korstjes eten

Discussie in 'Voeding' gestart door Chocoladekoekje, 30 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Mijn dochter van 14 maanden weigert sinds kort korstjes te eten. Ze gooit ze op de grond of spuugt ze uit. Hebben jullie tips hoe ik dit kan aanpakken? Derest van hey broodje gaat er zo in!

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ligt er een beetje aan hoe je er zelf instaat....

Hier wordt er absoluut GEEN eten op de grond gegooid, door niemand niet, dat wil ik niet hebben. Als mijn dochter geen korstjes opeet, prima, maar dan krijgt ze ook niets anders meer te eten die maaltijd, dus geen nieuwe boterham - eerst de korstjes opeten. Verschilt ook wel per brood, sommige korsten zijn nu eenmaal lekkerder dan andere; dat vind ik ook ;) . Dus gooien met eten heb ik nooit geaccepteerd, maar als ze geen korstjes wil, dan laat ze ze gewoon liggen en dan is het klaar. Zou er geen al te groot strijdpunt van maken, het zijn maar korstjes ;)

3. adi

adi Niet meer actief

Het is meestal een fase.

Ik heb er nooit een 'ding' van gemaakt, want dan wordt het een machtsmiddel en kan ze straks in de peutertijd als iets belangrijks zien waarmee je mama lekker de kast op kunt jagen ;).

Gewoon voor haar neerleggen, en heel koel vertellen dat de korstjes ook gegeten worden. Als ze eraan likt en dan uitpuugt, so be it, ze heeft het geproefd. Verder gaan met de orde van de dag.
    En elke dag weer gewoon aanbieden.

Kan het overigens zijn dat er een kies doorkomt?

4. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Mijn zoontje trekt heel vakkundig dit korstje van zijn brood om deze vervolgens naast z'n bordje neer te leggen.
    Soms eet hij ze op als hij de rest van het brood heeft opgegeten, soms niet.
    Als hij de korstjes niet heeft opgegeten krijgt hij ook geen nieuwe boterham.
    Wat hier soms werkt: als ik het broodje aan het smeren ben in de keuken zit mijn zoontje meestal bij me op het aanrecht. Als ik dan een stuk korst van de boterham afhaal en aan hem geef, peuzelt hij het zo op :(
    Hij lust het dus wel...

5. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Julia eet ook geen korsten. Op het kdv wel en bij opa en oma ook (omdat dezen belegd worden met chocopasta) Ik maak er geen probleem van. Ik bied haar altijd de korsten aan.

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier hetzelfde als hiervoor beschreven...
    Soms laat ze ze liggen en soms niet. Wel prikt ze altijd eerst de stukjes zonder korst aan haar vorkje om ze op te eten!
    Ziet er altijd zo grappig uit, even inspectie welke stukjes de voorkeur hebben...
    Maak er hier ook geen punt van, maar ze krijgt inderdaad geen nieuwe boterham als ze de korsten niet op heeft. En ook hier is het 'not done' om eten (of wat dan ook) op de grond te gooien en dat maken we ook duidelijk. Ze moet het altijd zelf oprapen en terug leggen op tafel...

7. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Bedankt voor jullie antwoorden!

Ze eet maar 1 boterham per maaltijd, dus 'geen andere boterham geven' gaat hier niet op. Ik zal er maar gewoon geen punt meer van maken dan, kijken of het vanzelf over gaat. Ze krijgt nu geen kiesjes, zijn er net 4 doorgekomen en korstjes eten is nooit een probleem geweest.

Wat betreft het eten op de grond gooien weet ik niet zo goed wat ik ermee moet. Ze doet het met alles wat ze niet meer hoeft (speelgoed, eten, fles, beker): over haar schouder op de grond gooien. Ik vertel haar iedere keer weer dat we dit niet doen, pak het op en leg het weer teru, maar tot nu toe gaat ze dan óf lachen óf heel hard krijsen. We hebben er een met een flinke kop dus :p

8. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Daarom laten wij het haar zelf oprapen en terugleggen. Als dat op dat moment niet handig is gaat gewoon alles weg (bordje etc) en klaar...
    Als jij het iedere keer op gaat rapen, dan wordt het een spelletje en snap ik dat ze erom gaat lachen!
    Heeft ook even geduurd, maar inmiddels is het kwartje zeker gevallen!

9. elsie22

elsie22 Niet meer actief

sam eet de ene keer wel de korstjes op en de andere keer niet, ik maak er geen strijd van. op de grond gooien mag echt niet hier! als hij iets niet meer wil eten moet hij of aan mij geven of op zijn bord leggen. meestal gaat dit wel goed.

Deel Deze Pagina