implanon? veilig of niet

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Rica, 13 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Hallo dames!

Ik heb voor volgende week een afspraak voor een implanon.
    Ik twijfelde enorm tussen de spiraal en de implanon. Maar ik durf gewoon echt niet voor de spiraal te gaan, stom ik weet het maar kan het niet helpen. Ik stel dat maar uit en uit en ik wil gewoon veilig en beschermd zijn en het liefste gewoon voor een hele tijd.
    Nu was ik bij de dokter en die stelde de implanon voor en dit lijkt mij wel het makkelijkste.

Nu Hoorde ik vorige week van 2 mensen dat die helemaal niet zo veilig is als ze zeggen, dat er vaak mensen alnog zwanger van zijn.
    is dat zo?????????
    ik slikte al 13 jaar de pil en dat ging ook goed.

Ik zou graag ervaringen willen weten hiermee.

2. oxbow

oxbow Niet meer actief

Heb er geen ervaring mee, maar lees wel even mee.

Na de bevalling zit ik ook aan een implanon te denken, ook omdat ik in een folder van anti conceptie heb gelezen dat het een heel betrouwbaar middel is zowat nog betrouwbaarder dan sterilisatie mits correct geplaats.

3. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ja hoop dat t wel actiever wordt hier hihi...
    Het lijkt mij ook erg makkelijk..... Maar nu kwamen er opeens mensen die zeiden kijk maar uit......volgens mij is het hetzelfde als de pil kwa werking maar ik weet t niet.

4. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik had een implanon en ben niet zwanger geworden.
    Ik vind het ideaal omdat je nergens aan hoeft te denken, en je ook nog steeds beschermd bent als je diarree hebt of hebt overgegeven.

Ik ben trouwens het bewijs dat een spiraal ook niet 100% veilig is (anders was ik hier niet). Er is met elke anticonceptie natuurlijk altijd een klein kansje dat je zwanger word. Als je dat echt niet wilt moet je geen seks hebben ;)

5. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.835
    1.343
    113
    Ik heb in totaal 7 jaar een implanon gehad, vervolgens 1,5 maand condooms zodat ik wist of mijn cyclus weer opgang kwam en toen direct zwanger. Implanon heeft hier dus 7 jaar z'n werk goed gedaan.

6. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Implanon is een van de veiligste anticonceptie die er is. Je kunt alleen zwanger worden als het staafje er op wat voor manier dan ook niet is ingekomen. Laat hem zetten bij de gynaecoloog, dan zit je sowieso goed. Je moet altijd meteen na het zetten het staafje voelen in je arm. Als je hem voelt dan mag je er van uitgaan dat je een goede anticonceptie hebt!
    Uit onderzoek is gebleken dat vrouwen die zwanger zijn geworden en dachten een staafje in hun arm te hebben dit eigenlijk niet hadden (waarschijnlijk in het ‘inbrengsysteem’ blijven hangen. Het aantal zwangerschappen bij Implanon staat op 0% :)

7. Aylen

Aylen Niet meer actief

Mij lijkt het ook wel wat. Ik heb er veel over gelezen (online), waardoor ik in eerste instantie geschrokken was. Maar na een gesprek met mijn huisarts durf ik het wel aan. De horrorverhalen zijn online altijd oververtegenwoordigd.

Deel Deze Pagina