Mijn zoon is nu 7 weken en slaapt 's nachts al enige tijd hele stukken door. Af en toe zelfs hele nachten. Aan de ene kant heerlijk, maar ik merk dat ik 's ochtends helemaal doorgelekt ben. Mijn kleren zijn helemaal doorweekt en mijn borsten enorm gespannen. Overdag komt hij de laatste tijd om de 2 uur, soms iets langer (maar misschien komt dat ook door het warme weer?), dus hij komt uiteindelijk wel aan zijn voedingen en heeft altijd volle plasluiers. Heeft dit ritme nu consequenties voor mijn borstvoeding van overdag? Kan dit hierdoor teruglopen en zou ik eigenlijk 's nachts moeten kolven om het ritme erin te houden? Dan zou ik dus een wekker moeten zetten En een andere vraag. Met dit warme weer heeft hij dus veel dorst en leg ik hem extra aan. Alleen doen we af en toe een flesvoeding, omdat ik dan het zelf even niet meer trek. We geven elke ochtend vit K en D druppels, maar dat zit al in kunstvoeding, toch? Kan hij door 1 fles kunstvoeding nadelige gevolgen van een teveel aan deze vitamines krijgen? Alvast bedankt!
Je babay drinkt met dit warme weer overdag wat vaker en dat is prima. Over het algemeen is extra kunstvoeding geven niet nodig. Pas als meer dan de helft van alle voeding kunstvoeding is stop je de vitamine K toediening. Bij een keer een beetje extra is er dus niets aan de hand. Wat betreft de nachten: je hoeft op zich niet te kolven 's nachts, want na verloop van tijd zullen je borsten eraan wennen en heb je 's morgens wat minder spanning op je borst. Alleen als je er wakker van ligt en het echt pijnlijk is zou je even een beetje af kunnen kolven. Het is wel belangrijk dat bij de eerste voeding 's morgens beide borsten goed geleegd worden en daarna soepel zijn. Dus eventueel zou je dan nog de tweede borst even na kunnen kolven. Heb je meteen wat extra om bijvoorbeeld in de avond bij te geven. succes Linda