peuterspeelzaal

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamavanbrandon, 23 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanbrandon

mamavanbrandon Bekend lid

17 nov 2009
    627
    0
    0
    leidster op kinderdagverblijf
    Mijn zoontje is nu net 3 jaar oud en verveelt zich heel erg in huis.
    Hij komt niet tot spelen, wat ik ook uit de kast haal en hoe ik hem ook probeer uit te gaden/stimuleren.

Hij gaat 1 dag per week naar het kdv (hier kan hij WEL heel leuk spelen!).

Nu hoorde ik iemand over een peuterspeelzaal, en of dat niet leuk zou zijn voor hem.
    Bijv. een ochtend en een middag.

Mijn vraag is nu, wie weet hoeveel je daar ongeveer zelf voor moet betalen?

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Dat is heel verschillend. Voor de ene psz betaal je €40,- vor 2 dagdelen, maar er zijn er ook waar je het dubbele betaald. Smmige zijn inkomensafhankelijk, anderen weer niet.

Je zou eens kunnen infrmeren bij een psz bij je in de buurt.

Mijn dchtertje gaat 3 dagdelen sinds haar 2e verjaardag.

3. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    bij onze psz betalen wij nu nog 36 euro. Das dan voor 2 ochtenden in de week van 8.45 tot 11.15.
    NU wordt dat per 1 januari 40 euro. En dat is dan voor 2 ochtenden in de week van 8.45 tot 11.45.

Ook kunnen ze per 1 januari een 3de ochtend erbij pakken, maar daar moet je de volle mep voor betalen, volgens mij iets van 45 euro per maand.

Maar ik zou zeggen informeer bij een psz bij jullie in de buurt, want iedere psz heeft andere bedragen.

4. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Onze zoon gaat ook sinds een paar weken.

Hij vindt het geweldig leuk, meteen al. Ik werk 2 dagen en op die dagen passen mijn moeder en schoonmoeder elk een dag op.
    Veel kindjes ziet ie dus niet (buiten zijn broertje en zusje en soms eens bij een vriendin)
    Of je er toeslag op krijgt is afhankelijk of ze onder de noemer peutercentrum vallen. Volgens mij krijg je ook toeslag als je kind bij dezelfde organisatie bij de opvang zit.
    Wij krijgen 87 euro terug en betalen dus zelf 33 euro per maand. Totaal dus 120 euro.
    Hij gaat 1 ochtend (half 9 tot 12) en een middag (1 tot 3). Hier is de minimale afname is 2 dagdelen.

Vind de leeftijd van 3 jaar perfect. Zo kunnen ze ook goed duidelijk maken wat ze willen en vooral niet willen.

Succes!

5. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Wij betalen 39 euro voor 2 morgens per week. Van 8.30 tot 11.15 uur.
    Het is een goede basis voor als ze straks naar school "moeten" en waarschijnlijk zitten er ook al kinderen op de peuterschool waar hij straks op de basisschool bij in de klas komt, dus dan is die overgang ook niet zo groot.

6. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Wij betaalden eerst 37 euro en nu sinds 2 maanden 54 euro! Is dus behoorlijk omhoog gegaan. Dit is voor 2 ochtenden van 8.30 tot 11.15 en 1 middag van 13.00 tot 15.00.
    Bij ons is het afhankelijk van het inkomen.

7. mamavanbrandon

17 nov 2009
    627
    0
    0
    Okee, dankjewel voor jullie reacties!
    Ik zal eens gaan rondkijken naar een peuterspeelzaal hier bij ons in de buurt :D

8. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

wij betalen nu per uur en komt noa niet betaal je ook niet meer
    wij hebben ook subsidie omdat noa op de vve zit
    maar afgelopen maand was er 9 euro van mijn rekening afgeschrevenen noa gaat dus op dit moment (door babylon) 2 ochtend
    straks gaat ze weer 3 dagdelen

9. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    We betalen iets van 60 euro voor 4 dagdelen van 2,5 uur.

11. mamavanbrandon

17 nov 2009
    627
    0
    0
    Kan je ook kiezen voor bijvoorbeeld maar 1 dagdeel per week?

12. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hier kosten 2 ochtenden psz € 65,00, dat is van 08.30u - 11.30u. Zelf drinken, tussendoortje en luiers meegeven.

Scheelt maar weinig met 2 ochtenden kdv waarbij ze van 07.30u - 13.00u welkom is en nog eten, drinken en luiers krijgt ook! Dat kost ons ongeveer € 90,00 a € 100,00.

13. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hier zijn 2 ochtenden verplicht en de combi mag je niet zelf kiezen.
    Het is maandag en vrijdag of dinsdag en donderdag.

14. mol81

mol81 Niet meer actief

We betalen voor twee dagdelen (één ochtend en één middag) €36,50 per maand. Dit is een vast bedrag en heeft niets te maken met inkomen o.i.d.

15. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    onze dochters gaan 3 ochtenden per week van 8.45 tot 11.15.... we betalen per kind 69 euro nu....

ligt volgensmij aan de gemeente waarin je woont of zij mensen met minimum inkomen alles vergoeden en je zelf een kleine bijdrage moet doen per maand.

Wij betalen het zelf aangezien we boven de grens uitkomen... maar dan nog is het niet erg veel geld voor de lol die ze daar hebben...
    en ze leren er ook vanalles, spelen lekker samen met leeftijdsgenootjes, mijn oudste zit er al wat langer op en heeft er al veel vriendjes en vriendinnetjes door gekregen waar ze bij gaat spelen en hier thuis... erg leuk hoor! mijn jongste is net een paar maand geleden gestart en ze vind het superleuk!

ik zou zeggen bel eens je gemeente op en laat je informeren en ga daarna eens kijken bij een paar speelzalen!

16. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Hier is het bij één PSZ 81 euro voor twee dagdelen (9.00 - 11.30) per week. Dit is niet inkomens afhankelijk. Voor de ander gelden de wet kinderopvang tarieven dus is het afhankelijk van of je recht hebt op teruggave.
    Als ik het zo lees is het hier dus behooooorlijk duur.

Deel Deze Pagina