Koppel klaag kliniek aan voor kind te veel.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door puzzelstukje, 14 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Bij ivf is er altijd kans op een meerling, ook als er maar 1 teruggeplaatst wordt. De embryo kn altijd nog doordelen tot een 1-eiige tweeling.
    Lijkt me toch dat een ieder daar van op de hoogte is binnen dit traject, ik vind de aanklacht dan ook dikke bullshit en een makkelijke manier om een bak geld binnen te halen.

2. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    In eerste instantie krijg ik ook een naar gevoel bij dit soort situaties.
    Maar eerlijk dat zijn mijn emoties, mijn emoties door wat ik heb meegemaakt.
    Als ik het bericht goed lees, dan staat er nergens dat ze niet blij zijn met hun kinderen. Ze hebben ze nu en houden van ze(dat vindt ik het belangrijkste!).
    De reden van aanklagen is dat de kliniek zich niet aan de afspraak heeft gehouden. Daarin hebben ze helemaal gelijk(als er echt 3 zijn teruggeplaatst). Feit is dat 3 kinderen heel veel meer kosten met zich meebrengt als 1 of 2 kinderen, vooral in Amerika(sowieso wat scholen en later studeren betreft).

Dat er ook bij terugplaatsing van 1 een 2ling kan ontstaan, dat zullen ze vast geweten hebben. En dat staat los van deze situatie.

Het aanklagen heeft in deze niets te maken met hun gevoel voor hun 3kinderen(zoals ik het verhaal lees). Hoop wel dat de kinderen het later ook zo zullen zien/voelen als ze van deze aanklacht horen.

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Dit dus....

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Dit is dus puur een emotionele reden, niks mis mee natuurlijk.
    Maar waarschijnlijk staan ze in hun recht.

En dat laatste slaat natuurlijk nergens op! Het is wel een extra mond te voeden, een extra lijf te kleden, extra studiekosten e.d.
    Kinderen zijn nooit gratis.

En tja, het zal wel om meer gaan dan "een zakcentje". Ik bedoel, als ik er mijn kinderen van kan laten studeren ;)

5. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    En het is ook een drieling! Je hebt 3 wiegjes nodig, 3 sets luiers, 3 sets kleren, later 3 ledikanten, 3 bedden, alles tegelijkertijd! Die spullen komen echt niet uit de lucht vallen ;) Als de kinderen na elkaar komen, kun je telkens dezelfde wieg, kleertjes etc gebruiken, maar dat is bij hun niet aan de orde.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hoezo... ken jij iemand die het ziekenhuis aangeklaagd heeft dan? Het gaat hier namelij niet om de kinderen,.. het gaat om het schenden van een afspraak.
    Of het er 1 of 6 waren, is niet relevant. Zij claimen dat het ziekenhuis zich niet gehouden heeft aan de afspraak.

Je moet het zo zien... je bent iemand met een heel lelijke neus en je wordt binnen gereden met een blindedarm ontsteking en vervolgens kom je er uit met een blindedarm minder en een nosejob... fijn maar niet om gevraagd en wat blijkt nu moet je je vakantie naar Mallorca cancellen want je mag niet in de zon. Dan moet je dus ookmzeggen... He ziekenhuis fij dat JULLIE vonden dat ik een nosejob moest hebben en laat ik maar niet,piepen over mij reisje naar Mallorca....

7. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ik vind het nogal een dilemma.
    Die mensen hadden een wens en kregen uiteindelijk meer dan ze wensten. Als je puur feitelijk gaat kijken dan heeft het ziekenhuis zich niet aan de afspraken gehouden waardoor die mensen nu meer hebben gekregen dan afgesproken.
    Alleen vind ik die schadevergoeding die ze vragen nogal zuur. Zeker kosten drie kinderen meer dan drie, maar vaak krijg je nogal voordelen als je alles per drie koopt. Niettemin zal het onder de streep altijd duurder zijn. Maar je hebt dan ook iets bijzonders.
    Dienen ze een klacht in om ervoor te zorgen dat het ziekenhuis in het vervolg beter checkt wat er vooraf afgesproken is of omdat ze geld willen?

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.282
    6.195
    113
    Das leuk voor de wiegjes, maar dit zal vast niet gelden voor de studies..
    Ik geef ze gelijk, als er inderdaad 3 eitjes teruggeplaatst zijn. Dat was gewoon niet de afspraak.

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dat kan, maar dat is niet wat er hier is gebeurd.
    Er is afgesproken twee embryo's terug te plaatsen. Het ziekenhuis plaatste er drie. Dat is niet wat afgesproken is. Het ziekenhuis heeft een fout gemaakt en heeft hier (tot nu toe) geen enkele schade aan ondervonden. De ouders lijden wel financiële schade en die proberen ze nu te verhalen. Terecht, vind ik.

De liefde voor hun kinderen staat hier buiten. Het is niet zo dat ze er ééntje moeten inleveren als ze in het gelijk gesteld worden ofzo hè?

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.282
    6.195
    113
    Idd. Of dat de ouders zeggen: nou dan heb je hier Pietje (baby C) terug, zorgen jullie maar lekker voor 'm. Want hem hadden we niet besteld ;)

11. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ja of ze krijgen hun centjes en gaan daarna weer proberen zwanger te worden.:p

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Mee eens.

13. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Oog ja zoiets zou ik ook wel zien gebeuren. Sommige mensen zullen dit echt doen denk ik.

14. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

#74 Klaproos, 20 okt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 okt 2013
    Het gaat om het geld ja dat begreep ik al. Maar ik vind dat ze dankbaar moeten zijn dat de wetenschap al zover is dat er cryos teruggeplaatst kunnen worden en dat je op deze manier kinderen kunt krijgen! En dat zij het geluk hebben er dus gekregen te hebben. Daarom vind ik dat ze niet moeten janken. En daar ben ik heel hard in. En 3 wiegjes,3 keer meer kleding,er is ook nog een kringloopwinkel en met een drieling krijg je misschien ook nog korting bij fabrikanten. Ok dus geen 'zakcentje' maar pure cash die ze willen. En misschien wel voor een 4e IVF ipv een studie:D Het zal er wel mee te maken hebben dat ik zelf graag een tweeling of drieling zou willen. Liever een kind teveel dan een te weinig.

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Dat is toch hun goed recht?

Hoeveel gezinnen hebben de wens voor een 2de-3de-4de kindje, maar kunnen dat niet omdat het financieel niet haalbaar is?

@Klaproos: Ik denk dat je het los moet zien van je eigen situatie.
    Ik snap, als ik je onderschrift lees, je reactie.
    Maar rationeel gezien staan ze gewoon in hun recht.

Vond het voorbeeld van een blinde darm en de kromme neus een goed voorbeeld.

16. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Dus dan klaag je je arts aan om zo aan geld te komen om weer zwanger te kunnen worden. Als ze het al gaan proberen uiteraard. Maar dat is dan erg krom.

17. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nee.....want ze hadden de financiele mogelijkheden niet voor een 4de kindje. En dan misschien wel voor 600!

Maar goed, dit zijn van die belachelijke speculaties. En way of topic

Deel Deze Pagina