Begonnen met levonorgestrel /ethinylestradiol 30 doorbraakbloeding

Discussion in 'Anticonceptie' started by frannie82, Dec 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Had vroeger altijd het echte merk maar nu is het inmiddels een pil met alleen de stofnaam.
    Ben in 2010 met de pil gestopt.
    Toen nog Stederil.

Nu weer begonnen maar ik ben nog geen 2 weken bezig en de eerste flinke doorbraakbloeding is er al.
    Dat heb ik nog nooit gehad bij vorig gebruik terwijl ik van 2000 tot 2010 de pil heb gebruikt.

Kan dit komen doordat het nu merkloos is?
    Afgelopen donderdag de doorbraakbloeding en nu nog steeds oud bruin verlies.

Ik baal hier enorm van want ik loop nu nog met maandverband en inlegkruisjes.
    Nu las ik dat het de eerste maanden normaal kan zijn.

Iemand ook deze klachten?

2. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Ik slik hem ook nu 3 maanden. Werd keurig een aantal dagen na de stopweek ongesteld. Tweede dag wat meer, maar niet heel erg.

3. Sifra

Sifra Niet meer actief

Hoi Frannie,

ik gebruik deze pil nu sinds 3 weken, maar ik ben vanaf mijn menstruatie ( gestart met de pil op cd 3, voor tijdelijk gebruik om de endometriose rustig te houden ) nog niet 'schoon' geweest. Blijf maar aanhoudend bruin/ bloedverlies houden en buikkrampen.
    Ik kan je geen antwoordt geven op je vragen, maar de klachten zijn dus enigszins herkenbaar. Buiten het feit dat het heel vervelend is, maak ik me ook een beetje zorgen dat dit niet 'normaal' is.

Is bij jou inmiddels het bruinverlies weer gestopt?

4. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,298
    394
    83
    Voordat ik stopte met de pil levonorgestrel /ethinylestradiol had ik er ook veel last van, elke keer weer etc,, meerdere keren bij de huisarts geweest etc, en toen gelukkig weer stediril gekregen, want van die levonorgestrel /ethinylestradiol werd ik echt niet goed, dat snapte hij dus gelukkig weer stediril gekregen, en ik moet het zelf betalen dus heb gewoon gezegd dat ik die pil weer wil want moet er toch zelf vor betalen ;)

5. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Ik heb het nog steeds maar ben nu ff in de stopweek dus nu gewoon bloedverlies.
    Omdat ik al non stop bloedverlies heb vanaf augustus en dit eigenlijk niet anders is met de pil heb ik toch een afspraak gemaakt met de gynaecoloog.

6. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ik had hetzelfde probleem. Vanaf dag 10 vd cyclus had ik steeds al bloedverlies. Nu heb ik Mycrogynon 50 en is het probleem verholpen, maar heb ik er buikpijn bij gekregen... Dus ik ga overstappen op implanon, hopelijk past dat beter bij mij.

Share This Page