Hallo, 13 januari jl. heb ik ( als het goed is) een vroege miskraam gehad. 12 december 2008 was mijn eerste cyclusdag en 09 januari had mijn menstruatie moeten beginnen ( ben vrij regelmatig). 11 januari heb ik een test gedaan en deze gaf licht positief aan. 13 januari begon ik echter te vloeien en is mijn menstruatie / miskraam op gang gekomen. 18 januari was mijn eerste bloedvrije dag. Nieuwe ronde nieuwe kansen dacht ik. Dinsdag 27 januari verlies ik een paar druppels bloed. Aangezien mijn smaak en reuk anders is, doe ik voor de zekerheid een test. Deze geeft dik positief aan. Nu heb ik begrepen dat dit na een miskraam kan gebeuren zonder opnieuw zwanger te hoeven zijn. Woensdag 28 januari had ik weer bloedverlies ( weinig, maar toch) ik besluit de gyn te bellen en mag nog diezelfde middag langs komen voor een inwendige echo. De gyn constateerd een onrustige baarmoederwandslijm en zegt dat ik ervan uit mag gaan dat ik gewoon een miskraam heb gehad. Voor de zekerheid moet ik wel mijn bloed op hcg laten prikken. De volgende dag belt de gyn mijn op en zegt je bent zwanger! Er is 600 hcg in je bloed. We spreken het volgende af: maandag 2 febuari moet ik opnieuw mijn bloed op hcg laten testen. Donderdag 5 februari zal de gyn opnieuw een echo maken. Maandagmiddag belt de gyn mij op met de mededeling dat ik toch echt zwanger ben, doordat mijn hcg gestegen is. Ook neemt zij aan dat het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap is aangezien het hcg zo mooi gestegen is. Donderdag ( gister) opnieuw een echo; maar niks te zien. De gyn heeft geen aanwijzingen dat er een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is, maar zegt dat er volgende week wel iets te zien zou moeten zijn op de echo. Uitgaande van de menstruatie d.d. 13 januari zou ik dan net 4 weken en 2 dagen zijn. Mijn hcg bleek 2 februari gestegen naar 1100hcg. Woensdag 11 februaru moet ik nu opnieuw bloed laten onderzoeken op hcg. En donderdag dan de echo. Ik vraag mezelf alleen af als ik vanaf 13 januari een nieuwe cyclus in ben gegaan, hoe het dan kan dat ik 27 januari al 600hcg in mijn bloed heb zitten? Zou het kunnen doordat ik dan zogezegd van de ene in de andere zwangerschap in ben gegaan dat ik nog hcg in mijn bloed had zitten op moment van nieuwe bevruchting? Ik vind 600 hcg namelijk wel erg abnormaal hoog. Afgelopen maandag is het dus gestegen naar 1100 hcg. Ook heb ik nu sinds een week, na de ontlasting, licht bloedverlies: bij afvegen van de vagina. Nu moet ik zeggen dat ik mijn hele leven al stollingsproblemen heb. Ikzelf ben bang dat ik toch een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb, ondanks dat ik geen klachten heb in die richting en de gyn zegt dat er ook geen aanwijzingen voor zijn. Wat zou u mij adviseren als er donderdag 12 februari wederom niets te zien is op de echo? Ik zou dan volgens de menstruatie dd. 13 januari net 4 weken en 2 dagen moeten zijn. Volgens de menstruatie d.d. 12 december 9 weken. Alvast dank voor uw antwoord en moeite. Viola. P.S. voel me zeer onzeker en weet niet wat ik moet denken.
hoi, ik snap dat je je onzeker voelt. Het is ook een bijzondere situatie. Eigenlijk zou het niet kunnen dat je op 13 jan een miskraam hebt en op 27 positief test en zwanger bent. Bloedverlies komt vaak voor in de jonge zwangerschap en zeker als je stollingsproblemen hebt. Als je een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt zul je op een gegeven moment echt klachten krijgen en zal het ook op de komende echo te zien moeten zien. Ik kan er helaas niet heel veel over zeggen. Ik weet dat het moelijk is om geduld op te brengen, maar probeer dat toch maar. De echo moet meer duidelijkheid bieden, maar als je van de 13e jan uitgaat is het nog wel lastig om iets te zien bij 4 weken en 2 dagen. Als je hcg weer gestegen is moet er misschien wel een kleine zwangerschapsring zichtbaar zijn. Succes en laat maar even weten wat eruit komt als je wilt. Mirjam
Hoi, Zondag 8 februari jl. ben ik met spoed geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap ( vanaf 12 december 2008!). Mijn linker-eileider kon niet meer 'gered' worden. Liza