Heeft iemand tips (of dezelfde ervaring) met een kind (11 maanden) die niet in de autostoel wil? Ze past niet meer in de maxicosi dus moet in de autostoel. Het is even goed gegaan maar sinds een maand blijft ze de hele weg maar gillen. Haar broer heeft dezelfde stoel gehad en die had nergens last van. Op het moment dat haar billen de stoel raken is het helemaal mis.... Er zitten geen vlooien oid in de stoel, hij is net gewassen, dat was het ook niet. Ik word er moedeloos van, ik merk ook dat ik mij zo opfok dat ik bang ben dat ik niet meer goed kan opletten. Je aandacht bij de weg houden is gewoon lastig als er iemand achter je maar oorverdovend blijft gillen.
Oei dat is erg lastig en vervelend. Zit er ook niks scherps aan de stoel? En gewoon buiten de stoel kan ze dan wel gewoon zitten net als in de kinderstoel enzo? Dat ze dus geen pijn heeft? Als het geen pijn kan zijn misschien iets van een autospeelgoedje zodat haar aandacht daar naar uit gaat? Bedenk me net ineens dat mijn oudste zoontje een fase heeft gehad dat hij ook echt niet in de stoel wilde.Hij ging dan ook over de rooie zodra je de gordels probeerde dicht te maken dan stekte hij zich helemaal uit zoda hij bijna uit de soel gleed en je de gordels niet dicht kreeg. Gelukkig gaf mijn zoontje zo'n bui meestal snel op al hij eenmaal vast zat en we reden dan werd hij al snel weer stil.
Ik denk niet dat het persé met de autostoel te maken hoeft te hebben. Het kan ook een gil-fase zijn, die komen in de toekomst nog vaker langs!
Dank voor jullie reacties! Ze wil wel in een andere stoel zitten, het is puur de auto. Raar he. Het zal idd wel een fase zijn. Goede tip om wat vermaak rondom haar te hangen, ik ga wel even op zolder wat speelgoed halen wat aan de stoel ervoor kan hangen. Misschien is wachten de beste remedie. Alles is een fase, zucht. Gelukkig geen scherpe dingen die eraan zitten, daar was ik ook bang voor. Ik dacht zelfs aan kriebelende beestjes ofzo maar de stoel van haar broer of neef waren ook geen succes.....
Mijn dochtertje had dat ook, en af en toe nog steeds. Maar niet zo extreem dat het de hele weg duurde. In ieder geval, wat hier helpt is kinderliedjes zingen onderweg. Daar wordt ze rustig van