Koppige dochter 19 maanden wil geen handschoenen/muts/winterlaarsjes aan; tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lente1986, 15 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lente1986

Lente1986 Actief lid

17 jan 2013
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    Dat hebben we dus laatst geprobeerd, maar toen weer meteen krokodillentranen helaas... En ze heeft ze uiteindelijk gewoon weer uitgegooid

2. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Heel simpel bij mij.. Dan maar geen muts en wanten, dan maar koud.. Nou ze heeft het 1 keer echt koud gehad en sindsdien is het geen probleem meer.. Als we naar buiten gaan en het is koud dan gaan nu zonder problemen de wanten aan en muts op :)
    Heb een muts met flapjes die je onder de kin met drukknop vast kunt zetten (H&M) en die kan ze sowieso niet zelf afdoen.. Misschien is dat ook een optie?

Succes!

3. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Mijn dochter is nu 4,5 en weigert al jaren wanten aan te doen en een muts op te zetten. Nou, dan niet hoor. Ze heeft één keer gehad dat het zo ontzettend koud was en ze al tig keer haar wantjes had uitgetrokken. Toen dus naar buiten zonder wanten. Ze had zulke koude handen dat ze er van moest huilen :(, echt heel zielig, gelukkig was ze daarna zo slim om wel gewoon haar wantjes aan te doen. Maar als het niet echt echt echt heel koud is, dan heeft ze nog steeds geen wantjes aan.

4. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn oudste ook drama toen ze dreumes was. Nou ja, dan niet he, zij zou 't toch winnen als we er een strijd van zouden maken door simpelweg de handschoenen en muts telkens weer uit/af te doen. Dan maar koud, spul wel mee voor als ze zich bedacht (maar meestal niet hoor). Nu is ze bijna 3 en gaat 't prima!

5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik hoef het hier alleen een beetje leuk te maken voor haar, dus b.v. extra pluizige wantjes, waarmee ze ons dan in het gezicht mag kriebelen. En het helpt als eea knalroze is, dan omhelst ze het zowat direct dus dat is boffen :)

6. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    hier een bivakmuts, hoef ik ook niet meer met een sjaal te hannessen en hij krijgt hem lastig af.

Hij is snel verkouden en heeft geen dikke bos haar, dus een muts moet echt van mij. Maar meestal is het 'zeuren' over als we eenmaal bezig/buiten zijn.

Deel Deze Pagina