Dreumes 19 maanden achterop de fiets?

Discussion in 'Verzorging' started by Superjollie, Jan 31, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

Feb 13, 2011
    1,821
    72
    48
    Groningen
    Vraagje: aankomende zomer gaan we op vakantie naar Italie. Het lijkt ons leuk om daar met ons zoontje een paar leuke fietstochtjes te maken. Hij is dan 19 maanden. op de fietsen die we daar hebben kan geen zitje voor op de fiets. Kan hij dan al in een zitje achterop?

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Tuurlijk! Volgens mij is een achterstoeltje ook al vanaf 9 maanden te doen (zie website Bobike). Dat lijkt me nog ietwat te vroeg....
    Mijn oudste was ook 19 maanden toen we op vakantie gingen naar Kos. Zij zat prima achterop!

3. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

Feb 13, 2011
    1,821
    72
    48
    Groningen
    Bedankt voor je reactie. Ik heb even gekeken en je hebt inderdaad mooie, veilige zitjes waarmee kindjes vanaf 1 jaar achterop de fiets kunnen!
    Super, ik heb nu al zin om met z'n drieën mooie fietstochtjes te maken in Italie.

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    De onze zat met een maand of 10-11 al in een fietsstoeltje. Vond hij heerlijk ;)

5. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

Feb 13, 2011
    1,821
    72
    48
    Groningen
    Ons mannetje zit bij ons al wel voor op de fiets en dat vindt hij fantastisch, vandaar dat het ons ook zo leuk lijkt om op vakantie mooie fietstochten te maken!
    Maar ik zie kleintjes altijd alleen voor op de fiets zitten en vroeg me af of ze ook al achterop kunnen, maar kennelijk kan dat gewoon. Ik heb op internet al een aantal mooie zitjes voor achterop gezien, dus dat gaat wel lukken.
    Leuk he, fietsen met je kleintje? Gezellig kletsen en zwaaien naar alles en iedereen.

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Dat zag ik niet zitten, een zitje voor voor op de fiets. Ben bang dat ik m'n evenwicht dat niet kan houden. Hier is zoonlief zelfs al een paar keren in slaap gevallen tijdens het fietsen :D

7. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ja hoor vanaf 9 mnd heb je al zitjes.
    ik durf ook niet meer met kind voorop op de fiets.
    Dus ik heb of de fietskar of mijn man ieder een kind op de fiets.
    gr brenda

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Is er een keer iets gebeurd, dat je niet meer met je kindje voorop durft te fietsen?

Hier fiets ik al met Sven vanaf dat hij 3,5 maand is. Eerst in de maxicosi, achter op de fiets in speciale drager.

En sinds hij een maand of 9 is voorop de fiets.
    En zodra hij richting de 15 kilo gaat, dan wordt het tijd voor een zitje achter.
    Wel jammer hoor, vind het zo gezellig met hem voor op de fiets.

9. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Ik zei de eerste keer bij de fietsverhuur ook of ze niet een stoeltje voor voorop hadden. Ze keek naar mijn manneke en begon nog net niet te lachen. Kindjes daar zijn vaak een stuk kleiner, dus ze snapte het punt totaal niet.
    Al met al zat hij daar met 15 maanden achterop de fiets en ik moet zeggen, paste prima. De lengte van je kind vind ik wel ook een beetje meespelen. Als ze heel klein zijn lijken ze nog wat te verzuipen in die stoeltjes. Maar als je ze goed vastzet moet het geen kwaad kunnen.

10. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Onze zoon zit al vanaf een maand of 7/8 achterop de fiets. Ik heb weinig keus met een tweeling he ;) Maar moet zeggen dat het al vanaf het begin prima gaat

Share This Page