hoi hoi mijn zoontje van 8 weken slaapt overdag heel slecht, en als hij slaapt is het op mijn arm. om 22 uur na zijn laatste fles is er niks aan de hand dan slaapt hij 6 uur in zijn bedje, dan een fles en dan nog eens 3 uurtjes. en dan is het ochtend, en begint het "drama" weer. heb al veel dingen geprobeerd, de puckababy (slaapt hij nog in), eerst in badje, flesje, bedje, een radio op zijn kamer, ik die langer op zijn kamer blijft, laten huilen (wel 30 minuten) maar dat helpt ook niet. wat doen jullie hebben jullie nog ideeen of tips? ben van de week ook al na de osteopaat geweest, en mijn zoontje heeft zijn nekspieren beetje vast zitten en daar doen we nu oefeningen voor. liefs
Mijn zoontje sliep toen hij zo klein was ook bijna alleen maar in mijn armen. Ik heb het zo maar gedaan na een tijdje was het vanzelf over. Hoewel ik hem nu nog wel altijd in slaap moet wandelen voor zijn twee namiddag slaapjes. 's Avonds gaat hij vanzelf slapen.
... bij ons hetzelfde probleem gehad, oplossing: overdag op z'n buikje slapen!! 's nachts doen we dit niet, heeftie ook tot afgelopen weekend in de puckababy op z'n rug geslapen, en nu in een gewone slaapzak op z'n rug!
Had een draagdoek, lekker de hele dag tegen me aan, perfect! Tot ongeveer 10 weekjes, toen ging ze (mbv puckababy) zelf slapen in haar bedje overdag. Nog niet erg lang maar goed..
Ik zou je toch afraden hem eraan te laten wennen bij jou te slapen, wij hebben dat ook gedaan met in het achterhoofd 'zo klein kun je ze nog niet verwennen', nee dat klopt maar ze WENNEN heel snel ergens aan. Tips die er bij ons voor hebben gezorgd dat wij nu een veel beter slapend dochtertje hebben, 's nachts en overdag: - niet wakker maken, ook niet voor een voeding (behalve in de eerste weken natuurlijk), dus gewoon wachten tot hij wakker wordt - een duidelijk ritme aanhouden, niet in de zin van alles op tijd doen, maar wel qua volgorde: wakker worden - verschonen - spelen tot hij honger heeft - voeden - nog even spelen tot hij moe is (gapen, jengelen) - naar bed met kort vast ritueeltje (gordijntjes dicht, liedje zingen) - zolang hij niet echt huilt, maar jengelt of zeurt, in bed laten liggen, elke zoveel minuten even troosten - als hij wel echt huilt, proberen te troosten terwijl hij in bed blijft liggen, als dat niet lukt oppakkken maar niet mee gaan rondlopen maar op zijn kamertje blijven, zodat ie niet teveel prikkels krijgt en ook weet: ik ben moe, het is bedtijd dus ben en blijf ik op mijn slaapkamer - niet teveel prikkels, dus geen 3 uitstapjes op een dag, geen tv in zijn gezichtsbeeld, niet teveel speelgoed in zijn box - altijd op dezelfde plaats slapen Om hem eraan te laten wennen kun je de eerste tijd bij hem blijven tot hij slaapt, en daarna steeds wat eerder weggaan, tot je gewoon hem in bed legt en wegloopt. En ja Irem slaapt ook altijd op haar buik, op haar buik slaapt ze 10 keer zo goed als op haar rug.
Mijn zoontje sliep de eerste weken in de box met de stofzuiger aan. Van dat eentonige geluid viel hij direct in slaap. Ook viel hij vaak in slaap met de oerwoudgeluiden van de Fisher Price mobiel. Hij heeft er niks aan overgehouden om in de box te slapen en het was altijd heerlijk rustig.
Een draagdoek heeft hier de eerste 3 maanden overdag ook wonderen gedaan en ons zoontje slaapt nu meestal lekker in zijn eigen bedje. Als je kindje je nodig heeft, is dit hem vasthouden/nabij zijn even belangrijk als dat hij honger, pijn, vuile luier, ofwatdanook heeft...
Hier ook gehad. Was er de hele dag druk mee en einde van de dag kon je me bij elkaar vegen. Toen ook duidelijk een vast ritme aangehouden. En hem toch maar even laten huilen/jengelen als hij in slaap moest komen (natuurlijk niet overstuur laten worden). Nu gaat het eigenlijk altijd goed. -Flesje -lekker knuffelen -Even in de box muziekje luisteren -Als ie gaapt naar bedje brengen, zijn muziekje aanzetten, gordijntjes dicht en een weltrusten kusje Nu gelukkig weinig problemen meer en als ie nog huilt is het ongeveer 5 minuten.
hier was dat ook maar kwam door de verborgen reflux.. hij sliep wel in de schommelstoel.. heerlijk vond hij dat! 's nachts sliep hij ook wel maar overdags huilen
helemaal mee eens. hier ook zo gedaan. vooral het ritme/volgorde was hier erg belangrijk. werkt heel goed al die tips die hierboven staan. zolang je maar echt eraan houdt gaat het lukken.
tja ik ga gewoon verder met proberen! en zou proberen zoveel mogelijk regelmaat er in te brengen! bedankt!