korstjes op hoofdhuid

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Wokkel, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wokkel

Wokkel Bekend lid

18 aug 2009
    659
    1
    0
    Wie weet raad? Mijn dochter is eigenlijk nooit haar 'berg' kwijtgeraakt, ik heb haar bolletje in de eerste maanden wel een aantal keer met olie ingewreven en dan met een kammetje getracht het eraf te schrapen..mijn dochter heeft al vanaf de geboorte flink wat haar, lastig dus.. die olie krijg je er met geen mogelijkheid meer uit..
    Ik had de verwachting dat de korstjes vanzelf wel zouden verdwijnen, maar helaas..het zit er nog steeds en ik vind het er zo onfris uit zien.
    Herkenbaar? En hebben jullie tips hier vanaf te komen?

2. juliette77

juliette77 Niet meer actief

Hoi!
    Mijn zoon heeft dit ook al vanaf baby, is nu al 5 jaar en het is nog steeds niet weg. Hij heeft ook een goeie bos lang haar dus behandelen met olie is niet zo'n goed idee. Ook andere haarlotions e.d. heb ik geprobeerd maar helaas geen succes. Het enige wat je kan doen is met een 'luizenkammetje' proberen de boel los te krijgen en dan uitkammen. Maar vaak is mijn zoon daar al met 2 minuten klaar mee, hij kan gewoon niet zolang stilzitten.
    Ik begrijp je probleem heel goed, het ziet er niet bepaald fris uit (gelukkig hebben ze veel haar en valt het niet zo op!). Succes!

3. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Even abbo.

Want hier ook al een groter kindje met hetzelfde probleem.

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    Hier 2 kindjes die het (nog) hebben maar mijn man heeft het ook en volgens mij wordt het dan seborroïsch eczeem genoemt.

5. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Hier dus precies hetzelfde. Ook niet behandelbaar met olie door zn lange haren en met een kammetje? Nope, meneer gaat al gillen als ie dat ding ziet ;)

Stiekem heb ik eigenlijk de hoop dat door zn berg hij ook geen luizen kan krijgen......:)
    Dus zoiets als een geluk bij een ongeluk ;)

6. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    Hier ook last van hardnekkige berg. Maar merk nu wanneer ik haar haar droger houd de berg beter los gaat komen. Dus was ik nu haar haar minimaal.

7. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Hier wordt ook minimaal gewassen, maar dat maakt bij ons niets uit.

En van die luizen daar had ik ook al aan gedacht ( en gehoopt)

8. Wokkel

Wokkel Bekend lid

18 aug 2009
    659
    1
    0
    Bedankt voor de reacties! Toch 'fijn' dat er meer kindjes zijn met dit 'probleem'.
    Een vorm van eczeem.. dat zou aannemelijk zijn, gezien mijn dochter een flinke eczeemhuid heeft. Ik zal het bij de volgende afspraak met de dermatoloog eens aan hem laten zien, heb ik eigenlijk nooit gedaan.

Hier wordt het haar 1x per week gewassen, en 2x per week met water uitgespoeld. Vaker gaat ze niet in bad vanwege de slechte huid.

9. mama van sem

mama van sem Actief lid

10 mrt 2011
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje had ook zijn hele bolletje vol zitten met berg.Toen hij zes maanden was hebben we zijn bolletje eerst ingesmeerd met olie, een uurtje laten inwerken en toen voorzichtig met een speelkaart het er "afgekrabt". (Heel voorzichtig er mee overheen gegaan)
    Het is daarna nooit meer terug gekomen.
    Bij zijn fontanel hebben we het overigens laten zitten en dat zit er idd ook nu nog.

10. Wokkel

Wokkel Bekend lid

18 aug 2009
    659
    1
    0
    Dat heb ik destijds ook geprobeerd, maar door de volle haarbos was het echt geen doen...

11. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Hier dun haar, echt dun, maar dat werkt ook niet.

12. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Hier ook nog eentje met berg. De kapster zei laatst dat ik het haar 's avonds helemaal moest insmeren met slaolie en dan op een handdoek laten slapen. Volgende dag uitspoelen met afwasmiddel.
    Heb het nog niet uitgeprobeerd omdat ik het niet zo leuk idee vind, maar schijnt wel te werken volgens de kapster

13. Wokkel

Wokkel Bekend lid

18 aug 2009
    659
    1
    0
    Hmm..dat klinkt inderdaad wel heftig... snap dat je dat nog niet hebt geprobeerd! zie dat ook niet zo zitten met die enorme bos lange haren en de volgende ochtend het hele bed onder de olie -het is nogal een woelwater- maarja..als het dé remedie is....

14. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Afwasmiddel is idd een oplossing: Het droogt uit, maar hierdoor gaat het huidje wel weer meer berg aanmaken.
    Dus lijkt me leuk voor even maar niet voor altijd.

15. Mamoeska

Mamoeska Actief lid

15 nov 2010
    126
    0
    0
    parttime werk/deeltijdstudent
    Rosmalen
    Ik heb mijn zoontjes hoofdhuid ingesmeerd met kokosolie van de toko (is hard, maar wordt zacht in je hand). Het ruikt niet zo prettig maar met een paar weken was hij van zijn berg af.
    Ik heb het ook een aantal bejaarde vrouwen aangeraden met hoofdhuidschilfers en die hebben er ook baat bij.
    Het is wellicht het proberen waard, voor het geld hoef je het niet te laten want het is spotgoedkoop.

Succes ermee!

16. Wokkel

Wokkel Bekend lid

18 aug 2009
    659
    1
    0
    Die kokosolie gebruikte ik voor de babymassage, grappig!
    Ook dat lijkt me heel lastig weer uit de haren te krijgen...
    Maar hoe deed je dat dan? Neem aan dat je een aantal keer gesmeerd hebt gezien het na een aantal weken weg was? En heb je dat lang in laten trekken?

Deel Deze Pagina