Ze heeft het steeds over een boze meneer?!? Enge dromen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door p1974, 14 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. p1974

p1974 Lid

28 dec 2007
    95
    0
    0
    hoi

Het is een lang verhaal, zal het proberen kort te houden.
    Onze dochter van bijna 3 heeft het af en toe over een boze meneer...Dat ie bij dr bed is, en ze wijst m aan in de badkamer..Laatst zat ze in bad en toen vroeg ze zomaar aan mij, wat is dat voor geluid? Wat zegt die meneer?...Gister vroeg ze me of ik ook wel eens een boze meneer bij mijn bed had. Ik heb gezegd van wel , en dat ik dan gewoon zeg dat ie weg moet gaan, en dat ie dan ook opstapt. Ze vertelde ook dat dr broertje geen boze meneer bij zijn bed had. Vanochtend moest ze huilen, en wilde ze niet meer slapen, dus mocht ze even bij me in bed. Ze vertelde dat ze de boze meneer had weggejaagd, en dat hij wegging, maar hij had wel gezegd dat ze hem niet mocht wegjagen...(dat mag niet he, mama?...vroeg ze..) Toen vertelde ze ook dat die meneer zei dat ze niet mocht eten, geen brood, aardappels,spagetti, lasagne, rozijntjes en smarties......?!?! (ze is een hele slechte eetster, even ter informatie) Ik krijg hier een beetje de rillingen van, maar laat haar dat zeker niet merken en heb dr ook gezegd dat ze me altijd alles mag vertellen.

Heeft iemand hier ervaringen mee, of komt het bekend voor...Zit ze ms in de leeftijdsfase, of zijn het dromen? Ze zal toch geen geesten zien?

Als iemand hier iets meer van weet hoor ik het heel erg graag..

Bedankt, liefs p

2. nicole26

nicole26 Niet meer actief

:confused: krijg eigenlijk wel een beetje kippenvel van dit verhaal , tja ze zeggen altijd dat kinderen een grote fantasie hebben maar een kind vertelt dit toch niet voor niets lijkt mij .. en vooral dat stukje over dat ze niet mag eten is een beetje vreemd , ik kan je geen advies geven helaas ... alleen blijven praten en vooral niet zeggen dat het niet kan ..

3. p1974

p1974 Lid

28 dec 2007
    95
    0
    0
    bedankt voor je reactie Nicole, daarom heb ik idd maar gezegd dat ik ook wel eens een enge meneer aan mijn bed heb toen ze me ernaar vroeg, vooral niet zeggen dat het niet zo is, en ook om aan te laten merken dat ze er met me gerust over kan praten. Ik doe zo normaal mogelijk, begin er zelf niet over, maar probeer op een subtiele wijze veel informatie los te peuteren als ze erover begint.

4. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Zo zou ik het denk ik ook aanpakken ... en hoe vaak heeft ze het erover ? als ze er echt een paar uur per dag mee bezig is zou ik toch kijken om erop door te gaan , zou niet weten hoe maar misschien toch iets van een ervaren paragnost thuis uit te nodigen .. heel moeilijk want je weet natuurlijk niet hoe de vork in de steel zit ..

5. p1974

p1974 Lid

28 dec 2007
    95
    0
    0
    hoi

nee gelukkig is ze er niet zoveel mee bezig, ik denk dat ze het er 2x perdag gemiddeld even over heeft.Vanochtend zei ze ook weer, ze had gister dr handjes voor dr ogen gedaan en toen ze weer keek was ie weg, vertelde ze. Toen ik dr broertje de fles gaf, vertelde ze me weer dat hij geen boze meneer bij bed had.

Ik zie het nog even aan,het is zo nog wel te doen, en ze slaapt er verder ook niet veel minder om. Als het erger wordt kan ik altijd nog iemand inschakelen. Het is verder niet een meisje met gedragsproblemen ofzo, integendeel zelfs.

Bedankt voor je reageren!

Ben nog wel steeds benieuwd of er meer mensen zijn met dit soort ervaringen?

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Brrrr.... wat klinkt dat eng?! :confused:
    Ik zou gelijk al iemand in huis hebben gehaald :) Alleen al omdat ik niet zou willen dat mijn kind ergens bang voor is. Je kan maar beter zeker zijn van je zaakje... Heb eigenlijk verder geen tips. Vind dat je er goed mee omgaat en ik hoop dat het snel ophoudt!

7. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    gaat ze naar een kinderdagverblijf ofzo of een oppas?
    Als dat zo is kan je misschien nagaan of daar ook mannen komen. Mannen die haar misschien iets aandoen? En dat ze dat dan projecteerd als een man die dan ook thuis haar lastig valt?

Misschien erg ver gezocht maar je hoort het vaker. :(

8. Alita

Alita Niet meer actief

Jeetje, ik denk wel dat kinderen zoiets gedetaileerd niet verzinnen hoor! Ik zou er ook meteen iemand bijhalen ofzo...
    En inderdaad mischien is er een man die ze eng vindt uit de omgeving?!

Sterkte.....

9. Mama van Roan

22 jul 2008
    56
    0
    0
    Hier was het ook zo. Ze zeggen wel eens dat kinderen ''geesten'' kunnen zien en deze ook tot in detail kunnen beschrijven.
    Mijn zoontje van 4 zag ook een man op de overloop en had ook enge dromen, nu ga ik tegenwoordig voor het slapen gaan met hem over de overloop en vragen we of de man naar huis wilt gaan omdat roan moet slapen, tot nu toe heeft hij het nog niet over de man gehad maar probeer het zo serieus mogelijk op te nemen want in hun ogen is het echt.
    Succes ermee.

10. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Jeetje, ik geloof hier wel in. Kijk maar naar Derek ogilvie.

11. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    goh wat eng! maar kinderen zijn paranormaal begaafd! ik zou er iemand bij halen die er wat aan kan doen, zodat je kind een beetje rust krijgt en niet bang is.

12. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    wil je niet bang maken. Maar een kennis van mij heeft ook een dochter, en toendertijd een jaar of 8, dus wel stuk ouder. Maar had ook telkens iemand bij haar, en werd steeds erger zeg maar; er werd gezegd niet meer eten (zoals bij je kleintje dus ook) niet meer spelen. Als er vriendinnejtes kwamen spelen moest ze die weg sturen , en deed dat dan ook. Tot een bepaals punt haar werd gezegd dat haar moeder slecht is en dat zei dr moeder is (die geest oid dus)

Deuren gingen klapperen lichten aan uit, allemaal nare toestanden, toen heeft de moeder er iemand bij gehaald, soort uitdrijving voor het huis zeg maar en toen was het over.

Ik weet dit klinkt als broodje aap verhaal i know, maar die moeder heeft mij dit vol emtoties zitten vertellen en was niet iemand die dat zomaar over haar dochter uit haar duim gaat zitten zuigen...

Zeg niet dat dit hetzelfde is, en sorrie als ik je bang heb gemaakt maar dacht misshcien heb je dr wat aan.

sterkte

13. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Ik wilde toch even reageren. Wij hebben zelf ( nog ) geen kleine, maar het verhaal is zeer herkenbaar!
    Zal het even zo duidelijk mogelijk uitproberen te leggen.
    Een vriendin van mij was zwanger en was in zomer 2005 uitgerekend.
    Die zelfde zomer is haar broer verongelukt, om precies te zijn... hij is verongelukt op de dag, dat zijn zus uitgerekend was!
    Nu haar dochter inmiddels 3,5 jaar is, ziet zij regelmatig haar oom.
    Ze verteld verhalen over hem, die ze niet of nooit had kunnen weten! Sommige verhalen weet zijn zus ( moeder van het kindje ) niet eens.

Ik geloof er dus zeker in, dat kinderen "geesten" kunnen zien.
    Toen die jongen verongelukt was ( toevallig mn beste maatje ) toen zat hij ook 's nachts naast mijn bed. En zelfs nu komt hij nog regelmatig op "bezoek"
    Zoals anderen ook al zeiden, zou het wel serieus nemen! Of in elk geval er op ingaan, met een spel er omheen.

Succes ;)

14. p1974

p1974 Lid

28 dec 2007
    95
    0
    0
    ooh meiden

ik zit hier met tranen in mijn ogen jullie verhalen te lezen...

Ik ben bezig met een foto reading, krijg als het goed is volgende week meer te horen.
    Ik was nooit echt bang voor dit soort dingen maar moet zeggen dat ik wel een beetje de kriebels begin te krijgen nu.

Ik geloof er er ook echt in hoor, ik kijk met grote interesse naar Derek. Het moet wel zo zijn..Kan toch niet anders zou je zeggen.

Ik zal hier laten weten als ik meer weet van de foto reading.

15. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Hoi,

Ook ik heb een dergelijke situatie van dichtbij meegemaakt met de zoon (vier jaar) van een vriendin.

Het zoontje had ook een "enge meneer" die hem steeds lastig viel. Het ging van kwaad tot erger. Hij moest zijn moeder uitschelden voor hoer, teringwijf etc...Daarnaast moest hij zich van de trap laten vallen van die "meneer".

Zijn moeder was ten einde raad toen op een dag echt iets verschrikkelijks gebeurde. Ze trof haar zoontje aan op de glijbaan bij hun achterom en hij had een strop om zijn hals gedaan. :confused: Ze kon hem nog net opvangen. Haar zoontje ging als een bezetene tekeer en vertelde dat die meneer hem had verteld dat hij dat moest doen.

Het is een kind van net vier jaar, dat verzin je toch niet? Ik stond echt versteld. Het jongetje is een gewoon kind, gezond, niet problematisch of iets dergelijks en dan ineens zoiets?

Ze hebben hulp ingeroepen van een paranormaal genezer die het huis heeft gereinigd. Nu gaat het weer goed met het jongetje.

16. p1974

p1974 Lid

28 dec 2007
    95
    0
    0
    zonnestraal, ik zit hier met kippenvel op mijn hele lijf...........niet te geloven gewoon.............

Ik heb inmiddels een antwoord gekregen op mijn foto reading en ik moet idd het huis zuiveren. Ga er dan ook binnenkort mee aan de slag. Voordat er zoiets gruwelijks gebeurd als wat zonnestraal omschrijft....

17. koos

koos Actief lid

28 okt 2008
    232
    0
    0
    zevenaar
    ogh meid ,

wat klinkt dit eng zeg.
    hoop dat het snel over gaat.

groeten koos

18. Ladymoi

Ladymoi Actief lid

24 okt 2008
    229
    0
    0
    utrecht
    Wow wat een verhalen zeg! Ik heb ook wel zoiets meegemaakt. In mijn geval waren het wel ''vriendelijke'' geesten zeg maar. Klinkt raar maar heb vanaf het moment, eerste dag in mijn nieuwe huis, gevoeld dat er iemand anders in woonde. Droomde toen ook van hen (droom was echt net werkelijkheid) waarin ze me vertelden dat ze met z'n drieen in het huis woonden, lang voordat ik in het huis kwam, vader moeder en zoontje. Dat ze me met rust zullen laten als ik dat ook deed en dat we best wel met z'n allen in datzelfde huis konden wonen. Volgende ochtend toen ik wakker werd had ik er ook een goed gevoel over.
    Mijn zoontje zag ze wel, vooral kleine jongentje, vaak als mijn zoontje in de kamer aan het spelen is dan lijkt het alsof hij met iemand speelde en niet alleen, en vaak genoeg kwam mijn zoontje rennend naar me toe om boos te vertellen dat 'hij' andere jongetje niet eerlijk speelt en dat hij alles afpakte, ga nooit meer met hem spelen zei hij dan.
    Dan kreeg ik ook wel rillingen hoor.
    Heb ook wel vaker dingen meegemaakt in het huis die niet te verklaren zijn.

Achteraf bleek dat er in heel weinig tijd veel bewoners daar zijn weggegaan omdat ze dingen meemaakte, zelfs bij de huismeester geweest, en iedereen in de buurt die wist het van het huis zeg maar. dat er rare dingen in gebeurden. Als ze me erop aanspraken dan zei ik..ja ik weet het, er wonen nog 3 andere maar heb er een goed gevoel over, we kunnen best samen in een huis leven, geen last van mekaar. Keken ze me aan met grote ogen...hahhahaha lache man.

Ben inmiddels wel verhuisd, niet vanwege de geesten maar omdat het huis te klein was en we een grotere huis hadden gevonden.

Ik had het geluk dat ze zeg maar goede geesten waren en niet de slechte, ik zou als ik jou was zeker huis reinigen!

Ben benieuwd hoe het nu met je gaat!

19. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    hoe gaat het nu?

20. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881