Onze 2 prinsesjes zijn 20 maanden en 3 jaar. Ze zijn super: ze lachen veel, eten goed, slapen fantastisch, ... kortom echt fijne kinderen. Tuurlijk halen ze wel eens kattenkwaad uit Mijn man heeft nog een zus met 3 kindjes waar mijn schoonouders al 7 jaar lang om de 2 weken op woensdag van 's ochtends vroeg tot 's avonds 22u gaan babysitten. Mijn schoonzus woont op een uur van hen vandaan. Naast zijn zus heeft mijn man ook nog een broer met 2 zoontjes. De relatie van mijn schoonouders met hun zoon en schoondochter is super slecht. Zo hebben ze hun kinderen al meermaals weggehouden bij hun grootouders. Maar wanneer zij het zelf nodig hebben, laten ze de jongens wel bij mijn schoonouders logeren (vaak in de vakanties en voor direct een weekje). Nu komt het: mijn dochtertjes mochten tijdens de kerstvakanties de 1e week enkele uurtjes komen en de 2e week ook! Resultaat de 1e we zijn ze niet mogen gaan want onverwacht kwamen de jongens een hele week logeren en de mijne ware niet meer welkom omdat dit niet leuk zou zijn voor de jongens. Het is een tweeling van 11 jaar! Met Sinterklaas heeft ze een half uur voor we zouden vertrekken naar hen opnieuw afgebeld omdat de jongens onverwacht ook gingen komen. Toen we vanmiddag op bezoek gingen vroeg ik of mijn oudste tijdens de krokusvakantie eens enkele uurtjes zou mogen komen. Mijn schoonmoeder haar antwoord: dat moeten we nog even afwachten want het zou kunnen dat de jongens mogen komen maar we weten nog niet wanneer. We moesten maar begrijpen! WEL, IK BEGRIJP HET NIET! Waarom zijn de kinderen van zijn zus en die van zijn broer ALTIJD welkom en moeten die van ons maar wachten tot er een gaatje vrij is! Mijn man is echt een schijterd! Als ik hen vraag of dit normaal is of dat hij er zijn ouders eens over wil aanspreken, minimaliseert hij alles! Ik ben het echt MEER DAN BEU!
Tja, waarschijnlijk zeggen je schoonouders ja en amen op de nukken van je zwager en schoonzus omdat ze bang zijn dat ze hun 2 kleinzoons van 11 anders helemaal niet meer zien. Dat dat ook ten koste kan gaan van hun band met de andere (klein)kinderen dat zien ze dan wellicht niet... Ik zou het sowieso eerst nog eens met je man bespreken en dan eens rustig het gesprek aangaan. Zonder de kinderen erbij, niet gekoppeld aan een of andere logeerpartij, zonder verwijten..
Sorry ik ben z'n kt die niet meer naar schoonouders ging.. Niet welkom prima komen we niet. En dan bedoel ik het slapen. Ik zou waarschijnlijk wel op bezoek blijven gaan..
Zien jouw kinderen hen alleen in de vakanties of heb jij alleen een paar uurtjes oppas nodig in de vakanties? Als ik nu aan mijn moeder zou vragen wat ze zou doen in de voirjaarsvakantie dan zou ze ook zeggen dat weet ik nog niet? Misschien begrijpelijk dat ze de keren dat ze die jongens wel mogen zien, ze ook graag quality-time met hen doorbrengt? Verder begrijp ik niet dat jij zo graag wil dat ze daarheen gaan, als jij toch denkt dat ze achtergesteld worden?
Dit ja, ik zou er al helemaal klaar mee zijn. Ik bedoel; met sinterklaas een half uur van tevoren afbellen, come on!!! En niet mogen komen omdat de andere twee ineens jongens komen? Misschien zijn ze inderdaad bang voor de relatie, maar ze moeten zich wel realiseren dat ze jullie relatie ook behoorlijk onder druk zet. Bespreken is misschien een optie, maar zelf denk ik dat dit niet veel zal uithalen als ik je verhaal zo lees...
Dit denk ik ook. Wellicht zien je schoonouders niet eens dat ze jullie kinderen achterstellen. Wat zou er gebeuren als je schoonouders 'nee' zeggen tegen je zwager en zijn vrouw? Waarschijnlijk ruzie met het risico dat ze die kleinzoons nooit meer zien. En als ze jullie afbellen gebeurt dat niet. Ik zou het ook eerst even met je man bespreken en indien nodig zou ik hem het gesprek met z'n ouders aan laten gaan. Overigens vind ik een half uur voor Sinterklaas afbellen wel heel triest voor je kindjes. Ik kan me niet voorstellen dat je schoonouders dat lichtzinnig hebben gedaan. Maar dergelijke teleurstelling zou ik willen voorkomen voor mijn kinderen.
Nou ze konden van mij de rambam krijgen!! Ik zou niks meer vragen en geen afspraken meer maken, en als zij een afspraak willen maken zou ik zeggen: O en dan zekers van te voren afbellen, nee dank je!! Als jullie de kinderen willen zien kun je komen bij ons. Of bij wel een afspraak gewoon met je man afspreken geen telefoon op te pakken als ze van te voren bellen en gewoon gaan.
Vind raar verhaal in elk gevaal hoe moet hier in forum weten : waarom ?! Ik denk jij en je man beter dat weteb waarom niet/wel en tja gewoon belleb en vragen hor dan zit kan ook weleens helpen Overigens ik zou gewoon niet gaan en punt boeiend als ze niet willen waarom zo drama van maken.
Ik zou in ieder geval zeker niet zelf vragen of ze eens een paar uurtjes naar oma kunnen Oma is geen oppascentrale (ook niet voor die jongens zou ik zeggen) maar als het dan ook kennelijk niet gewaardeerd word zou ik me afvragen voor wie ik dat doe. Voor mezelf, de kinderen, schoonouders... Niemand is er kennelijk ECHT blij mee.
Waarom wl je je kinderen daar steeds naartoe brengen want blijkbaar zitten opa en oma er niet op te wachten? Houdt de eer aan jezelf en ga wel gewoon op bezoek maar ga ze dan niet vragen om op te passen als ze jullie kinderen zo behandelen. Ik zou er snel klaar mee zijn.
Tis belachelijk idd. Maar ik snap dat je wel blijft vragen voor de kinderen...die vinden het toch leuk om naar opa en oma te gaan. Eigenlijk zit er niks anders op dan gewoon confronteren..vragen waarom jouw kinderen telkens afgebeld worden en dat je dan gewoon helemaal niet meer komt.
Sorry , ik moet altijd lachen om puberale reacties op deze forum om elke scheet dat grootouders doen: contact verbreken, klaar, nooit meer heen!! Maar ja, ontopoc: - Heb je weleens gevraagd waarom geen 4 kleinkinderen tegelijk mogen komen? - zien opa's en oma's jullie kinderen ook alleen tijdens die oppasuurtjes? - waarom wil je nu al weten of ze tijdens volgende vakantie een paar uur je kids kunnen zien? Ik zou je eerlijk gezegd daar ook geen antwoord op kunnen geven. Als ze jullie veel vaker zien, en hun andere kleinkinderen (waarschijnlijk ook door zulke reacties als hierboven) bijna nooit, kan ik me ergens voorstellen dat ze als grootouder elke mogelijkheid grijpen om deze kleinkids te ontvangen. Ik zou er dan wel voor kiezen om het, indien eerder gepland, te combineren. Dan krijgen neven en nichten ook een kans om een sterke band op te bouwen. Er is niks leukers dan samen met neefjes en nichten in de vakantie bij oma te logeren: )
Hallo mede-mama's! Eerst en vooral heb ik mijn verhaal hier geschreven om mijn hart te luchten! Ik zie mijn schoonouders of ouders ECHT NIET als oppasdienst!!! De kindjes - en vooral de oudste dan- geven aan dat ze graag naar hun grootouders gaan! Op vraag van mijn ouders zelf gaan ze om de 2 weken bij hen een weekendje logeren. Hun neefje en nichtje zijn daar dan ook. Mijn mama vindt het belangrijk dat de kleinkinderen onderling ook een goeie band hebben. Ik vraag aan mijn schoonouders ook niet of ze mogen komen logeren! Zoals gezegd: eens enkele uurtjes tijdens de vakantie vooral op vraag van de oudste. Ook IK vind het belangrijk dat onze kinderen een goede band hebben met de ouders van mijn man en niet enkel met mijn ouders! Een aantal van jullie reacties voelden echt beschuldigend: gebruik ze niet als oppasdienst, gun hen de momenten met de kids van zijn broer als ze ze al zo weinig mogen zien,... Andere reacties waren dan weer hartverwarmend! Deze week ga ik bij mijn Schoonmoeder langs (op haar vraag om boodschappen te doen) en ga ik haar rustig de vraag stellen waarom onze meisjes altijd op deze manier behandeld worden.
Ik zou de gelegenheid gebruiken om haar verhaal aan te horen. Hoe het is om zo slecht contact te hebben met eigen zoon en zijn kinderen, hoe voelen ze zich erbij dat ze de jongens zo weinig zien, wat doet het met ze. Hoe vaak willen ze graag jullie dochters bij zich hebben, zou het kunnen om dat gecombineerd met jongens te doen, en zo niet waarom niet. Is er een andere oplossing mogelijk zodat ze van al hun kleinkinderen optimaal kunnen genieten? De vraag 'waarom ze je dochters zo behandelt' impliceert namelijk dat jij vindt dat zij dit doet omdat ze je dochters bewust en persoonlijk wil kwetsen. Vind je echt dat hun opa en oma dit zo bedoelen?
Inge: oh zo bedoelde ik het ook niet... Meer dat je afhankelijk bent van hun goede zin of ze het willen of niet. En een oppascentrale heeft maar gewoon op te passen als je oppas nodig hebt Als je vaker boodschappen doet voor ze.. Zou je natuurlijk kunnen vragen of ze niet tijdens de boodschappen bij opa/oma thuis mogen blijven. Is misschien niet zo lang maar wordt vast door je dochters als heel leuk ervaren.
Ik zou eerst zorgen dat je man het in gaat zien en dan eens gaan praten. Rustig uitleggen hoe het voelt voor jullie. Dat je wel begrijpt dat als ze de kans krijgen met de jongens dat ze die graag aannemen, maar dat het niet eerlijk is tegenover die van jullie. Als ze het niet begrijpen of er niets mee doen, zou ik mijn eigen keuze hierin maken: ze hoeven niet meer op te passen. Als ze ze willen zien komen ze maar langs. Btw: Dat je ze als oppascentrale zou gebruiken, zo komt het zeker niet op mij over. Je noemt gewoon enkele voorbeelden waarin afspraken niet meegekomen worden omwille van andere kleinkinderen.