervaring met het verwijderen van een koperspiraal, en het gevoel daarna?
    ik hoop een reactie te krijgen!
    vr. gr.

3. Romaira

Romaira Fanatiek lid

May 23, 2008
    4,067
    0
    0
    nou meiden dinsdag is het zo ver dan word me spiraaltje gezet ! vind het wel enorm spannend hoor maar ja t moet gewoon dus ff door bijten hahaha
    moet zeggen dat ik nu 4 weken gestopt ben met de pil en ik voel me echt al een heel ander mens ...vorige week was ik erg lichtjes ongesteld , het begin is er dus !

duimen jullie voor me dat het goed gaat en niet zo heel veel pijn doet hahaha

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Je had een mirena spiraal?
    Lijkt mij namelijk een soort van ontpillen.
    Je lichaam moet wennen aan het feit dat er geen spiraal meer is en dat geeft klachten.

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Het zetten deed mij totaaaaal geen pijn. Het is gewoon heftige kramp, maar geen pijn.

Daarna was een hel voor mij, dus ik wil hem noooooit meer.
    Maar er zijn meer tevreden gebruikers denk ik hoor. Denk daar maar aan.

6. Romaira

Romaira Fanatiek lid

May 23, 2008
    4,067
    0
    0
    ja idd en voor mij eingelijk de enige oplossing dus k moet wel ( ja of geen anticonceptie maar dat wil ik echt niet !!! dus geen optie zeg maar )

7. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    ik heb niet alle reacties gelezen maar het verschil met de koperspiraal en de Mirena zijn:
    - koperspiraal meer kans op zwangerschap
    - meer kans op meer bloedverlies.
    het is wel zo dat de Mirena veel minder hormonen bevat als de pil en dat die hormonen niet door je hele lichaam gaan.
    zelf heb ik anderhalf jaar de Mirena gehad en die is super bevallen en ik ben ook altijd heel gevoelig voor hormonen.

8. Romaira

Romaira Fanatiek lid

May 23, 2008
    4,067
    0
    0
    nou meiden vandaag is de dag ! moet er om 10:50 uur zijn , en ben vrij angstig maar probeer me voor te houden dat het zo voorbij is :D

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Als je daar ligt gewoon ontspannen. Ik voelde echt alleen kramp, niks geen pijn. Succes!

10. Niboma

Niboma Fanatiek lid

Nov 20, 2008
    1,439
    0
    36
    Female
    Veluwe
    Helemaal goed gegaan?

11. Romaira

Romaira Fanatiek lid

May 23, 2008
    4,067
    0
    0
    ja helemaal goed gegaan !
    deed wel goed zeer het plaatsen zelf maar vrij snel daarna voelde ik niets meer dan een ongesteldheids gevoelzeg maar !

12. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

Jan 8, 2009
    1,361
    0
    36
    heeh,
    hier ook een koperspiraal. Plaatsten ging prima. Ik blijf alleen iedere keer wat bloed verliezen. Ik heb hem inmiddels 3 weken.

ik zie trouwens dat pina zwanger is. Terwijl ze spiraal had laten zetten.:$
    Benieuwd naar haar verhaal.

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Spiraal is verwijderd omdat hij mogelijk verkeerd zat. Toen was het wachten op de ongi zodat ik aan de pil kon, geen ongi maar posi test gehad.

14. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

Jan 8, 2009
    1,361
    0
    36
    jeeh,
    wat vond je ervan dat je ineens positief testte? is het wel gewenst?
    Maar waarschijnlijk verkeerd geplaatst....had je bepaalde klachten ofzo?

15. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Hoi,

gelukkig viel de plaatsing mee. Vond ik zelf ook meevallen.
    Heb hem twee keer laten zetten, waarvan 1x onder begeleiding van een echo bij de gyn. Maar beide keren kwam hij er de eertvolgende ongi uitzetten. Voor mij geen spiraal meer dus.

Tijdens de 2 cycli dat ik de spiraal droeg had ik wel meer last van taai slijmverlies. Dat lijkt op "vruchtbaar slijm". Weet ff niet meer wie het vroeg.

16. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Het was schrikken, maar zeker gewenst.
    Ik had idd veel steekjes in de liezen en ongikrampjes, daarom ben ik gaan testen.

17. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

Jan 8, 2009
    1,361
    0
    36
    pffff, nou hier is een tweede wel gewenst hoor, maar zou wel even in de paniek schieten als het nu al zover was. goeie zwangerschap gewenst he!!

wat ik trouwens giga-irritant vind is, dat ik of wel taai slijm verlies,of bloederig slijm en dan weer een dagje een beetje bloed en regelmatig krampjes in mijn buik en soms rug. Ik moet eigenlijk iedere dag een inlegkruisje of maandverband ofzo dragen. Dit is al sinds ik deze spiraal heb. Ik heb hem nu bijna 4 weken. Is dat normaal en heeft iemand hier dit ook?

Share This Page