wat ontbijten voor inleiding?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Tord, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik word begin volgende week ingeleid. Om 7.30 moet ik al in het ziekenhuis zijn. Zo vroeg ben ik nooit wakker, dus ik ben het niet gewend om dan al wat te eten.

Bij mijn eerste bevalling had ik ook nauwelijks iets gegeten voor de inleiding. Tijdens de hele bevalling en de dag erna werd me verboden om iets te eten of te drinken, dus ik was dood van de honger op het eind van mijn bevalling. Dit wil ik dus voorkomen deze keer.

Wat kan of mag je eten voor een inleiding? 1 Boterham met wat water, zodat ik er niet misselijk van word? Of juist heel veel of liever niks?

2. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    iets met veel koolhydraten...spaghetti??? 't is net een marathon. Nee hoor, grapje! Ik zou gewoon normaal ontbijten, tijdens de weeën had ik in ieder geval geen tijd om te eten. Zorg anders dat je een rolletje dextro bij je hebt, geeft je misschien net een klein beetje meer energie als je bezig bent.

3. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik mocht voor mijn keizersnede 6 uur niet eten. Ik heb 's ochtends vroeg een flinke snee ontbijtkoek gegeten en een grote kop thee gedronken. Het is idd om de 1e trek te stillen, maar je ook niet meteen misselijk te eten.

4. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ik heb destijds op de ochtend van de inleiding twee beschuitjes gegeten en een bekertje melk gedronken.

5. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Ik kreeg in het ziekenhuis 2 broodjes met ham had ik het maar niet gedaan. ik heb het erallemaal weer uitgegooid tijdens de bevalling..

ik zou denk ik een bakje yogurth met cruesli ofzo doen en ontbijtkoek? zoiets..

6. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Normaal gesproken eet ik melk met cornflakes, maar het kost me de laatste tijd best veel moeite om dat goed te verteren.
    Ontbijtkoek met een kop thee klinkt me tot nu toe als beste optie :).

7. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Ik heb s morgens gewoon brood gegeten. Om 10 uur ingeleid. S Middags warme maaltijd op, en om 17.40 bevallen. Was blij dat ik gewoon gegeten had. Móet er niet aan denken misselijk en slap te zijn geworden door te weinig eten.

8. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Ik moest om 8uur in het ziekenhuis zijn.....en de vorige 2 bevallingen mocht ik ook heel de dag niet eten, dus had ook nu niet gegeten, de avond ervoor voor het laatst.

maar nu bij de 3e kreeg ik tussen de middag gewoon warm eten ;)

maar aangezien de bevalling veel sneller ging dan verwacht was mn bord nog niet eens leeg toen de kleine er al was :D

9. eef80

eef80 Niet meer actief

Iets wat niet al te veel moeite kost om er ook weer uit te gooien! yoghurt, banaan, ontbijtkoek, thee? en de avond van tevoren bij voorkeur geen bonen, ui of erwtensoep :D
    succes!

10. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Haha, ja! Ik had een paar uur voor de 1e wee 2 borden boerenkool met hema-worst op....
    Tijdens mijn weeënstorm is dat er dus allemaal weer uit gekomen....

Ik zou dus gaan voor iets licht verteerbaars....

(dat betekent voor hier dus ook dat ik de laatste weken heel goed ga nadenken wat we allemaal gaan eten, en ik ga de hoeveelheden er ook op aanpassen!)

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Op de dag dat ik van Eva aan het bevallen was heb ik 3 dextro's ergens tussendoor op en 's avonds om 19:30 een beschuitje met muisjes. Dat was het wel voor die dag, had totaal geen honger ;). Heb wel genoeg gedronken. Als je totaal geen zin hebt om iets te eten zou ik het ook niet doen.
    Bij Lisa weet ik het eigenlijk niet meer, heb wel avondeten op geloof ik.

12. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    je kunt in je thee wat honing doen.. geeft ook energie...
    en idd een cracker oid...
    (ben zelf nooit ingeleid en heb er qua eten ook nooit rekening mee gehouden, maar je zou ff kunnen googlen op wat ze adviseren tijdens de bevalling.. thee met honing en dextro waren daar geadviseerd.. net als sultana's )

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik ben in Duitsland ingeleid, met pilletjes. Ik moest me nuchter melden, mede ivm nog wat onderzoeken die ze wilden doen (bloed oa). Dan zou ik CTG krijgen plus mn eerste dosis Cytotec en daarna mochten mn vriend en ik gaan ontbijten.
    Zorg er wel voor dat je niet te zwaar ontbijt. Je kunt tijdens de bevalling behoorlijk misselijk worden en dan is het ook voor jezelf lekkerder wanneer je wat licht verteerbaar voedsel hebt gehad.

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Dus je mag toch zelf bevallen Tord? Succes alvast! :)

15. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik had voor het inleiden geroosterd brood op en een glas cola (doe ik normaal nooit op de vroege morgen, maar nu leek extra energie me wel handig). Kreeg uiteindelijk een spoed ks maar van het eten geen last gehad.

16. misa

misa Niet meer actief

Gewoon eten hoor! Of neem anders gewoon wat boterhammen/ontbijt mee voor als je na een uurtje daar al honger hebt.

Wij hadden ook allerlei lekkers mee. Ik heb de hele dag gewoon gegeten als ik honger had. Zou ik ook gewoon doen, wie weet duurt het nog heel wat uur..!

17. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Ik heb alleen een beschuitje op en wat thee gedronken, licht verteerbaar dus. Ik lag al in het ziekenhuis en dat adviseerde ze daar. Verder de hele dag niks gegeten, soms slokje water (van 9.00 tot 22.00 "bezig geweest") maar had totaal geen honger. Na de bevalling wel gelijk enorme dorst :D

18. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Gewoon 'licht' eten hoor als het in de weg zit komt het er wel weer uit :) en neem een flesje energydrink mee dat is erg fijn. Er zitten nuttige mineralen Ed in en het kan net voor wat extra suikers en energie zorgen.

Waarom mocht je de vorige keer niets drinken? Lijkt me niet echt fijn/gezond Ed maar wellicht was er een goede reden....

Deel Deze Pagina