Onze kleine meid is op het moment een drukke dame. Ze kan sinds kort kruipen en zelf vanuit de ligstand in de zitstand. Kortom ze heeft dus ontdekt dat ze veel kan met haar lijfje. Zodra ze wakker is gaat ze lekker lopen stampen tegen de bedspijlen(met slaapzak aan) en ligt te draaien, zitten en te doen. In haar slaap is ze op dit moment ook wat drukker, ze woelt meer en we horen haar vaak tegen haar bedspijlen aanstoten. Op het begin werd ze nog wel eens even wakker van de schrik/pijn maar nu slaapt ze er dwars doorheen. Madam heeft ondertussen al een blauw ei op haar voorhoofd. Ik vraag me dus af of hier iets tegen te doen is. Bestaat er zoiets als een veilige bescherming om de bedspijlen? Is dit stoten/bonken tijdelijk?
Onze kleine meid doet dit ook sinds kort. Heeft gelukkig geen blauwe plekken maar ligt wel eens klem omdat ze over dwars ligt. Wij leggen haar nu dus van af begin juist met haar hoofd tegen de boven kant aan. Maar ik lees nog even mee voor andere tips. Werkt namelijk niet honderd procent. Annemarie
pfff, hier ook! En nu ze ook kan staan (en soms nog niet goed weer durft te gaan zitten) zijn de knallen soms goed te horen Ik heb er zelf over gedacht om zo'n beschermings'doek' te kopen, maar die spijlen zijn er niet voor niks. Volgens mij is het ook onveilig om de zijkanten dicht te maken. Ik lees dus ook mee, wie heeft de gouden tip!
als het echt heel erg is kan je ook een campingbedje opzetten. dat heeft geen spijlen maar een soort gaas. het is dus zacht en laat goed lucht door. liefs doris
@Amber70 Ja dat van het staan herken ik ook alleen Nina heeft het in de zitstand. Ze gaat dan zitten in haar bedje als ze wakker is en kan dan niet meer gaan liggen ineens (op de grond nergens last van hoor). Ze laat zich dan in een keer omvallen en dan is het weer BOEM! Ik dacht zelf dus aan van die rubbertjes (van die piepschuim dingen,die ze niet stuk kunnen bijten ofzo) om de spijlen heen? Zullen die bestaan? Of moet ik nu maar even patent aan gaan vragen? Ik denk dat ik niet de eerste ben met het idee maar vanwege het risico op wiegendood mag tegenwoordig eigenlijk niets meer in of aan het bedje gedaan/gemaakt worden. Ik hoop gewoon dat het iets tijdelijks is...als ik die bonken af en toe zo hoor denk ik...AUW!
@Amber en Angeltje: Zo'n beschermings doek durf ik niet denk dat ze wel zo vindingrijk is om los te trekken en zich in te draaien (heeft ze al gedaan met klamboe.) Herken het gaan staan en zitten ook en dan te moe zijn om te herrinneren hoe je ook alweer weer terug kwam en dan is het BOEM.