Hallo, Ik heb van de week een groentehap gemaakt voor mijn kleine man. ik heb worteltjes gekookt en aardappelen en dat door de blender gegooid. Nu heb ik het ingevroren in van die vierkante bakjes die je bij de xenos kan halen. Gisteravond haalde ik een bakje eruit met een portie erin, en nu is het net al een spons... waarom is dat en wat doe ik fout? Is het gewoon dat die combinatie niet kan ofzo en hoe doen jullie dat? de vriezer staat trouwens op -16. Groetjes Suus
Ik zou aardappels niet door de blender doen, dat wordt meestal niet lekker, je kunt ze beter prakken.
Hmmm... heeft de deur opengestaan? Hier gaat 't namelijk altijd goed, ik heb altijd bakjes met witlof/appel/aardappel en wortel/appel/aardappel en ook wel eens wat anders, voor het geval wij iets eten wat hij niet lust / kan hebben.
Volgens mij komt dat door de aardappels. Die worden niet zo lekker als je die invriest. Heb ik ook eens gedaan en smaakte echt heel vies beetje zand/spons achtig blegh
Hier nooit problemen. Wel idd dat het wat droger is, dus aanlengen met wat water... -16 is trouwens niet echt heel koud. Dan niet langer dan een week of 2 bewaren!!!
Aahw okee.. want ik deed er idd geen water bij, en was het inderdaad uitgedroogd, maar eromheen zat wel water gek genoeg. Bedankt voor de tips. -16 is inderdaad niet erg hoog maar hij kan niet naar -18 helaas..
Brr, aardappel uit de blender en dan nog invriezen...de hele structuur, het zetmeel, veranderd en je krijgt een soort lijmige spons. Ik zou het zelf niet naar binnen krijgen, laat staan aan een kind geven. Kook of stoom gewoon een aardappel, prak het, geef wat aanje kind en eet de rest zelf op. Echt vers smaakt veel beter, en het is toch de bedoeling dat een kind leert gebieten van eten?
Ik kook steeds een aardappel voor dezelfde dag en de dag erna die zet ik in een bakje in de koelkast. Ik vries nooit aardappel in dat wordt niks.
Hier ook altijd alleen groenten ingevroren, dan deed ik daar op de dag zelf een aardappel/ rijst/ pasta bij... Vaak wat wij zelf aten. Het is altijd een beetje proberen wat wel en niet gaat!