Klopt in theorie helemaal. Alleen zijn alle drie embryo's uitgegroeid tot kinderen. Dzee ouders beschuldigen het zkh van een medische fout en vragen een schadevergoeding. Dit impliceert dat er sprake is van 'geleden schade'. Want een claim richt zich nooit op de fout zelf maar op datgene wat de fout heeft veroorzaakt. In dit geval is dat 1 van hun kinderen....
'Geleden schade', jazeker. Het feit dat het zkh hun wensen heeft genegeerd. Het 3e kind an sich is niet de fout. Qua principe komt het overeen met deze rechtszaak: Verkeerd gebruik van Implanon niet bestraft
De geleden schade is de kosten van een kind, ongeacht welk kind. Ik begrijp het wel, zeker omdat de jurisprudentie uitwijst dat er een flinke kans is op uitkering.
Juist. En kinderen zijn duur. Deze mensen hadden waarschijnlijk zelf al berekend dat ze slechts geld hadden om maximaal twee kinderen te geven wat ze wensten. Dat is hun goed recht natuurlijk. Ik denk echter niet dat ik het zelf zou kunnen gevoelsmatig, maar ik sta niet in hun schoenen.
nou ja ze moeten blij zijn dat ze gezonde kindjes hebben gekregen er zijn er zoveel voor wie dit niet is weggelegt zielige mensen vind ik dat
enige jaren geleden was er zo'n zaak in frankrijk. Een moeder van een verstandelijke zoon (al een tiener/twintiger toen) kloeg de gyn aan omdat deze de handicap niet gezien had tijdens de prenatale controles. De moeder verwoordde toen dat ze haar zoon doodgraag ziet en hij haar alles was. Maar dat zijn verzorging handen vol geld kostte en dat zij dit niet meer had. Mss hier ook: een drieling met meer kans op complicaties. Mss kunnen ze de medische kosten/speciale scholen ed niet meer betalen.
Ik denk/hoop ook dat de liefde van de kinderen hier echt buitenstaat. Maar als je echt uitgaat van 2 kinderen en dit financieel ook zo berekend hebt qua kleding, voeding, ziekenfonds, studie en ga zo maar even door, dat dan een 3de kind toch echt flink onverwachte kosten meebrengt en als je dan doormiddel van zon aanklacht er geld voor je kinderen uit kan halen ja dat snap ik dan wel.
De liefde voor hun kinderen staat erbuiten. Voor zover ben ik het ermee eens. Maar, mijn eerste reactie zou toch zijn dat ik dit enorme zeikerds vindt. Ik vindt niet dat het ziekenhuis aansprakelijk kan worden gesteld, tenzij zij een 100% garantie geven dat er geen drielingen voor kunnen komen, of de ouders aantonen dat dit met opzet is gebeurt. Dit kan ik mij niet voorstellen... Hoe maakbaar denken deze mensen dat het leven is? Ik wil graag zwanger worden, maar max. van 2 kinderen? Sorry hoor, het is een risico dat erbij hoort, en dat niemand uit kan sluiten. En dat risico ligt bij ivf nou eenmaal iets groter, maar ook al waren ze spontaan zwanger, dan ook hadden ze kans gehad op een meerling. Maar nu heeft iemand hen geholpen zwanger te worden en dan gaan ze diegene aansprakelijk stellen?? Daar begrijp ik niks van..
Apart verhaal. Snap het aan de ene kant maar aan de andere kant. Niks is zeker. Stel ze plaatsen er twee terug en een van de twee deelt zich als nog als een eeneiigetweeling dan is het ( de natuur die het voor de rest doet). Maar dat had dan wel duidelijk geworden na dat de kinderen geboren zijn. Als een ( baby zich deelt na de zwangerschap en ze zijn eeneiig.)
Als ze een kind toch zo technisch bekijken, hadden ze het probleem gewoon tijdig kunnen oplossen. Ook in Australië kennen ze het recht op embryoreductie bij een zwangerschap van een drieling of grotere meerling. Aangezien ze met ivf heel vroeg echo's krijgen had dit meteen 'opgelost' kunnen worden. Hup, weg kind dat niet meegenomen is in het budget...
ik denk dat ik mijn man ga aanklagen, ik zei `zullen we 1 kindje maken` en het bleken er 2. Maar on topic, weten ze echt zeker dat er 3 embryos zijn teruggeplaatst? want je kunt ook 2 embryos ingebracht hebben waarvan er 1 zich is gaan delen. Nou ja. Ik weet het niet. een drieling lijkt me heel pittig, maar om ze nou aan te gaan klagen, nee dat zou ik niet doen. en geleden schade, je krijgt toch ook 3x kinderbijslag? gewoon wat opletten wat je koopt, 2de hands dingen kopen of niet al te dure dingen. tweeling/drielingkorting vragen.
wat ik heel vaak hoor is dat mensen twijfelen of hun tweeling eeneiig is of niet. Maar ik dacht dus precies hetzelfde. overigens dat delen na het zwangerschap lijkt me vrij lastig gaan hihi ik denk dat je bedoelt na de bevruchting
Nee, het lijkt me ook heel pittig met 3. Maar aan de andere kant, je weet hoe graag je kinderen wilde... Dus kan je er dan niet super blij mee zijn? Overigens... Hoe wil je het verkopen aan de kids later? Ja, we vonden dat 1 van jullie te veel was? Ik zou het niet uit kunnen leggen aan mijn kinderen.
nee echt goed voor de kinderen zijn dit soort rechtzaken niet. Tegen de hele wereld roepen dat je er liever 2 had ipv 3. pffffffffff
Het lijkt mij dat ze zeker weten dat het zkh 3 embryo's terug heeft geplaatst, anders heb je bij die hele rechtszaak geen poot om op te staan.