een paar weken geleden had mijn kleintje erg moeite met poepen, en had de arts me aangeraden om met een thermometerpuntje in het anusje te gaan zodat ze poept, en dat ik dat best vaker mocht doen. nu kwam het probleem, ze poept nu dus aleen nog maar met thermometer, ontlasting is gewoon goed, ze geeft ook aan waneer ze moet, maar soms wacht ik uren en uren tot ze het zelf doet, maar die uren is ze huilerig, en uiteindelijk gaat ze echt krijsen tot ik de thermometer erin doe. nou wil ik dat ze dus zelf gewoon poept, hoe kan ik dat het beste aanpakken? gewoon laten huilen tot ze zelf poept? ik was aangeraden sinasappelsap maar gaat dat niet gisten samen met melk? en het is ook geen probleem van dat ze harde ontlasting heeft, naar mijn idee is ze gewoon lui?
VSM heeft druppeltjes om de ontlasting zachter te maken. Kindicol heet het. Je kunt het gewoon bij de drogist halen. Ik heb de beschrijving even gekopieerd: Kindicol druppels Samenstelling Water, glycerol, zoetstof (xylitol), alcohol, Alumina, Calcarea carbonica ostrearum, Graphites, Silicea . Alcohol 3,1 % vol. Alumina, Calcarea carbonica ostrearum en Graphites zijn speciaal geselecteerd om de darmwerking van kinderen te stimuleren: harde ontlasting bij kinderen en gebrek aan aandrang. Silicea draagt met name bij aan het zachter maken van ontlasting. Toepassing Kindicol druppels draagt bij aan het zachter maken van harde ontlasting bij babys en jonge kinderen. Het helpt bij de (her)opname van vocht in de darmen en ondersteunt zo een zachtere darminhoud. Kindicol druppels draagt op die manier bij aan een betere darmpassage en een natuurlijke en regelmatige stoelgang. Dosering Kindicol druppels is bestemd voor inname via de mond. Kinderen van 0 tot 1 jaar In het begin (dag 1): elk uur 3 druppels, max. 6 maal per dag. Daarna (dag 2 en verder): 3 maal daags 3 druppels. Kinderen van 1 tot 6 jaar In het begin (dag 1): elk uur 6 druppels, max. 6 maal per dag. Daarna (dag 2 en verder): 3 maal daags 6 druppels.
Ik zou niet steeds de thermometer gaan gebruiken. Probeer het eens een poosje aan te zien tot ze uit zichzelf gaat poepen. Je zegt dat de ontlasting niet hard is, ik zou dan even niets gebruiken om de ontlasting dun/zacht te maken.
Als de ontlasting niet hard is, dan gaat ze op de duur heus wel poepen... Iman poepte in het begin ook alleen met thermometer, toen heb ik het gewoon een dag gelaten, ze miemelde toen wel de hele dag, maar heeft uiteindelijk gewoon gepoept en sinds toen elke keer.
ik kijk het nog even aan dan.. heb haar vandaag op aanraden van arts met vinger tegen de anus zachtjes gedrukt, en toen poepte ze wel, dus morgen laat ik haar even aanmopperen tot ze het zelf doet.. sinas appelsap leek mij ook wat sterk, vind het zelf nl al zo zwaar vallen! die druppeltjes zal ik wel zeker voor de zekerheid in huis halen!
Onder de voeten schijnt ook een bepaald drukpunt te zitten dat je het poepen stimuleer heb ik wel eens gehoord.Maar voor de details moet je me niet niet vragen,ken je beter het consultatieburo ofzo bellen of de thuiszorg,zo heet het in noord holland,of fysiotherapeut ofzo.