Keel ontsteking zonder amandelen?

Discussie in 'De lounge' gestart door chantal26, 20 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik weet niet of iemand dit weet, maar ik heb al een aantal dagen verschrikkelijke keelpijn.
    Alleen het rare is, is dat ik geen amandelen meer heb.
    Kan je dan nog een keelontsteking hebben?

2. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    jazeker hahaha
    amandelen hebben toch niet te maken met keelpijn??

3. Seth

Seth Niet meer actief

ja....

heb je witte puntjes in je je keel???

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Was het maar waar. Ik heb een aantal malen al een keelangina gehad. Een flinke zelfs. Soms kunnen ze weer groeien geloof ik. Maar je kunt wel degelijk een keelontsteking krijgen dan, alleen in mindere mate zeg maar.

5. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ow ik dacht dat ik nadat mijn amandele verwijderd waren nooit geen keelontsteking meer kreeg, maar dat heb ik dus mis.
    Ik heb geen witte puntjes in mijn keel, maar hij is wel erg rood.

6. Trees

Trees Niet meer actief

Het verschil was dat ik met amandelen 5x per jaar keelontsteking had en zonder amandelen nog maar 1x in de 5 jaar. Het kan zeker maar hier wel in mindere mate (ze zijn niet voor niks verwijderd).

Sterkte ermee! Misschien even een kuurtje halen bij de huisarts? Bij mij gaat een ontsteking nooit vanzelf over namelijk.

7. Seth

Seth Niet meer actief

ik HEB begrepen dat dit alleen kan als je amandelen "gepeld" zijn... ipv volledig verwijderd..
    Vroeger werden ze gepeld... (dus stukje weg gehaald) maar kregen mensen idd weer terug... vandaar dat ze tegenwoordig helemaal weghalen....

8. Seth

Seth Niet meer actief

MIJN huisarts zei dat het dan geen echte ontsteking betreft......
    (weet niet of het waar is.... ;), had toen mn twijfels)

Heb je ook koorts?
    Voelt het meer aan alsdat je scheermesjes gegeten hebt?...

"gewone keelpijn" kan ook soms heftig zijn.... maar gaat WEL vanzelf weer weg....

9. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Nee ik heb geen koort.
    Maar ik voel me wel een beetje rillerig.
    Maar als het maandag nog niet over is, ga ik toch maar even langs de HA.
    Mijn amandelen zijn volledig verwijderd.

10. Seth

Seth Niet meer actief

De moeder van mijn beste vriendin is apothekersassistente
    heb een tijd geleden een goede tip gehad...

je kunt bij de apotheek carbasalaat-calciumpoeder kopen...
    dit is een soort pijnstiller..
    het is poeder die je moet oplossen in wat water....

als je hiermee even gorgelt en daarna doorslikt verdooft dit je keel..... werkt echt goed.... beter als paracetamol enzo...

Beterschap....!!

11. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Niet helemaal juist. Bij kleine kinderen worden ze helemaal weggehaald, maar zelfs dan kunnen ze, als je volwassen bent, weer aangroeien! Bij volwassenen worden ze gepeld, omdat ze dan niet in één keer weggeknipt kunnen worden (volgens mij ook met het risico op bloedingen), maar ze verdwijnen dan uiteindelijk wel helemaal.

Aan TO: als je amandelen weggehaald zijn kun je nog wel keelontsteking krijgen, maar geen amandelontsteking. Dat voelt ook als gewone keelontsteking, maar zit wat dieper en je hebt dan vaak ook opgezette klieren. Je keelholte kan nog wel ontsteken (over het algemeen wel minder vaak dan wanneer je je amandelen nog hebt) en dat uit zich in gele/witte punten/plekken in je keel.

Ben hier laatst voor bij de kno arts geweest en dit is het verhaal dat ik meekreeg.

12. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

Dan jokt jouw dokter.
    Want ik had in oktober een zware keel onsteking met 40 graden koorts. Ben zelfs bij de huisartsenpost in het ziekenhuis geweest omdat mijn koorts niet zakte met paracetamol maar alleen maar steeg en ik geen lucht kreeg. En ik heb al echt 6 jaar geen keel amandelen meer.

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Mijn amandelen zijn helemaal verwijderd toen ik 3 jaar was en sindsdien geen enkele keelontsteking meer gehad. Ervoor had ik het bijna constant.

Mijn vader heeft op z'n 40ste zijn amandelen laten verwijderen ivm de vele keelontstekingen, maar die heeft nog steeds verschillende keelontstekingen per jaar en steevast antibiotica nodig...

Deel Deze Pagina