Vooral deze zin op de site 'Ondanks heftige tegenstand slaagt gelukkig niemand erin u het recht op vrije geslachtskeuze te ontnemen' Recht?! Heb ik dan ook het recht om te kiezen voor alleen blauwe ogen, blond haar en een IQ boven de 120? Waar liggen de grenzen van ons 'recht'? Als het illegaal is volgens onze wetgeving is het volgens mij allesbehalve een recht ...
Ik ben normaal vrij ruimdenkend, maar dit, nee, hier ben ik toch erg controversieel in. Niet alleen moeten ze inderdaad blij zijn dat ze een gezond kindje op de wereld zouden kunnen zetten, ik vind het eigenlijk nog erger dat ze ook zo op tv komen en hun voorkeur zo uitspreken. Hoe moeten die twee jongetjes zich later voelen als ze dit zien? Ik kan me voorstellen dat het tweede jongetje zich ongewenst gaat voelen. Want ze zouden vast bij hem ook al een meisje willen hebben... En een voorkeur hebben, dat begrijp ik heel goed. Zeker na twee jongens. Maar hou het voor je en laat je er zeker niet voor behandelen. Wat als het nu toch een jongen wordt? En hij ziet deze docu later terug? Vrij lullig lijkt me. Ik heb het programma niet gezien, maar zo obsessief bezig zijn is niet goed. Stop er dan maar helemaal mee zou ik zeggen.
ow die site is het haha dat is toen op het nieuws geweest en is echt 100% oplichting er stond eerst ook op dat het bij jongens gemakkelijker ging...tja logisch er worden iets meer jongens als meisjes geboren dus die kans is iets groter...maar het is een grote oplichterij
Live and let live. Das mijn uitgangspunt. Elke keuze heeft gevolgen, positieve en negatieve. Ook als je graag het geslacht van je kindje van tevoren wilt bepalen. En ieder beslist dit voor zichzelf en een ieder zal de gevolgen van zijn keuzen ervaren; prettige en minder prettige.
Ik vind dat je een kind als een wonder moet zien, het is je grootste rijkdom waarvoor je door het vuur hoort te gaan of het nou een jongen of een meid is. En wat nou als de behandeling niet goed gaat en het wordt wel een jongetje, zuigen we het dan even weg? Brrrrr
Wat ik er een beetje eng aan vind, is dat die ouders nu al alles willen bepalen. Hoe gaat dat dan later als het kindje er is. Moet zij of hij dan ook perse op het paadje lopen wat de ouders uitstippelen? Ik vind het een beetje controlefreaks lijken.