schoonmaaktip, zou het echt werken?!

Discussie in 'De lounge' gestart door miss C, 14 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    hoi hoi,
    ik kreeg de volgende tip om de oven schoon te maken!

Als je veel braad in de oven is het een hele toer om hem weer schoon te krijgen. Zet 's avonds voordat je naar bed gaat een dessertkommetje gevuld met ammonia erin. Zorg dat je de keuken goed ventileert. De volgende morgen eerst de keukenramen of -deuren flink openzetten. Dan de ammonia weggooien en meteen de oven schoonmaken. Alle vetaanslag is zacht geworden en verdwijnt als sneeuw voor de zon. Hardnekkige vlekken met een beetje vloeibaar schuurmiddel verwijderen. Lukt dat niet, dan de behandeling herhalen. Let op: wel goed ventileren! Dit werkt beter dan allerlei dure ovenreinigers!

ik ben bang dat als ik dit doe dat ik de lucht van de ammonia niet meer uit mn oven krijg!
    weten jullie hier meer over, zou dit echt werken?!

2. ik heb het ook wel eens gehoord
    en ammoniak vervliegt volgens mij

dus de geur is zo weg....denk ik ;)

3. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Ik heb het ook eens gezien in zo'n programma waar moeder en dochter bij mensen het huis gingen opruimen en poetsen. Ze deden toen eerst de oven heel licht voorverwarmen op zo'n 50 graden en toen een pannetje met ammonia erin en een paar uur laten staan en toen ging inderdaad het vet en vuil er heel gemakkelijk vanaf.

4. Roema

Roema Actief lid

31 dec 2008
    265
    0
    0
    Accountmanager
    Brabant
    Je kunt het ook doen met een bakje water zonder ammoniak. Door de hitte verdampt het en kun je het vuol daarna makkelijker afnemen.

5. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Bleef de lucht niet in de oven hangen?!

6. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Geen idee heb het alleen in een programma gezien nooit zelf uitgeprobeerd helaas. maar als je ovenreiniger gebruikt stinkt dit ook en dat is ook erna uit de oven verdwenen

7. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Je oven insmeren met vloeibare groene zeep, en dan bakje ammoniak erin zetten.
    En NIET verwarmen, gewoon een paar uur erin laten staan.
    Bakje ammoniak eruit, en groene zeep wegpoetsen, en hij blinkt weer!
    De geur is dan ook minder sterk dan dat je m verwarmd.

8. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik maak mijn oven altijd schoon door een bakje water me wat citroensap te verwamen... even 15 min laten inwerken en dan poetsen

Deel Deze Pagina