ervaringen sonja bakker dieet

Discussie in 'De lounge' gestart door lievemama19, 26 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lievemama19

    lievemama19 Fanatiek lid

    12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    hallo allemaal

    misschien is er al een topic over maar heb nu niet heel veel tijd om te zoeken

    ik wil graag zon 30 tot 40 kilo kwijt, jaja ben jong 17 en weeg over de 100

    nu wil ik graag weten wat jullie ervaringen zijn met het sonja bakker dieet?
    werkt t echt zo goed?
    en hoeveel zijn jullie kwijt en hoelang hebben jullie erover gedaan?
    en is het financieel te doen?

    hoorde verhalen dat het heel duur is en dat sommige recepten echt vies zijn?

    wie kan me helpen?

    groetjes een dikkertje :)
     
  2. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Niks is echt vies, ik was bijvoorbeeld niet gewend om veel aardappelen en groente en vlees te eten, dat vond ik wennen.
    Ik heb 14 kilo afgevallen in ongeveer 6 maandjes, wilde niet te snel gaan.
    Nu meer dan een jaar later zit ik nog op mijn behaalde gewicht!

    Ik vind het een top dieet!
     
  3. Elfje Arwin

    Elfje Arwin Actief lid

    9 jan 2007
    237
    0
    0
    achterhoek
    Ik ben 7 kilo kwijt geraakt met Sonja, maar helaas zitten die er allemaal al weer bij op.

    Ik vond het goed te doen, maar op een gegeven moment begon mij het tegen te staan omdat je niet zelf mag beslissen wat je eet.

    Ik ga binnenkort weer met de weight watchers beginnen daar ben ik eerder al 13 kilo mee afgevallen en mag je alles zelf beslissen....

    Succes alvast met afvallen
     
  4. Saona

    Saona Fanatiek lid

    24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik vind geen enkel recept echt vies, en ik ben er zelfs dingen door gaan eten die ik eerder niet at. Natuurlijk zijn er ook dingen die je minder lekker vind, maar dat moet je uitvinden door het te proberen. Ik vind dat het echt werkt. Ik vind ook niet dat het duur is, of veel extra geld kost. Je doet anders boodschappen dan anders, maar je doet er veel langer mee doordat je kleinere porties eet. Je moet er gewoon je weg in vinden.

    Ik ben de eerste keer in 5 weken 11 kilo afgevallen. De tweede keer in 3 weken 4,5 kilo. Ik heb het nog niet langer volgehouden dan die 5 weken, maar dat is gebrek aan dicipline en wilskracht aan mijn kant... :oops: :rolleyes:
     
  5. lievemama19

    lievemama19 Fanatiek lid

    12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    weight watchers?

    het hoeft niet heel snel te gaat maar wil over een jaartje toch al een heel eind op weg zijn, mijn vriend en ik willen binnenkort verloven en wil dus heelveel afgevallen zijn als ik ga trouw...
    wil ong de 75 kilo halen dus moet zeker 30 kilo kwijt...
    heb al eens eerder 5 dagen dieet gedaan ook wel genoemd ziekenhuios dieet daar viel ik snel mee af maar toen raakte ik zwanger en daarbij werd ik ziek van dat dieet, steeds duizelig en misselijk. heb veel positieve dingen gehoord over sonja bakker, maar ooj negatieve :(
     
  6. Saona

    Saona Fanatiek lid

    24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Dat ziekenhuis dieet zou een heel slecht dieet zijn, te eenzijdig en dus krijg je te weinig voedingsstoffen. Ik heb mij niet helemaal aan het dieet van Sonja Bakker gehouden, maar wel in grote lijnen. Zo heb ik vaak een extra glas melk genomen, en ipv 1 plak ontbijtkoek of 1 sultana, 2 plakken of het hele pakje. Ook heb ik mijn avondeten nooit afgewogen, ik had als ik een bord vol op had al honger 's avonds, kan je nagaan als ik het af had gewogen... maar desondanks ging het afvallen toch als een tierelier. Dus je kan je er heel streng aan houden, maar ook als je dat niet doet, dan werkt het! Misschien iets langzamer. Het is iig een goede manier om nieuwe gewoontes aan te leren en ik heb er veel van geleerd, dingen die ik nu wel nog steeds toepas!
     
  7. Elfje Arwin

    Elfje Arwin Actief lid

    9 jan 2007
    237
    0
    0
    achterhoek
    weight watchers?

    het hoeft niet heel snel te gaat maar wil over een jaartje toch al een heel eind op weg zijn, mijn vriend en ik willen binnenkort verloven en wil dus heelveel afgevallen zijn als ik ga trouw...
    wil ong de 75 kilo halen dus moet zeker 30 kilo kwijt...
    heb al eens eerder 5 dagen dieet gedaan ook wel genoemd ziekenhuios dieet daar viel ik snel mee af maar toen raakte ik zwanger en daarbij werd ik ziek van dat dieet, steeds duizelig en misselijk. heb veel positieve dingen gehoord over sonja bakker, maar ooj negatieve :([/quote]

    Weight watchers :
    www.weightwatchers.nl

    Je kunt daar echt alles eten ( zelfs chips) maar je werkt met een punten systeem, in het begin word je er helemaal gek van, maar het werkt goed.
    Je moet wel 3 ons groenten 2 stuks fruit, zuivel en ook vet (niet veel) binnen krijgen.
     
  8. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    ik had het boek wel in huis gehaald, eigenlijk voor mijn pa, maar dacht ach ik wil zelf ook weleens proberen, nou wat is las wat oke, goed gebruik van het eten, dus heeft dit dieet ook nut,....
    zelf ben ik er nog niet aan toegekomen, ivm mijn zwangerschap,..
    maar wie weet, dat ik na de bevalling heel wat kilo's zal moeten kwijtraken,..
    haha al heb ik nog nooit een dieet gedaan, deze bakker zal ik dan zekers proberen,..
    maar NIET tijdens mijn zwangerschap ;)
     
  9. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.556
    3.458
    113
    Waarom ga je niet gewoon naar een dietiste, even bij je huisarts langs voor een verwijzing. Heb ik ook eens gedaan. Ik had geen zin om bij haar op die weegschaal te staan zonder er wat af was, dus zorgde er wel voor dat ik me aardig aan het dieet hield.
    Zo'n dieet moet bij mij ook nooit te omslachtig worden, dan doe ik er niets meer aan.
    Van Sonja Bakker kan het niet anders dan dat je ervan afvalt, allemachtig, ik heb dat allemaal eens doorgelezen bij een vriendin, vond het wel erg weinig allemaal. Moet ook zeggen dat de meeste Sonja Bakkerlijners die ik ken het grootste deel aan gewicht nu al weer terug hebben.
    Volgens mij is weight watchers inderdaad handiger, dan kun je zelf alles wat meer samen stellen, zoals Elfje Arwin al schreef.
    Succes er in ieder geval mee, ik weet hoeveel moeite het kan kosten.
     
  10. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik heb 'sonja bakker' in de kast liggen en als ik het lees lijkt het me helemaal zo gek nog niet, maar ik kan niet tegen vastomlijnde dagen. WW vind ik ook niks, ik ben al afgehaakt bij punt 1 haha. ik ben zelf 18 kilo kwijt geraakt door te letten op wat gezond is en wat niet en een cyclotrainer in huis te halen (elke avond minimaal een half uur). en het bel;angrijkste in mijn dieet was zaterdagavond en zondagochten los laten! lekker pizza bestellen, een chipje erbij nemen (ook dat kan light tegenwoordig, zijn ook de enige die ik lekker vind) en zondagochtend lekker vers afgebakken croissantjes en bolletjes. dan kon ik er weer een weekje tegen aan. ik doe het nog steeds op die manier, want ik vind het geen dieet. alleen nu tijdens mijn zwangerschap niet, nu eet ik veel meer en groei tuureluurs hard haha
     
  11. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dan zijn die mensen dus gewoon weer in hun oude patroon gevallen..
    zonde..
    maar dit kun je met dieet krijgen dus is niet sonja bakker gebonden.
     
  12. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik ben 13 jaar geleden 32 kilo afgevallen. En ben daarna altijd op gewicht gebleven.
    Het gevaar is dat als mensen eenmaal afgevallen zijn ze weer in hun oude eetpatroon vallen. Dus t is heel belangrijk om dat aan te passen, voor altijd....

    Sonja Bakker was toen niet bekend, heb daar dus ook geen evaring mee. Ik heb ook niet een specefiek dieet gevolgd maar gewoon logisch nagedacht. Zo schrapte ik al mijn snoepgoed en chips e.d. (tijdens t dieet dan, daarna snoepte ik wel weer maar drastich minder)
    Ik dronk helemaal geen cola meer (en dan val je snel af als je 1 fles per dag drinkt :D)
    Schakelde over op sapjes en light dranken.
    Geen klodder majo meer bij mijn frietjes maar een rode saus (curry, ketchup enzo)
    Suiker werd vervangen door zoetjes (gebruik ik nog steeds, vind suiker nu vies)
    Mijn vol bord avondeten halveerde ik.
    En dan heb je in t begin best honger, maar je maag is gewend aan veel eten dus die moet even de tijd hebben om zich aan te passen.

    Met deze zwangerschap ben ik weer veel aangekomen dus ik ga over n poosje ook weer lijnen. Alleen gaat dat moeilijker als je de 30 voorbij bent zegt men...pfffff.
    Vriendin van me is 10 kilo afgevallen in 7 weken met Sonja en ze vind t allemaal goed te doen.
    Dat Weight Watchers gebeuren heb ik trouwens ook 1 week geprobeerd, werd gek van die punten en vind t maar een ingewikkeld systeem.
     
  13. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Wij hebben hier ook Sonja gedaan, en ben er altijd heel tevreden mee geweest, op een gegeven moment was ik 10 kilo kwijt, joepieeee
    Mn mannetje zat op de 8 kilo, maar nu zijn we samen aan het zwangeren hihi, maar sonja ligt al op me te wachten tot na de zwangerschap
     
  14. Fem

    Fem VIP lid

    28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik ben vorig jaar 12 kilo afgevallen met het SouthBeach "dieet" het is niet echt een dieet, maar meer een manier van eten.

    Het bestaat uit 3 fases, de eerste fase is het zwaarst en duurt (maar) twee weken (die zijn zo om) waarin je geen fruit en rijst, brood en aardappels mag, veel sla eten, veel groenten, eieren en zoveel als dat je wilt. Ook tussendoortjes al was het om 10 uur 's avonds,maakte ik bijvoorbeeld gevulde eieren of at ik radijsjes, komkommer.

    Het scheelde dat ik niet zo van de aardappels ben, dus dat was makkelijk, heb me gek gegeten aan groenten. Heerlijk vond ik het. Na twee weken mag je rood fruit toevoegen en iets aan aardappels en brood (dus een witte boterham met aardbeitjes).

    Meer info kun je vinden als je via google zoekt op SouthBeach, succes!
     
  15. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    Ik ben een aantal jaar geleden ruim 15 kilo afgevallen met de weightwatchers. VOnd ik erg goed te doen.
    Toen kreeg ik een relatie, ging samenwonen stopte met roken en het zat er na 5 jaar dus weer bij.
    Mijn zwangerschap ben ik ook maar ruim 30 kg aangekomen dus de komende jaren ben ik nog wel even zoet met afvallen ;)
    Ik ben er sinds begin april bijna 10kg kwijt. Eerst begonnen met SB, maar het is te weinig voor me. Volgens mij is het een 1000 calorieen dieet en voor mij is dat zeker de dagen dat ik werk niet vol te houden.
    Ik ben nu overgestapt naar makeiteasy. Een soort van accupunctuur. Mijn moeder is daarmee13 kilo in 3 maanden kwijtgeraakt. Ik niet hoor, 2,5 kilo was ik de eerste keer kwijt (ben net begonnen).
    Ik denk dat stoppen met suiker te gebruiken en minder eten al heel veel kan bereiken. Ik eet trouwens veel appels en kiwi's . Kan beter dat eten dan een koekje ofzo als ik trek heb toch?
     
  16. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik ben met sonja bakkeren begonnen maar het was niet echt mijn ding , je moest ook op vreemde tijdstippen vreemde dingen eten zoals s'middags choclademousse .....

    ik ben het gewoon zelf gaan doen 3 x per dag netje eten en als tussendoortje alleen fruit en groente (als ik trek had ) en voila 10 kg er af !

    L.sybje
     
  17. lievemama19

    lievemama19 Fanatiek lid

    12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    maar wat is allemaal gezond eten en gezonde recepten, wat mag allemaal enzo?
     
  18. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    je moet proberen veel water te drinken en veel rauwkost te eten en let op je calorieen !
    en eet 2 x per dag wat fruit .

    L.sybje
     
  19. Andrea mv Ryan

    Andrea mv Ryan Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Wij zijn per januari gaan SB en bij ons werkt het geweldig goed. Wij zijn wel met het 2e boek begonnen, daarbij mag je iets meer, maar ik moet wel zeggen: Pas het aan aan jouw levensstijl. Als je omvalt van de honger, moet je gewoon een appel o.i.d. pakken, anders hou je het niet vol!
    Ik heb 5 weken meegedaan (Toen kwam ik erachter dat ik zwanger was) en ben ik die 5 weken, 5 kilo afgevallen. We eten nu nog steeds uit het boek en ik dan het avondeten.
     
  20. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Zelf doe ik het borstvoedingsdieet (alles eten waar je zin in hebt en toch afvallen haha) Dus heb zelf geen ervaring. Maar mijn schoonmoeder is nu 4 maanden bezig met Sonja Bakker en al 18 kilo kwijt. Ze was wel veel te zwaar, dat scheelt misschien nog.
     

Deel Deze Pagina