Koppen XL Ik wil een meisje!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Ineke1983, 1 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ehm.. Ik kan me helemaal in jullie vinden, maar waar ik toch stiekem wel nieuwsgierig naar ben, is of het ze nu gelukt is om een meisje te krijgen.. (ik hoop overigens van niet, zal ze leren..)

2. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Het feit dat die mensen blij zijn met 't uberhaupt kúnnen, mogen krijgen van 'n kind en niet zitten te miepen over dat 't geslacht niet 't goede is?

3. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ik kan me enigsinds wel voorstellen dat je een bepaald voorkeur als je tot dan toe alleen maar meisjes of jongens hebt, maar om nou zo ver te gaan om de boel te manipuleren vind ik wel een beetje achterlijk.
    En natuurlijk als er wéér een meisje of jongen uitkomt ben je misschien teleurgesteld, maar ik vind het dan ook weer heel erg dat mensen daar zo vreselijk depressief van worden, dan is er meer aan de hand met je denk ik en zal je echt onder behandeling van een psycholoog moeten!

Nee ik keur dit niet goed! Je mag blij zijn dat je een gezond kind mág krijgen! Zijn er zat die een kind met een handicap krijgen of helemaal geen kinderen kunnen krijgen!

4. 4days

4days Niet meer actief

Ach, ik ben er niet zo fel in als de meesten van jullie. Volgens mij zijn er best veel mensen met een voorkeur voor een geslacht, er is hier op het forum een heel groot topic over. Dat ze daar zulke trajecten voor starten vind ik (uiteraard) een beetje belachelijk. En embryo-selectie vind ik zeker te ver gaan. Maar als ze de zaadjes kunnen splitsen in twee groepen ofzo, ach waarom niet? Als ze zo graag een bepaald geslacht willen, en ze kunnen het betalen...

5. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn

Brr kreeg gewoon kippevel van dit verhaal!
    Arme kindertjes...zijn door hun moeder niet gewenst omdat t jongens zijn!
    Als het in china was en het waren meisjes dan had iedereen inclusief deze "moders" er schande over geroepen!
    Stilletjes vraag ik me dan af of zij als ze zouden kunnen zonder de gehele gemeenschap/vrienden en kennissen en poltitie over zich heen te krijgen, ook net als sommige arme mensen die een dochter krijgen hun zoon ergens achter zouden laten...

Had 2 zoons en heb altijd een meid gewilt. Maar NIEMAND die aan mn zoons komt hoor! Wilde graag n meid op te kunnen poppen al vond ik het echt fantastisch met de jongens. Ontwikkelingen etc lopen toch gelijk en interesses etc zijn er ook genoeg die gender overbruggent zijn dus ach. En ben nu erg blij met mn dochtertje. Dat ik dat toch nog mee mocht maken (dacht er gister nog aan toen ik tusse alle stoere kleding een fel roze poppe pakje aan t ophangen was om te drogen). Maar als deze 3e weer een jongen was geweest was ik er waarschijnlijk weer NET zo blij mee!
    Jongentjes zijn enorm leuk. Misschien op n andere manier als meisjes. Daar ben ik eigenlijk nog steeds niet uit. Maar elk kind is op weer n andere manier leuk. Daar ben ik na 3 kindjes echt wel over uit! ;)

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Tja, ik vind het ook wel heel erg ver gaan. Ik denk wel dat we er allemaal rekening mee moeten houden dat het deze kant op gaat in de wereld. De wetenschap kan steeds meer en mensen willen daar ook gebruik van maken. Het is m.i. niet ondenkbaar dat er in de toekomst ook geen kindjes met aangeboren afwijkingen meer geboren zullen worden omdat de wetenschap dan zover is dat ze dat kunnen genezen en/of afwijkingen in een vroeg stadium van de zwangerschap kunnen ontdekken waardoor er nog geaborteerd kan worden. De ziektekostenverzekeringen zullen daar ook op inspelen en mensen die er voor kiezen om bijvoorbeeld wel een een gehandicapt kindje geboren te laten worden vele malen meer premie laten betalen. Pas is hier nog een programma over op tv geweest, ik weet niet welke programma het was, maar mijn vader vertelde het. Ik vind het een angstaanjagend idee dat er alleen nog maar perfecte mensen geboren mogen worden, maar ik denk dat het niet geheel onrealistisch is om te denken dat het ooit zover gaat komen.

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Vind dat alleen "perfecte" mensen geboren mogen worden niet zo angst aanjagend. Dat is immers het uitgangs punt van de natuur ook; Natuurlijke selectie.
    Alleen de manier waarop vind ik wat minder. Heb bij dit soort dingen altijd het idee dat men de "materie" nog maar half snapt en het dan lukt om dit of dat te doen met de genen. Maar niet weet welk effect dit dan op de lange baan bvb heeft. Maar omdat het al kan doen we het maar.
    Bvb: sommige honden zijn "mooier" in het wit. En dus werden deze ras honden in het wit gekweekt. Op den duur toen die witten er dus helemaal ingekweekt waren kwam men er pas achter dat veel witte honden doof zijn! De kleur is op de een of andere manier gelinkt aan de witte vacht. Hoe wat waar en waarom weet men nu nog steeds niet.
    Wie weet wat je krijgt als alle kindjes blond haar en blauwe ogen moeten hebben (bvb)
    Ik weet wel genoeg van genetica om te weten dat sommige ziektes en ongemakken met sommige huid types en oogkleuren samen hangen. Houden de mensen die een kindje bestellen hier ook rekening mee of is het ideaal beeld van wat zij willen hebben belangrijker?
    En het alles maar kunnen en mogen krijgen van wat men maar wil inclusief het ideaal beeld van kind...weet niet hoe gezond dat voor het kind dan is. En als later zo'n blond kind ineens steeds donkerder word en plots toch zwart haar heeft (dat komt meer voor dan je denkt!) Wat dan?
    Enzovoortz ;)

8. Rosado

Rosado Niet meer actief

Bij natuurlijk selectie ga je er vanuit dat de natuur het dus zelf regelt en zorg dat zwakke "exemplaren" niet overleven. Er worden nu bijvoorbeeld ook kindjes met down geboren, die zijn gehandicapt, maar overleven het wel op een natuurlijke manier. Ik doelde er meer op dat zwangerschappen van bijvoorbeeld een down kindje altijd beëindigd zal worden omdat je als ouders anders door je neus gaat betalen voor bijv. de premie van je ziektekostenverzekering e.d. en dat het maatschappelijk niet meer geaccepteerd zal worden als je een gehandicapt kindje wel geboren zal laten worden, omdat het niet "nodig" is.

9. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Het lijkt mij (maar misschien is dat wel een rare kronkel van mij) hoe meer je wetenschappelijk manipuleert hoe meer afwijkingen ermee gepaard gaan. Ik bedoel, dat zal dan misschien niet uiterlijk zijn, maar wel van binnen.

Maar dat zeg ik misschien is dat wel een rare kronkel van mij...

10. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    wij hebben drie jongens en toen ik zwanger was wilde ik heel graag een meisje echt te graag ik was er bijna door geobsedeerd, zo graag wilde ik het maar toen ik de 20 weken echo kreeg wilde ik opeens toch nog een derde jongen:(:( ik heb altijd heeeeel graag een meisje gewilt maar ik merk nu dat jongens gewoon mijn ding is.Ik ben gewoon een jongens mama:Dheerlijk:Den in princiepe zijn jongens precies hetzelfde in dingen zoals eerste tandjes eerste stapjes zeg maar al die dingen het blijft zich toch eigenlijk hetzelfde...vind ik dan

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Als mensen makkelijk kinderen kunnen krijgen staan ze daar niet eens bij stil. Eigenlijk is het erg materialistisch van deze mensen. Net alsof een meisje het perfecte gezinnetje compleet kan maken.

Natuurlijk is het krijgen van een kind en daarbij nog eens een gezond kind veel belangrijker.

Ik snap deze mensen persoonlijk ook niet. Ik wil het geslacht niet eens van te voren weten. Zo onbelangrijk vind ik het.
    Als er een kindje uit komt dat gezond is dan is dat genoeg.

Maar goed ik heb natuurlijk al een dochter. Ik heb geen idee hoe het voelt voor die vrouw.

12. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Meisjes zijn wel leuk :D;)

13. Trees

Trees Niet meer actief

Het is misbruik maken van de techniek, die bedoeld is om minder vruchtbare stellen ook de kans te geven om ouders te worden.

Ik vind echt walgelijk en ondankbaar ten opzichte van het wonder dat je uberhaupt kinderen mag krijgen. Het idee dat je depressief wordt omdat je een zoon krijgt?!? Dan voel je je als kind ook lekker gewenst zeg... 'mama vind je wel lief, maar vind jou liever zonder piemel'.

:x

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mag hopen dat ze geen kind meer kan krijgen, een voorkeur oke maar een eis nee dat is echt ongezond. het is hard wat ik zeg maar je hoort onvoorwaardelijk van je kind te houden en dat houdt in dat het of het nu een meisje of een jongen is gewoon in je hart toegelaten hoort te worden. hoe zullen die zoons zich voelen. ze moeten blij zijn dat ze een gezond kind mogen krijgen. als je nu erfelijke ernstige of zelfs dodelijke afwijkingen wilt uitsluiten dan begrijp ik dit wel. maar enkel om dit

ik had graag een meid begewilt maar wist van het begin af aan al kwa gevoel dat het een jongen was. ben er nooit minder van gaan houden. kom zelf uit een gezin van 7 meiden. kan alleen zeggen dat ik het super vond. mijn ouders hadden graag een zoon gewilt maar zijn erg blij dat ze gezonde kids hebben gekregen

15. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Als ze het kunnen betalen, en een arts bereid is om ze te helpen, waarom niet?
    Ik heb er geen problemen mee.
    Het is maar een klein stapje verder dan embryo's checken op genetische aandoeningen en de verschillende testen die je tijdens een zwangerschap kan laten doen hierop.

Vrouwen die een zwangerschap stoppen omdat hun kindje gehandicapt zal zijn, heb ik ook geen problemen mee.
    Zij moeten aan zichzelf denken, en als iemand geen gehandicapt kind wil, prima.

Dit staat compleet los van vrouwen die zeer moeilijk zwanger kunnen geraken.
    Hoewel ik heel goed kan begrijpen dat het moeilijk is voor hen, en veel moeders.
    Maar om ze dan verwensingen naar het hoofd te slingeren, of hier op het forum zulke negatieve uitlatingen over hen te doen.
    Dat vind ik dan weer veel te ver gaan.

Maar dat is mijn mening.

16. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik snap jou punt ook hoor Mermaid! Maar ik probeerde te zeggen dat ik het dus enger vind dat men "natuur" speelt (als variatie op god spelen) zonder helemaal te begrijpen wat men doet en hoe dit uitpakt in de toekomst.
    Dat je jezelf helemaal scheel betaald als jij in deze trand niet mee wil doen/kan doen is natuurlijk al helemaal achterlijk!

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Gender kliniek

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wordt wel vanuit nl geregeld...

19. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nou daar heb je zeker gelijk in. Daarin ben ik het ook met je eens hoor.

20. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Jeeee ongelofelijk!
    wat stom.

Deel Deze Pagina