opruimen,, pff elke dag consquent bezig maar vertikt het nog elke dag ! ook als je het samen doet zelf de beloningskaart stimuleert hem niet
Hier ook niet luisteren.. Maar dat bedoel je vast niet, ik weet het echt niet. Ik durf niet te zeggen van iets dat ik zeker weet dat hij het niet zal doen. Al weet ik wel dat hij nooit agressief is, en heb hem ook nog nooit aggressief gezien.
precies! Ik zou het niet weten eigenlijk, wij hebben nog al een ondeugend kind, dus ik ben niet zo snel verbaasd Ik zei vorige week nog, die van ons klimt nooit op de keuken en tadaa gisteren zat ze op jawel de keuken..
Dat was ook mijn eerste idee . Maar verder sta ik nergens verbaasd van ene erg ondernemend en ondeugend mannetje hier
Ik neem aan dat je iets positiefs bedoelt toch?! In dat geval: mijn zoon gaat echt niet zonder op te ruimen naar bed of naar buiten... (En dat mag zo blijven, ook nu ik het hardop gezegd heb )
Ik zeg nooit " mijn kind zal dat noooooiit doen" Mensen die te hard roepen zijn vaak juist degene wiens kind het wel doet/zal gaan doen Ken genoeg mensen die zeggen: onze ..... zal nooit pesten En raad eens wie de grootste pestkop is En zo meer dingen van " de mijne doet dat niet" Nee, ik zeg nooit nooit
Stil zitten? Maar inderdaad... Zeg nooit nooit... Tot nu toe: - niet agressief (beide) - niet stout (dochter) - niet de deuren / muren tekenen (beide) - niets proberen (eten) (zoon) - moeilijk doen met slapen (zoon) - onbeleefd tegen vreemden (beide) Maar de houdbaarheidsdatum is beperkt
Ik zou ook niets weten wat ze noooit zal doen. Wel dingen waar 'ze niet zo'n last van heeft/had'. Zo heeft ze niet veel last gehad van driftbuien. Is ze meestal lief voor andere kindjes, niet erg jaloers, kan goed delen.. (maar ze heeft dr kleine neefje ook wel eens heel hard geduwd, denk dat dat wel uit een soort van jaloezie was). Zoiets.
Een bezem doet wonderen, ze krijgen hier een bepaalde tijd om op te ruimen en daarna kom ik met de bezem en de woorden alles wat ervoor komt gaat in de prullenbak
Elke dag netjes haar groenten eten. Madam krijgt tegenwoordig de keuze, of ze eet mee of ze kan meteen zonder te eten naar bed. Meestal kiest ze in eerste instantie wel voor mee eten, maar begint dan aan tafel alsnog te miepen. Tja, dan krijgt ze van mij de kans om toch iets naar binnen te werken wat ze dan wel lekker vind, want zodra mijn bordje dan leeg is dan gaat zij naar bed, leuk of niet. Soms kiest ze meteen voor bed, ligt er naar net aan hoe moe ze is.
Bedankt voor je eerlijke antwoord, zoiets bedoelde ik Even denken hoor... Mijn zoon... - Tekent niet op de muren, deuren, tafels of andere meubels (één keer gedaan en nu weet ie dat het niet mag) - Doet niet (uit zichzelf!) stout/gemeen tegen anderen* - Maakt niet expres dingen kapot - Speelt/gooit niet met zijn eten (maar dat kan nog komen ) - Heeft geen driftbuien * hij doet wel eens terug, maar dan moet de ander al echt iets gedaan hebben (slaan, duwen, krabben, etc.), of al een uur of langer aan het vervelen zijn.
Wij hebben -voordat Thirza ging lopen- traphekjes geplaatst, maar die stonden, toen ze eenmaal liep, al heel snel altijd open. Ze zou namelijk echt nooit alleen van de trap af gaan, (inmiddels uiteraard wel ). Ze lijkt namelijk de hoogtevrees van mijn man geërfd te hebben, en dus haalde ze het niet in haar hoofd om alleen van de trap af te gaan als ze boven was gaan spelen. Als ze naar beneden wilde weer, stond ze gewoon boven aan de trap ons te roepen dan
Dit dus haha. Het is vanavond divali lichtjes feest voor Hindoestaans mensen dus hier stonden kaarsen aan eerst dochter lief die het kaarsje in eens uit deed met haar handje Gelukkig niks gebeurt! Normaal is ze niet zo vlug haha. Oeps was even schrikken. Daar naast vond zoon van 12 het leuk om zijn pen in het vlammetje te houden En dat zouden ze eerst nooit doen. Inmiddels weet ik weer beter.