Even een vraagje, Laatste tijd heb ik vaak last van hartkloppingen en andere klachten. Dacht, goh laat ik eens zelf mijn hartslag meten. Maar die kwam op 47/48 uit in rust. Hoe betrouwbaar is die meting? Dinsdag moet ik sowieso al naar een cardioloog (mijn moeder heeft een erfelijke hartziekte).
Heb je daar je telefoon voor gebruikt? Je kunt hem toch ook zelf tellen? Ik zou mn telefoon daar niet mee vertrouwen in elk geval.
Telefoons hebben geen betrouwbare hartslag meting. Sommige smartwachtes komen in de buurt. Maar ook daar moet je gezond kritisch op zijn.
Ik weet niet hoe betrouwbaar ze zijn eigenlijk. Neem ze zelf niet zo serieus omdat mijn gevoel zegt dat het niet zo nauwkeurig kan zijn... Hartslag in rust geeft bij mij overigens altijd aan wat bij andere meters in rust ook gemeten wordt, maar mijn saturatie was net 96 terwijl ik met andere (professionele) meters ik altijd 99 of 100% heb. Daarnaast hadden mijn man en ik eerder allebei de S5. Als we gingen wandelen had hij altijd veel meer stappen (en dus afstand) dan ik. Kan natuurlijk niet als je dezelfde ronde loopt. Vandaar dat ik de hartslag ook niet zo serieus neem
Ik heb hem naast een hartslagmeter in het ziekenhuis gehouden en hij scheelde 1 of 2 punten. 77 op mijn telefoon 79 op de ziekenhuismeter. Dus aardig betrouwbaar
Ik heb'm ook eens gebruikt en daarna zelf mn hartslag geteld.. verschil van 2 hartslagen. Best netjes dus.
Je zou naast je telefoon ook eens kunnen proberen om je hartslag met de hand te meten. Zo kun je zien of je telefoon betrouwbaar is. Bij mij komt die vaak wel overeen maar soms scheelt het ook 2/3 slagen.