korstje brood

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door erannick, 13 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. erannick

erannick Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    Ik ben vanochtend op het cb geweeste n mag hem niet eerder als 7.5 maanden aan een broodkorstje laten sabbelen maar in het groeiboek van het cb staat dat het wel mag weet een van jullie hier raad mee zou ik het geven of niet?

2. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Alsik het goed zie is de kleine nu 6 maanden..? Ik zou geen korst van donker volkorenbrood geven, maar van gewoon lichtbruin. Probeer het even en kijk wat hij ermee doet zou ik zeggen ;)

3. Niet meer actief

hmm, daar heb ik me eigenlijk niet aan gehouden, aan wat het CB zegt. Ik heb met 6 maanden donkerbruin korstjes en brood gegeven.. (niet dagelijks overigens) en dat ging er prima in. Astrid vond lichtbruin of wit niet te pruimen (nog niet trouwens)

4. erannick

erannick Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    ik ga het gewoon even proberen en zie wel wat hij er mee doet ik hou mne normaal ook niet aan het cb maar omdat ze zo zat te hameren nioiet doen maar ja als het aan hun ligt he :)

5. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Daarom..lekker proberen ;)

6. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    met 6 mnd mogen ze witbrood en niet eens alleen een korstje :)

met 7 mnd lichtbruinbrood

met 8 mnd volkorenbrood

daar wordt ik nu zo moe van he al die verschillende regeltjes bij het CB

lekker laten sabellen hoor op een wit korstje ;)

7. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik geef Ewout ook gewoon een bruin brood korstje, hier op het CB vertelde ze me dat dat wel kan....
    En ik geef hem een soepstengel!

8. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

12 aug 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Het gaat niet om het korstje, maar om het feit dat brood gluten bevat. TEgenwoordig is de regel om gluten pas na de zevende maand te introduceren. Het is bewezen dat eerdere introductie de kans op coeliakie (glutenintolerantie) vergroot. Niet doen dus is mijn advies.

9. erannick

erannick Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    Nou ik hheb het geprobeerd en wacht toch nog maar even een maandje want het broodkorstje dat stopte hij ineerste instantie in zijn mond helemaal. dat heb ik uit zijn mond gehaald en hem een ieniemienie stukje gegeven nou hij heb me helemaal onder gespuugt dus ik volg in deze toch even de raad van het cb op of heeft een van jullie tips hoe ik dit aan moet pakken of eerst beginnen met een boterham in melk gedoopt?

10. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

12 aug 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Kinderen hebben een wurgreflex. Ze lijken ontzettend te stikken, maar het gebeurt dus bijna nooit. Ik denk dat ik wel ongelofelijk gemakkelijk ben (volgens sommigen in mijn omgeving tenminste): Ik gaf haar gewoon een partje mandarijn enzo. Ze spuugt het toch uit als het niet lukt, maar ze vond het heerlijk om zelf te mogen eten.
    Ik zou geen boterham in melk dopen, dan word het juist twee consistenties en dat is moeilijker voor een kind. Succes.

11. mammie17

mammie17 Niet meer actief

toen ik begon bij mijn kleine met brood deed ik het altijd eerst een beetje met melk en zonder korstje. je moet doen wat jou het beste lijkt en jij denkt dat kan. maar volgens het cb moet je het volgens de regeltjes doen. net als potjes. mijn zoontje at hal heel snel met de poit mee. dat vond hij veel lekkerder.
    gewoon doen wat jou het beste lijkt

Deel Deze Pagina