Nou dat is dan maar net hoe je met je kinderen omgaat denk...hier beslissen ze echt zelf wat ze eten. Vanaf een jaar ofzo al hoor. Toen ze nog niet alles konden uitspreken liet ik hen aanwijzen. als ontbijt konden en kunnen ze kiezen uit: yoghurt met muesli en fruit, melk met muesli, boterham, volkoren crackers. Als lunch: boterhammen, tosti, omelet, volkoren crackers, rauwkost, fruit enz Met avondeten hebben minimaal 2 soorten groenten de meeste avonden en rauwkost en we eten heel gevarieerd. Hier echt keuze zat.
Precies dit. Dat korstjes eten komt vanzelf wel. En ik snap sowieso niet waarom korstjes vaak zo'n groot punt zijn. Soms vind ik die zelf ook te droog oid en dan eet ik het ook niet op. Mijn zoon eet meestal alleen de hoekjes niet op, tja ze kunnen niet altijd alles lekker vinden.
Het is moeilijk om te weten waar ik goed aan doe bedankt voor jullie reacties allemaal! Vandaag ging het korstjes eten wonderbaarlijk goed: ik zei het maar één keer en hij peuzelde ze lekker op. Ik vind het zelf erg verspillend om de ene boterham half weg te gooien en een nieuwe te maken. Hij eet ook erg snel, voordat ik mijn eigen boterham heb gesmeerd is hij al aan z'n korsten toe. 't Is nogal een goeie eter dus daarvoor hoef ik hem ook niet z'n gang te laten gaan. Hij moet ze trouwens niet eten hoor, maar ik wil hem ook geen nieuwe boterham geven als hij de eerste niet op heeft. Ik vind het alleen jammer dat hij er zo verschrikkelijk boos om word. IK ga het nog even volhouden, hopelijk eet hij ze morgen ook gewoon. Anders ga ik wel de tweede boterham geven maar geen derde voor hij de korstjes op heeft. Bedankt voor alle tips! Interessant om te lezen hoe iedereen het weer anders doet.
Oh hier krijgt mijn zoontje ook de keuze hoor, maar als hij voor een boterham kiest, mag hij nog steeds kiezen om niet de korstjes op te eten.
Bij ons ligt het erg aan het soort brood, bij simpel brood en zachtere korst gaat het meestal gewoon naar binnen, maar bij vers brood van de bakker met een hardere korst en/of met lekkere zaden e.d. laat hij het altijd liggen. op het kdv hebben ze altijd simpel bruin brood en dan eet hij alles op, maar ik hou van lekker vers meergranen brood dus tja als er dan korstjes blijven liggen smikkel ik ze zelf wel op Ik las al dat iemand boter smeert op de overgebleven stukjes, dat doe ik ook weleens, of wat jam of appelstroop, dan gaan er ook nog weleens stukjes korst naar binnen. Als er hier stukjes korst blijven liggen, maak ik er geen probleem van en komt er gewoon een tweede boterham.