al 10 weken koorts

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tkonzijntje 3, 21 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tkonzijntje 3

tkonzijntje 3 Actief lid

30 apr 2008
    114
    0
    0
    verpleegkundige
    België
    hey,

ik maak me een beetje zorgen over mijn dochter van 2 jaar en 4 maand :(. Ze heeft al tien weken verhoogde temperatuur +-37,8°C en soms gaat ze tot 38,5°C. Dit blijft zo aanhouden. 3 weken geleden was er een blaasontsteking vast gesteld waarvoor ze ook antibiotica heeft gekregen, hierna is haar plasje terug gecontroleerd en deze was goed. Toch komt haar temperatuur terug omhoog.

Ik krijg hier geen vat op omdat de ene dag ze onder de 38°C blijft en dan de andere over de 38°C gaat.

ben een beetje ongerust hierover,
    wat denken jullie hiervan?
    misschien ben ik te ongerust?!?:(
    ik weet het ni meer

heeft iemand dit al meegemaakt?

een heel bezorgde mama

2. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Snap dat je bezorgd bent!
    Klinkt toch echt niet normaal.
    Heeft ze verder nog verschijnselen?

En wat zegt je h.a verder?
    Als ik jou was zou ik me dus echt wel door laten sturen naar een kinderarts hoor

3. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ik kan me voorstellen dat je ongerust bent!
    zou naar de huisarts gaan.

Misschien nog een domme vraag he? Maar is ze misschien te warm gekleed? Dat ze niet zoveel kleding nodig heeft?

4. tkonzijntje 3

tkonzijntje 3 Actief lid

30 apr 2008
    114
    0
    0
    verpleegkundige
    België
    Hey,

wel ik kleed ze echt niet dik aan, om verhoogde temperatuur te vermijden.

het is zo dat ik als er twee weken zo'n temperatuur was ben ik onmiddelijk naar de kinderarts gegaan deze zei maar ze zal gewoon mee gaan met de temperaturen van buiten :)

dus ik dacht tja nog even afwachten dan zal het wel beter zijn maar 3 weken daarna nog steeds niets veranderd, dus dacht mss een second opinie van mijn huisarts, zij vond dan een blaasontsteking die eigenlijk (waarschijnlijk) al heel die tijd aanwezig was :x en mijn kindje maar afzien (die kinderarts had dit toch ook kunnen controleren he :x)

toen heeft ze ook antibiotica gekregen en haar urine was hierna terug normaal maar haar temperatuur blijft gisteren had ze 38,5°C vandaag weer gewoon verhoging tot 37,8°C
    en dan zegt mijn man 'zie je wel ze is niet ziek' dokter had gezegd als dit terug komt eens binne te moeten in het ziekenhuis maar ja ze heeft soms koorts!!!???

ik wordt stilletjes aan zot van die situatie, ik krijg er geen vat op

ben echt ongerust misschien is het niet nodig maar toch ben ik het!

ik ga denk ik op de moment dat ze koorts heeft naar ziekenhuis gaan

of ben ik dan weer TE BEZORGD zoals mijn man het zegt :(

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik vind 10 weken ook nogal wat.. Ik zou de huisarts toch nog eens vragen. Desnoods toesturen op een bloedonderzoek? Dat ze kijken of er niet ergens nog een ontsteking is.

Maar ik moet zeggen dat mijn zoontje ook makkelijk warm wordt als het wat warmer is. als hij dan niet zoveel drinkt zit hij ook zo richting de 38. Maar dat zakt ook zo weer weg als het koeler wordt..

6. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik zou zeker terug gaan naar de huisarts en dan een bloedonderzoek eisen.
    Zeker omdat ze al een blaasontsteking heeft gehad.
    Ik vind je niet overbezorgd hoor ;)

7. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Mijn zoontje is wel wat jonger, maar ik heb ook een warmbloedig kindje. Zijn normale temperatuur is tussen de 37.4 en 37.6. Dit is gekomen sinds hij met 6 maanden echt actiever werd. En nu met dat warme weer zit hij ook zo op de 38, soms hoger. Ik kleed hem echt met het weer mee. Ik heb hem ook een paar keer na laten kijken, maar het hoort bij hem. Hier wordt het idd ook snel minder als het koeler wordt.

Ikzelf heb een lage temp, 36.2. Maar mijn vriend is ook zo warmbloedig, hij heeft het echt van zijn papa.:)

8. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    zou zeker weer terug gaan en ook weer testen op blaasontsteking!
    Kan zijn dat de urine op dat moment "schoon"leek, en nu de bacterie weer terug is!
    Sterkte

9. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    #9 Duveldraakje22, 31 jul 2009
    Laatst bewerkt: 31 jul 2009
    Misschien een gekke vraag, maar heeft ze al haar tanden al?
    Het kan natuurlijk zijn dat als ze ze nog niet allemaal heeft hierdoor de temp. af en toe omhoog schiet. Mijn dochter heeft er ook regelmatig last van en nu weet ik gewoon zeker dat ze haar laatste 4 kiezen gaat krijgen. Wat was de normale temp voor deze 10 weken? Bij kinderen is 37,5 graden verhoging en vanaf dan wordt het pas koorts. Ieder kind heeft wel eens zonder verklaarbare redenen koorts, maar als je zeker weet dat het geen tanden zijn of een andere reden heeft zou ik sowieso gewoon weer naar de HA en de KA van het CB gaan. Jij bent de moeder en als je het niet vertrouwd dan moet je vooral je gevoel volgen. Een bloedonderzoek zou ik pas gaan eisen als je al het andere heb uitgesloten. De meeste huisartsen doen dit ook niet bij kleine kinderen als ze nog niet al het andere hebben uitgesloten. Hier bij ons prikken ze kleine kinderen niet en moet je dus naar een diagnostisch centrum om bloed te laten prikken.
    Hopelijk heb je iets aan deze tips en gaat het momenteel al een heel stuk beter met je kleine meid!

Liefs,
    Duveldraakje

10. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Mijn kind had ook regelmatig koorts maar sinds ik extra vitamine geef is dat al weer 12 weken geleden!!
    NOrmaal was het om de 4 weken 40 graden koorts en de huisarts vind het normaal, hij zegt het ene kind heeft sneller wat onder de leden dan de ander.
    Maar het is wel heel vervelend, is je kleine er ook ziek van? of merk je nix ?? niet hangerig of moe?

Ik bleef ook steeds haar temp meten, en dan was het weer 38 en dan dacht ik daar gaan we weer!!
    Maar op een gegeven moment ben ik daar maar mee gestopt, als ze echt ziek is, dan merk ik het wel aan dr. Dus ik ben gewoon gestopt met de temp in de gate houden, ik merk het wel als ze rode wangen heeft of hangerig en moe is.

Maar die extra vitamine werkt denk ik wel gezien ze nu al 12 weken koorts vrij is.

succes ermee

Deel Deze Pagina