Koppel klaag kliniek aan voor kind te veel.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door puzzelstukje, 14 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Misschien is dat de reden dat ze maar 2 embryo's terug wilden laten plaatsen, omdat ze dit niet wilden laten doen?

2. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

haha ja ik heb het opgenomen.

nee geintje

3. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Tsja, als je heel erg kritisch wilt zijn: mondelinge afspraken zijn ook bindend. Aanklagen die man van jou! :D

4. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    haha ze zien je al aankomen hee

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Gelukkig zie ik het als een cadeautje erbij, ipv 1 cadeau kreeg ik er 2.

6. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Dat lijkt mij dus ook.
    Maar ik denk niet dat ik er een rechtzaak van zou maken, want hoe leg je dat (later) aan je kinderen uit??

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dat is niet wat ze zeggen

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wedden dat ze ook blij zijn en wat een kul dat je dan maar bezig moet zijn met een deel van de rest van de wereld. Zo'n dooddoener dat :(

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Er wordt veel te veel emotie bij gehaald. Het is heel simpel:

Stel maakt afspraak met ziekenhuis
    Ziekenhuis houdt zich niet aan afspraak
    Door het niet houden aan de afspraak lijdt stel schade (onvoorziene kosten)

heel simpel de wet biedt dan de mogelijkheid tot het aanklagen voor financiele tegemoetkoming. Niets meer, niets minder.
    Een kind kost gewoon heel veel geld.

10. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Niks aan toe te voegen!

Ik snap dat het gevoelsmatig moeilijk ligt, maar het stel zegt niét dat ze niet blij zijn met het derde kindje. Stel dat het ziekenhuis er 8 had teruggeplaatst, ipv 1 of 2... Ik denk dat een groot deel van de mensen dan niet heel erg blij zal zijn.

11. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Het is idd een non-argument.

"Omdat iemand anders het wil, moet JIJ er blij mee zijn." Eh, juist.

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Precies dit dus! Dan heeft het ook echt geen zin er allerlei emotionele non-argumenten bij te halen...;)

13. adi

adi Niet meer actief

Dit kun je pas oordelen als je zelf in deze positie hebt gezeten. ;)

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Maar dat kan dus niemand en dan zou niemand kunnen reageren...

15. adi

adi Niet meer actief

Dat is niet waar (bij lange na)..

16. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Ik vind die mensen verrekte ondankbaar,kan er niets anders van maken. Het ziekenhuis hield zich idd niet aan de afspraak,dat is waar. Maar om ze dan aan te klagen vind ik echt te ver gaan. Als ze geld hebben voor vijf kinderen,dan ook wel voor zes lijkt me. Pfff. Het zal wel om het zakcentje te doen zijn.

17. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ze hebben 3 kinderen, niet 6, en jouw redenatie snijdt geen hout. Het is niet zo dat alleen het 1e kind geld kost, en de daaropvolgende gratis zijn. Ze moeten nog steeds allemaal eten, kleren, onderwijs, speelgoed, etc. Dus wat dat betreft: ja, het gaat idd om het geld.

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik bedoel het uiteraard puur vanuit een juridisch standpunt omdat het een rechtszaak betreft.

Overigens hebben wij doelbewust bij al onze IVF pogingen maximaal twee embryo's laten terugplaatsen omdat we het risico op een meerling zo laag mogelijk wilde houden. Vanwege de risico's vooral, maar toch ook vanwege de kosten.

19. Wihe

Wihe Actief lid

24 nov 2011
    440
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nja zou het ook proberen als iemand anders er ook meer dan een ton voor gekregen heeft. Niet geschoten is altijd mis.

Niet houden van 1 van de kinderen is ook niet ter sprake. Mooi zakcentje voor die kids als ze later ouder zijn ;)

20. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Ik zou het ziekenhuis ook aanklagen niet omdat je niet van 1 kind hou maar wie weet moeten ze verhuizen vanwege ruimte te kort grotere auto en ga zo nog maar even door als je dan een vergoeding kan krijgen zou je gek zijn om het niet te doen. Hier zouden wij absoluut plaats te kort hebben. Wij willen graag een tweede maar dan zal er toch echt eerst een nieuw huis in zicht moeten komen

Deel Deze Pagina