Hoi allemaal, Mijn dochter van 16 maanden oud heeft enige tijd geleden besloten dat ze geen broodkorsten meer wil eten. De ene dag gaat het beter dan de andere. Ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet doen. Aan de ene kant wil ik dat ze gewoon haar korstjes eet, dus dan mag ze geen nieuw stukje brood voordat ze het korstje op heeft. Dat snapt ze dondersgoed. Het korstje wordt eerst alle kanten op gegooid, maar verdwijnt na een tijdje meestal in haar mond. Soms blijft ze echter halsstarrig weigeren. Aan de andere kant vind ik het veel strijd om zo'n suf broodkorstje. Is het wel de moeite van de energie waard... Choose your battles wisely zeg maar. Ze eet netto trouwens ook meer als we niet moeilijk doen over korsten, dan eet ze twee boterhammen, als we focussen op de korsten maar 1 bh Wat zouden jullie doen?
Mijn jongste (3 jaar) eet ook liever geen korstjes. Ze eet eerst het zachte deel van haar broodje op, en alleen als ze echt trek heeft eet ze ook de korstjes. Wij geven haar pas een nieuwe boterham als de vorige helemaal op is, dus ook de korstjes. Geen strijd, nergens voor nodig. Wil zij haar korstjes niet opeten, dan niet.
Hier was het precies andersom juist gek op korstjes maar niet de rest van de boterham. Eerst maakte ik me dr enorm druk om en probeerde alles om dr te laten eten. Toen heb ik het gewoon laten gaan, lekker korstjes laten eten en na maaaaanden eet ze weer gewoon haar hele boterham, dus gewoon blijven proberen maar niet dwingen.
Hier weigerde zoon ze ook een hele tijd. Heb toen ook een periode geen korstjes gegeven. Haalde ze er in de keuke af, buiten zijn zicht. Op den duur weer af en toe een korst eraan gelaten en inees at hij ze weer. Ik hadhetzelfde als jij: vond dit geen gevecht waard. Overigens at hij heel slecht avondeten in die periode dus vond het ook wel prettig als hij iig voldoende overdag binnen kreeg Overigens eet hij nog steeds het liefts het zachte, maar gaan de korstjes er nu wel in uit zichzelf, als al het zachte al op is
Bedankt voor jullie input! Denk dat ik het gewoon blijf aanbieden, maar er geen strijd van maak als ze het niet wil. Is ook onze filosofie met het avondeten
hier idem dito, maar sinds ze ze in de melk kan dopen eet ze ze wel op. Ze eet ook geen harde broodjes (pulkt ze het zacht eruit), harde snoepjes vind zo ook niet zo lekker. Maar rauwe wortelen eet ze dan wel weer zo op.
Dochter hier eet bij mij absoluut geen korstjes. Bij haar vader daarentegen gaat zonder morren de hele boterham incl korsten naar binnen...Sja ik maak er geen strijd van. Ze gaat vanzelf wel weer korstjes eten, af en toe probeer ik het gewoon weer.