kopstoot gevend zoontje...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MoederK, 28 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Hoi,

mijn zoontje van 10 maanden denkt dat een kopstoot geven leuk is.. ;)

Als ik dan "auw!" zeg en droevig/boos kijk, doet hij het juist nog een keer. Hij snapt niet dat dit niet leuk is.

Hij vind het sowieso altijd al fijn om met zijn voorhoofd tegen iets of iemand aan te zitten, als zijnde knuffelen.

Is dit een fase of moet ik hier toch op een andere manier mee omgaan?

Eerst als ik om een kusje vroeg, leek hij dit te snappen en kwam met open mondje. Als ik er nu om vraag denkt hij dat ik een kopstoot wil.. ;)

Iemand tips?

2. sepherine

sepherine Niet meer actief

Geen tips helaas wel erkenning . Heb al een blauw oog . Kapotte lip . En tal van blauwe bulten gehad door ons koppend zoontje . Ik lees mee

3. Linana

Linana Niet meer actief

Is een fase. Hebben wij ook gehad en inmiddels is het niet meer interessant.
    Au roepen werkt alleen maar als een stimulans: actie > reactie > dolle pret
    Negeren, zoals bij alles wat je niet bevalt, werkt het beste :)

4. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Onze jongste geeft ook een "kusje" met een kopstoot ;)
    Gaat vanzelf weer over. Gewoon zorgen dat je je wang toedraait als hij een kopstoot geeft, dan komt het niet zo hard aan :)

Ik ga vormen van affectie op die jonge leeftijd niet afstraffen. Straks vatten ze het verkeerd op dat alle affectie verkeerd is.

5. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Same here, en een blauw jukbeen. Maar dan niet van mijn zoon, maar van mijn dochter...

6. knap

knap Niet meer actief

Hij is echt nog veel en veel te jong om dat te beseffen hij denkt misschien idd dat je het leuk vind.

Pak zijn hoofdje als je merkt dat hij je een kopstoot wild geven en begeleid hem naar je wang of iets. Zeg van zachtjes duik met je hoofd in zijn nekje om als nog te knuffelen en de koop stoot te ontwijken. Maar het doet echt zeer weet het. Dat ik nog geen ogen kwijt ben of oren haren haha:D

7. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    love hurts... :p

heb van de week ook een voet keihard in mn oog gehad... :(

Deel Deze Pagina