aantal vragen over het gebruik anticonceptie

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Roanchie, 3 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik zit al heel lang met een vraag in me hoofd en kom er niet over uit.
    Ik slik de pil al vanaf me 15de en met me zoontje ben ik zwanger geraakt door de pil+ condoom. Na de zwangerschap weer begonnen.
    Toen we voor een 2de wouden gaan ben ik gestopt met slikken en direct raak.
    Maar nu, ik lees ovrql dat er ontpilt moet worden en dat de 1ste bloeding geen menstruatie is, hoe kan het dat het bij mij dan zo snel ging? Of reken ik heel raar.
    (Overigens ik voel me wel heel schuldig tegenover de meiden waarbij het niet zo makkelijk lukt , sorry)

Nu ik bevallen ben heb ik de keus gemaakt om de prikpil te nemen, we zijn compleet maar ik sluit het niet helemaal uit omdat ik nog erg jong ben. (Dan mar wat langer erover doen)
    Nu heb ik 3 weken geleden de prik gezet en ben nu al vanaf vorige week ongesteld, begon met paar dagen bruin bloed en begon met een drupje en dat werd met de dag iets erger, nu lijkt het goed doorgebroken te zijn, maar mij is verteld geen ongesteldheid?
    Ook heb ik verschikkelijk last van me rug me buik en me bui is ook niet al te best, vraag me af of dit nornaal is.
    Of ik loop net te hard van stapel en heeft dit nog te maken met de bevalling...

Wie heeft er andwoord op mijn onbeandwoorde vragen😇

2. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Ontpillen "moet" natuurlijk niet, maar het gebeurt wel vaak. Het betekent dat je lichaam zelf de hormooncyclus weer op gang moet brengen (Dus de term "ontpillen" klopt niet helemaal). Bij jou gaat dat sneller dan gemiddeld.

Ik heb verder geen ervaring met de prikpil, maar ik vermoed dat je klachten nog van na de bevalling zijn. Je kunt in deze periode vaak nog bij een verloskundige terecht met vragen hierover, zij zijn er ook voor je als je nog zwangerschapsklachten hebt na de bevalling :)
    Ik kreeg die klachten opeens 4 maanden na de bevalling van mijn dochter. Dat bleek later van het ontzwangeren te komen. Dat betekent eigenlijk precies hetzelfde als ontpillen: je lichaam moet na de zwangerschap zelf weer een hormooncyclus starten

3. xZoe

xZoe Actief lid

9 jul 2014
    209
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad, ontpillen hoeft niet altijd.
    Je lichaam herstelt zich weer en zo te lezen is bij jou heel snel de cyclus weer op gang gekomen.
    Kan best dat dat nu weer het geval is, en dat je daarom al ongesteld bent.
    Wie heeft je verteld dat het geen menstruatie is?

4. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Ik denk dat ze hebben gezegd dat het een onttrekkingsbloeding is, zo heet een menstruatie die je bijvoorbeeld ook krijgt in de stopweek van de pil. Je kunt het wel ongeveer zien als menstruatie maar helemaal precies hetzelfde ia het niet.

5. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik had het gelezen, meerdere keren dus daarom dacht ik dat het geen echte menstruatie zou zijn.
    Bedankt voor het andwoord!

Nu ik natuurlijk aan de prikpul zit, is er dan ook geen grote kans dat er wel een eisprong is , omdat ik nu menstrueer? (Weet het nog niet zeker, bijna 2 wekenaan hetvloeien)
    Ik ben gewoon best bang dat ik immuun ben voor dit soort dingen haha (niet letterlijk) ik zit er nu echt niet op te wachten dat ik weer zwanger raak. Is het niet verstandiger om eventueel te kijkenmet een eisprong test zodat ik zeker ben?
    Btw niet lullig bedoeld voor de vrouwen waarbijde wens er wel is

Deel Deze Pagina