Ik ben vandaag 5 weken en 3 dagen zwanger maar blijf zo enorm onzeker! 's morgens ben ik misselijk, mijn borsten pijn en ik heb last van mijn onderrug. nu is het net die rugpijn (trekt naar mijn stuit en billen en soms ook wat lichte ongikrampen) die me zo ongerust maakt! Bij mijn mk had ik dit heel erg. Natuurlijk ben ik nu dus bang dat het weer mis aan het gaan is he! ik ren vaak naar het toilet omdat ik denk dat ik bloed verlies maar dan blijkt het gewoon veel doorschijnend vocht en slijm te zijn dat ik verlies. Ik wou dat ik gewoon kon genieten maar dat lukt me niet jammer genoeg!
Weet hoe je je voelt heb ik ook ik ben zelfs zo erg dat als ik naar de wc ben geweest ik op het wc papier ga zitten turen of ik maar iets van bloed zie. Heb zelf ook al 2 keer een miskraam gehad. En ik kan ook niet genieten van me zwangerschap ik ben vandaag 5 weken .
ik ben ook zo erg! Ook turen op dat wc papier! Hier is het zelfs zo erg, het wc papier wat wij hebben daar zitten rollen in met een roze tekening en rollen met een blauwe/paarse tekening op. Ik gebruik dus alleen de blauwe he! Die roze zorgen voor paniek! Erg he! Ik hoop dat het na de eerste echo goed nieuws is en ik wat meer kan genieten!
Wij hebben de eerste echo gehad..termijn was goed..hartje klopte..maandag zijn we 8 weken en ook ik durf nog nietvte genieten..ik heb zelfs geen miskraam meegemaakt en vrij snel zwanger en toch ben ik zo onzeker omdat ik op het forum lees dat het (verl) voorkomt terwijl de meeste zwangerschaplen goed gaan! Denk dat ik pas kan genieten als we de tweede echo hebben gehad
Mijn eerste echo 22 feb om te kijken hoever ik ben want ik zeg wel 5 weken maar dat is niet zeker. Ja en en erg he elke wc bezoek kijk ik en heb net bloed gevonden maar dat is van me schaamlip hup gelijk paniek ben zo bang voor een miskraam. Ik weet ook wel als het komt dan komt het maar toch ben ik 24 uur per dag bezig in je hoofd ik vlieg naar de wc als ik maar iets voel bij elke steek hup kijken soms word ik gek van me zelf ik denk dat ik pas echt kan genieten als ik de 12 weken heb gehaald.
Wees niet te streng voor jezelf, genieten is geen 'must' en heeeeel moeilijk als je al een keer ervaren hebt dat goede afloop niet vanzelfsprekend is. Het zal de eerste 12-13 wkn gewoon erg onzeker blijven en de dagen/weken zullen soms erg lang duren. Misschien is het makkelijkste om dat als een feit te accepteren en afleiding te zoeken. Succes, hopelijk een prachtige echo straks!
Ik herken het heel erg! Ik tuur dan nog niet naar het toiletpapier, maar ik ben ook mega onzeker. Je hoort zoveel dat het mis gaat en even logisch nadenken leert je dat het een wonder is dat een baby gezond ter wereld komt.... Pfff.... Ik denk dat ik ook pas wat meer gerust gesteld ben wanneer ik de kritieke periode van 12 weken voorbij ben. Ik krijg 4 feb. een echo en dan zit ik over de 6 weken heen. Dit is trouwens mijn eerste.
net of ik mijn eigen gevoel lees dames, pffff. hier ook wc papier met roze tekeningetjes en ook heel vaak een paniek aanval terwijl het dus bij het wc papier hoort. bij elk krampje gelijk naar de wc om te kijken of er nog geen bloed is. ik heb volgende week donderdag een echo, dan ben ik precies 6 weekjes. maar ik krijg eigenlijk alleen een echo omdat ik onder controle moet bij de gyn voor zwangerschapsdiabetes, niet per se omdat ik hier voor een mk heb gehad. we moeten elkaar alleen wel steunen, moet gewoon goed komen
Heel herkenbaar! Het loopt uiteindelijk zoals het loopt, maar je hoopt gewoon dat het goed gaat. Denk dat ik na vandaag ook even iets minder op dit forum ga kijken omdat ik er nu teveel mee bezig ben ! Of ik ga me iedere dag even 1 minuut geven om me echt eens zorgen te maken en daarna moet ik het loslaten! Wellicht helpt dat! Maar het is wel lastig hoor, want ik voel best wel veel op het moment aan krampjes en steekjes! Zometeen even lekker op de bank liggen en even proberen te genieten wat ons overkomt !
o..zo herkenbaar. ben nu 5w3d en kan helemaal niet genieten. nu zijn mijn testen ook nog eens wat lichter geworden dus paniek! heb vandaag bloed geprikt en krijg zo als het goed is de uitslag....heb er de zenuwen van
herkenbaar. had afgelopen dagen wat bloedverlies alle bij afvegen. verloskundige vond nog geen reden voor eerdere echo, betekent nog 4 weken (!!!) wachten gelukkig vandaag geen bloed meer en voel me nog heel zwanger!
Dit moet ik mn man laten lezen! Die lacht me namelijk nog steeds uit omdat ik hysterisch werd toen ik dacht iets van bloed te zien op het toiletpapier. Bleek het gewoon de roze roosjes te zijn die op het papier waren gedrukt. Hij krijgt dus echt de opdracht om vanaf nu alleen nog maar wit toiletpapier in huis te halen Ook ik vind het heel moeilijk, spannend en zenuwslopend... Ik heb op een korte periode twee mk'n na elkaar gehad. Ik probeer er ondanks alles gewoon van te genieten en er van uit te gaan dat het goed is. Met het tegenovergestelde bereik je echt niets hoor. Ik hoorde ooit van iemand op het forum hier het volgende: ' Wees blij met elke zwangerschappen, geniet en schreeuw het van de daken als je daar zin in hebt. Gaat ht jammer genoeg toch fout dan kan me dat helemaal niet schelen. Elk kindje dat (zelfs maar kort) heeft geleefd in mijn buik, heeft het recht om gevierd te worden! ' Vond ik toch mooi en ik trek me er aan recht.
Ik vind het ook dood eng. Paar dagen geleden had ik zo'n last van darmkrampen, ik was er gewoon van overtuigd dat het mis ging. Bleef naar de wc gaan, controleren of ik niet bloedde. Heb er gewoon bijna niet van kunnen slapen. Ik kan niet wachten tot de eerste goede echo, hopelijk krijg ik dan wat meer vertrouwen erin.
@chantal, heb je al uitslag meid? @mie, ik ben het daar helemaal mee eens, wat een mooie uitspraak! @luffy, wanneer heb jij je eerste echo?
@chantal, dat is niet grappig... ik lees het waarsch later, moet met mijn mams naar het ziekenhuis die word geopereerd. hier gaat het wel goed volgens mij, geen bloed is goed ik test en tempratuur express niet meer, veel te bang dat ik iets zie wat me niet bevalt. haha
Hallo dames. Ik ben super blij dat ik niet de enige met deze angsten ben. Het doet me goed te lezen dat andere zich ook zo voelen en dat ik dus niet gek ben. Ik ben zwanger van de 1e. Nu bijna 7 weken. Heb zelf nog nooit een miskraam gehad maar mijn moeder heeft een stuk of 4 miskramen gehad vroeger en daarom ben ik nu zo bang. Iedereen zegt steeds je moet gewoon genieten maar dat is nog niet zo makkelijk. @chantal heel veel succes. Ik duim voor je op een goede afloop. Groetjes Samantha
Me26: Jeetje wat een onzekerheid zeg, en dan moet je ook nog 4 weken wachten. Gelukkig is je bloed nu weg. En een klein beetje bloed betekent vaker niks slechts dan wel he! Anjamones: De 25ste, dus nog 3 weekjes wachten. Vreselijk, maarja hopelijk is dat zo voorbij. Jij krijgt m al volgende week zie ik, spannend!! Ben wel een beetje jaloers haha