Koperspiraaltje

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Judy1985, 29 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judy1985

Judy1985 Lid

23 mrt 2016
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Hoi,

Ik kan zo snel niet vinden of dit onderwerp al een keer is aangesneden of niet, dus doe het maar even zo.

7maart is mijn koperspiraal verwijderd.. Nu heb ik al een aantal keer de afgelopen anderhalve week goede krampen gehad in mijn onderbuik. Af en toe ook opgeblazen gevoel en pijnlijke onderbuik (net als of je te lang je plas hebt opgehouden)
    Sinds een tijdje houd ik ook, gewoon voor mijzelf, in een app bij hoe mijn cyclus is. maar die blijkt nog al wat te schommelen.. (tussen de 21-41 dagen..) nu zou ik volgens deze app morgen ongesteld moeten worden, maar als ik naar mijn lichaam luister gaat dat hem nog niet worden.. (met 41 dagen zit ik op datum 02-04)

Ben alleen wel iets vergeten te vragen bij de gyneacoloog...
    Twee dagen voor het verwijderen nog onbeschermd seks gehad.. Nu weet ik niet hoe lang het duurt voor de zaadjes inactief zijn gemaakt door het koperspiraal... Is hier iemand bekend mee? Of is er zelfs een kans dat je zwanger kan zijn hierdoor? :(

Moet je lichaam wennen aan het feit dat het koperspiraaltje er uit is?
    (vanochtend een test gedaan.. negatief..)
    Heb nog niet echt een moment gehad dat ik de gyneacoloog hier over te bellen...

Alvast bedankt!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Judy1985,

na een koperspiraal pakt je lijf over het algemeen weer redelijk snel een cyclus op. Je kunt na het verwijderen van een koperspiraal tijdens een menstruatie, meteen proberen zwanger te worden. Als deze is verwijderd tussen menstruatie door is het aan te raden een cyclus te wachten.
    Het ligt verder aan waar jij in je cyclus zat op het moment van de gemeenschap. Zaadcellen blijven tot hooguit 48 uur actief, uitzonderingen daar gelaten.
    Ik denk dat je wellicht gewoon een onregelmatige cyclus hebt van zelf en dat er mogelijk geen echt ritme in komt komende tijd?
    Goed dat je met een app een beetje inzicht probeert te krijgen. Dat maakt het mikken een stukje duidelijker.

Groetjes Brigitte

3. Judy1985

Judy1985 Lid

23 mrt 2016
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi brigitte. Dank je wel moest op moment van verwijderen nog een dag of 14 inde cyclus van 32 dagen. Gemeenschap was dus twee dagen daarvoor. Verwijderen was idd tussen twee menstruaties door

Ja app ben ik wel heel blij mee. Doe dat al goed anderhalf jaar... en zat die tijd constant op 21-41dagen. En alles er tussen..

Ben beetje de kluts kwijt. :$

Deel Deze Pagina