Officieel vandaag NOD maar 12 DPO dus later?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nuage, 15 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Vandaag is eigenlijk mijn NOD maar mijn eisprong was 12 dagen geleden. Dus ik hou zelf overmorgen pas aan als NOD voor de zekerheid, dan is het 14 DPO. Klopt dat dan?

2. Adria27

Adria27 Bekend lid

21 feb 2013
    808
    6
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    Heb je een gemiddelde LF van 14 dagen? dan is je NOD idd overmorgen, 14 DPO.

3. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dat weet ik dus niet zeker. Dit is pas de tweede ronde dat ik ovulatietesten gebruik en dus zeker ben van mijn eisprong. De vorige ronde was ik zwanger, dus heb ik mijn lf niet kunnen meten. Helaas werd dat dus een vmk.

4. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Mijn lf is 12 dagen (in ieder geval vorige ronde ;)), daarom zou ik morgen NOD hebben. Maar ik heb gelezen dat je, ondanks hoeveel dagen je lf duurt, 14 dagen na eisprong kan testen. Ook al ben je dan eigenlijk al 2 dagen overtijd zeg maar..
    Maar met de meeste testen kan je wel paar dagen eerder testen, natuurlijk.

5. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Waarom denk je eigenlijk dat vandaag je NOD is? Door een regelmatige cyclus misschien?

6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja mijn cyclus is vrij regelmatig, maar niet als een klok hoor. Maar ik hou mijn cyclus al 2 jaar bij, dus heb een goed idee van wanneer ik ongi moet worden. Alleen tja vorige cyclus was een vmk en ik ben gaan rekenen vanaf bloedverlies. Dus dat mijn cyclus dan langer is, is niet vreemd op zich.

Ik hou voor de zekerheid maar een langere cyclus aan. Misschien morgen een testje er tegenaan gooien.

7. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Als je LF normaal 14 dagen is dan is je NOD dus over 2 dagen.
    Maar er zijn behoorlijk wat vrouwen die op 12DPO al positief testen..

8. eloveh

eloveh Actief lid

26 mrt 2013
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb precies het zelfde! Heb in de nacht van vrijdag op zaterdag (2/ 3 augustus) mn eisprong gehad. Heb een pregnyl spuit gehad en ik voelde hem dus dat weet ik 100% zeker. Dan zit ik nu op 13 DPO, maar wel op dag 28 van me cyclus...Het is zeg maar mn eerste ronde na mn operatie dus ben vorige cyclus niet bezig geweest met zwanger worden maar heb wel geteld en die was precies 28, daarom ga ik nu ook van 28 uit...

Ik wacht maar gewoon eventjes af en ga morgen ochtend ook maar gewoon testen. heb het gisteren ook al gedaan maar was negatief :(

xx

9. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Spannend!! Ik heb ook al 2 keer getest veel eerder deze week maar niks te zien. Heb nu nog 1 test over dus wil eigenlijk wachten tot ik echt over tijd ben. Maar ja wanneer is dat haha. Ik denk dat ik morgen wel kan testen. Dan is het of 1 dag voor NOD of 1 dag over tijd. Met zo'n vroege test moet er dan echt wel iets te zien zijn. Hopelijk is het raak maar ik hou al rekening dat ik gewoon ongi wordt ondanks zoveel symptomen.

10. eloveh

eloveh Actief lid

26 mrt 2013
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik heb me eigen ook zo ingesteld, maar toch blijft altijd de hoop die je niet uit je hoofd kan zetten!!! hihi.
    Welke testen heb jij? ik heb gisteren een clearblue gebruikt die digitale maar zonder dat die de weken aangeeft, die je in elkaar moet klikken.
    Heb nu bij de kruidvat gehaald 2 voor 10,- geloof ik die met +.

Wat voor symptonen heb je dan?

Ik heb ook sinds mijn eisprong allemaal steken krampjes in mn liezen en mn eierstokken. Maar kan ook nog zijn omdat ik voor het eerst weer mn eigen cyclus heb ofzo... ik weet het niet, om gek van te worden!

xx

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik heb testen van zwanger & kids. Die CB zonder wekenindicator is niet zo heel gevoelig, die met indicator wel :)

Mijn symptomen zijn heel wisselend. Het ene moment denk ik ja er gebeurt wel echt iets nu, en het andere moment denk ik dat ik ongesteld word. Dat denk ik nu eigenlijk :(

12. eloveh

eloveh Actief lid

26 mrt 2013
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh dat wist ik niet dat die clearblue minder gevoelig is... ja ga morgen kruidvat testje doen...
    Echt vervelend he... ik word ook echt helemaal gek.. af en toe denk ik; volgens mij komt het zo en een uur later voel ik weer niks of dan voel ik weer iets wat niet op menstruatie kramp lijkt dus denk ik weer wat anders haha..

op het moment heb ik weer wel buikpijn ik weet ff niet goed wat ik moet denken dus wacht t maar af... :)

Hou je me ff op de hoogte??

x

13. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Spannend meiden! Hopelijk allemaal positieve testen!

14. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja ik laat het hier weten! Jij ook dan he! :)

15. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Ik ben zwanger! Zoo blij :D
    Heb vanochtend positief getest.
    Nu jullie nog!

16. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Gefeliciteerd!!! Ik had vanochtend al wat roze, ben morgen zeker weten ongesteld. Helaas..

17. Feestmuts

Feestmuts Bekend lid

9 mei 2011
    843
    75
    28
    Vrouw
    Den Bosch
    Wat jammer zeg!

18. eloveh

eloveh Actief lid

26 mrt 2013
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    gefeliciteerd viev, Maar echt super balen voor jou Nuage.

Ben nog steeds niet ongesteld.. maar me testen zijn negatief.. :(
    frustrerend dus...
    Zit op dag 29 van mn cyclus.. maar op 14 DPO. Dus als ik zwanger zou zijn geweest had ik wel positief getest toch??
    Heb wel krampjes en steekjes maar niet echt een menstruatie buikpijn die ik altijd heb als ik het moet worden...
    Heb gisteren avond nog seks gehad en er is ook geen bloed meegekomen ofzo, en mijn afscheiding is super wit!

Ben bang dat ik straks weer gyn op moet bellen dat ik weer terug bij af ben ofzo... Werd voor mn operatie namelijk nooit uit mn eigen ongesteld (pcos).

Wat denken jullie?

xx

19. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    In principe móet je wel ongesteld worden (of niet als je zwanger bent natuurlijk) want ze hebben nu een eisprong geforceerd bij je. Normaal bij PCOS is het probleem dat je helemaal geen eisprong hebt en dan kan ik het me nog voorstellen dat een menstruatie ook kan uitblijven daardoor. Maar nu is er baarmoederslijmvlies opgebouwd en er is een ei, en als die niet bevrucht wordt of niet goed innestelt dan moet dit wel het lichaam weer uit.

Doordat je nu met hormonen bezig bent kan het wel zijn dat je cyclus anders verloopt of anders aanvoelt. Als het echt 14 DPO is en je test nog negatief zou ik er niet heel positief over zijn. Maar zeg nooit nooit, je hoort soms zulke wonderlijke verhalen dus zeker de hoop niet verliezen!

Zelf ik verlies de hoop niet ondanks mijn roze verlies hihi ook al weet ik wel dat het 99% niet goed zit. Zolang het niet los barst hou ik toch altijd 1% hoop hihi

20. eloveh

eloveh Actief lid

26 mrt 2013
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik weet het dat ik niet te positief moet zijn... maar heb nu wel zoiets; laat die menstruatie dan aub komen!
    Mijn eisprong heb ik uit mn zelf gekregen trouwens.. maar de gyn heeft me alleen pregnyl gegeven zodat ik zeker wist wanneer die zou komen en ik hem niet kon missen! Ik hoefde de spuit ook niet persee maar dat zou het voor mij makkelijker maken met klussen;). mijn PCO is zo goed als verholpen door mijn operatie en bij de laatste follikelmeting had ik heel netjes drie eitjes links en 3 rechts en 1 daarvan dus 17 mm. Het kan inderdaad dat mijn lichaam even anders doet door de pregnyl, maar hoop het niet!

x

Deel Deze Pagina