Oke.......ik ben 41. In verband met extreme migraine en andere klachten die in mijn geval samenhangen met de cyclus ben ik op zoek naar een oplossing. De mirena wil ik niet meer, in het verleden te vaak ontstekingen door gehad. Het gaat er dus om dat de hormonen niet meer zo schommelen. De pil......of de minipil......ik heb de hele dag gelezen over onderzoeken naar borstkanker en het risico hiermee met de pil. Ik word er niet vrolijk van. De onderzoeken spreken elkaar tegen. De duur van van het gebruik lijkt ook niet uit te maken. Mijn leeftijd is hoog, mijn gewicht in hoog, heb wat cardiale dingen. En toch kan het zo ook niet doorgaan. Wie heeft een idee wat de laatste bevindingen zijn op dit gebied, ik bedoel omtrent de risico's? Elk onderzoek wat ik las, zoals ik al aangaf, zegt wel iets anders, om gek van te worden......
Ik zou om een gesprek vragen bij een gynaecologe die kan je de informatie geven van de meest recente onderzoeken en je hierin het beste advies geven lijkt me, zeker incombinatie met de andere zaken die je noemt. Bij mij is in het advies gesprek bij verwijdering van de mirena aangegeven dat ik geen hormonen als anticonceptie meer mocht, de 'problemen' die ik indertijd lichamelijk had waren stuk voor stuk te herleiden naar de mirena. (Iets wat de huisarts niet bij stil gestaan had ondanks mijn problemen met de pil indertijd). Op dit moment mag ik zelfs niet verder met de mmm voordat er meer duidelijk is over de cardiale problemen dus zou echt voor een advies gesprek gaan hierin, je hebt immers maar 1 lichaam.