Kopje onder gegaan in bad.

Discussie in 'Verzorging' gestart door MvanG, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvanG

    MvanG Lid

    21 nov 2011
    41
    0
    0
    Thuis mama
    Hallo allemaal..

    Mijn dochter van net 1 jaar, was, terwijl ik naast het bad stond, maar toch een seconde niet oplette.. uit het stoeltje geklommen en plons, ze viel achterover in bad. Ik zag het al gebeuren eer ze kopje onder ging, maar goed ze ging wwel kopje onder. Ik heb ze gelijk gepakt, maar ze heeft wel water binnen gekregen. Ik heb ze gelijk dicht tegen me aangehouden en over dr rugje gewreven. Ze heeft niet gehuild, en liet een paar minuten later een enorme boer. Ze is heel levendig, en er lijkt niets aan de hand.
    Maar goed vocht in de longen kan natuurlijk een longontsteking veroorzaken.
    Weet iemand waar ik op moet letten, heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt.
     
  2. babyproject

    babyproject Niet meer actief

    Onze meid krijgt vaker een slok water binnen tijdens het zwemmen. Kan in principe niet zoveel kwaad.

    Volgens mij is de kans klein dat water in de longen terecht komt. Als je zelf water binnenkrijgt, gaat dit meestal ook je slokdarm in ipv je luchtpijp.
     
  3. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    bij longontsteking hoort koorts. Ik werk als verpleegkundige en als bij ons een patiënt zich flink heeft verslikt en men bang is voor longontsteking houden wij 7 dagen de temperatuur bij.
    Dat is het eerste wat omhoog gaat en te "meten" is.

    maar als ze een boer liet denk ik dat ze het heeft doorgeslikt. Je kan altijd voor de zekerheid tempen en kijken of ze koorts ontwikkeld. Zo ja, altijd bij de arts melden dat ze koppie onder gegaan is en ws een flinke slok water binnen gekregen heeft
     
  4. Cynnie1984

    Cynnie1984 VIP lid

    25 feb 2009
    6.014
    140
    63
    R'dam
    Hey Hier gaat onze kleine al vanaf 7 maanden "alleen" in bad gewoon los eerst op zijn rug en dan rolde hij al heel snel zelf op zijn buik eerste paar keer kreeg hij af en toe een slokkie binnen maar na een week 'wist' hij al dat hij bij het omdraaien zijn mondje dicht moest houden en nu zit hij en kruipt hij helemaal in bad met water totaan zijn navel ongeveer heelijk vind hij het hij heeft nooit wat overgehouden aan die slokjes die hij binnen krijgt ... hij valt soms namelijk nu nog steeds wel eens achterover in bad dan kijkt hij gewoon onder water en draait zich om zonder zich te verslikken vind het wel knap dat die kleintjes het zo snel doorhebben zeg :)
     
  5. me83

    me83 Niet meer actief

    kan geen kwaad...denk door het boertje dat ze het heeft doorgeslikt.. maar een moeder is geen moeder als ze niet bezorgd is..;) zolang je kindje niet benauwd word oid is er niks aan de hand..

    bij babyzwemmen gaan ze ook onderwater.. ze leren vanzelf het mondje dicht te doen.. ook als ze ineens kopje onder gaan;)
     
  6. Sanne1985

    Sanne1985 Niet meer actief

    Je kunt volgens mij altijd even de de ha langs om naar de longetjes te laten luisteren. Het is hier ook 1 keer gebeurt namelijk, ze liet zich naar achteren vallen op de 1 of andere manier, en "ploemp" ineens koppie onder. Het ging zo snel dat ik ik haar helemaal niet kon vangen :( Ik mocht in ieder geval direct even langkomen... Was trouwens niks aan de hand :)

    Op dat soort momenten kan ik me er echt ook helemaal niks bij voorstellen dat er ouders zijn die hun kindje alleen laten in bad.
     
  7. Cynnie1984

    Cynnie1984 VIP lid

    25 feb 2009
    6.014
    140
    63
    R'dam
    Ik zal echt nooit en te nimmer de badkamer uitgaan kijk als ze 4 zijn is het anders maar zo klein!! nee absoluut niet
     
  8. MamaVanSimone

    MamaVanSimone Fanatiek lid

    19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ze kunnen ook vallen als je er naast zit hoor, daar hoef je echt de badkamer niet voor uit. Simone glijdt ook wel eens uit, maar we gaan elke week zwemmen en ze weet wel dat onder water niet eng is. Ik zet haar dan weer rechtop en dan gaat ze weer verder met spelen. Niks aan de hand. Het is maar net hoe je er mee omgaat.
     
  9. Cynnie1984

    Cynnie1984 VIP lid

    25 feb 2009
    6.014
    140
    63
    R'dam
    Tuurlijk kunnen ze vallen maar hij kan zichzelf 'redden' als hij achterover valt draait hij als een speer om naar zijn buik en onderwater vind hij ook niet eng leuk zelfs want soms laat hij zich wel eens express vallen

    @TS al een beetje bekomen van de schik meid gaat alles goed met die kleine??
     
  10. ratatosk

    ratatosk VIP lid

    16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Kan gebeuren hoor. En daar kunnen die kleintjes echt wel tegen!
     
  11. peekaboo

    peekaboo Niet meer actief

    ik is men meid wel kopje onde gegaan toen ze tussen men benen zat ze schoof zo weg en plons kopje onder ook een flinke boer en niets aan overgehouden
     
  12. Linnie1985

    Linnie1985 Fanatiek lid

    17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Mijn dochter gaat ook regelmatig alleen in bad en het is ook wel eens gebeurd dat ze kopje onder ging. Ik zit er naast dus ze is zo weer boven water. De eerste keer is even schrikken, zij schrikt er gelukkig nooit van.
     
  13. carpediem2010

    carpediem2010 Fanatiek lid

    6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Gebeurd hier ook zo vaak, ook al zit ik ernaast. Ze laat zich soms exprex onder water glijden, ze proest dan ook wat.
    Heeft nooit ergens last van gehad
     
  14. Rozaly

    Rozaly Bekend lid

    26 apr 2011
    736
    0
    16
    Ik laat mijn zoontje juist expres wel eens even onder water gaan.. houdt hem gewoon vast maar wil m zo wel leren dat het niet erg is om even onder water te zijn en dat hij niet bang hoeft te zijn. Doe dat al langer en hij heeft er totaal geen probleem mee. Ik denk dat je reactie al ouders heel belangrijk is. Als jij relaxed reageert en lacht, doet je kleine dat waarschijnlijk ook.
    Mr, net als de anderen, zou k ook nooit alleen laten hoor. Ik houd hem ook altijd nog vast, hij zit nog niet zelf. Kan wel snappen dat als je kleine uit het zitje klimt, je daar goed van schrikt! Mr ws schrok jij meer dan je kleine :)
     
  15. catharina1985

    catharina1985 Fanatiek lid

    28 jul 2010
    2.092
    8
    38
    NULL
    NULL
    als er echt water in de longen was gekomen, zou je kindje hebben moeten hoesten. Dat is 1 van de eerste reacties op iets wat in de longen komt, dus ik denk niks aan de hand.
     

Deel Deze Pagina