ik heb een vraagje. ik heb suikerziekte en wil heel graag borstvoeding geven nu heb ik al twee keer geprobeerd om borstvoeding te geven. bij mijn eeste twee kindjes maar is niet gelukt. nu ben ik voor de derde keer zwanger en wil toch heel graag borstvoeding geven. nu heb ik gehoord dat je al eerder kan starten met het opgang brengen van de borstvoeding klopt dat? kunt u mij daar advies overgeven hoe ik dat het best kan doen. vriendelijke groet mooontje33
Hoi, Kun je aangeven waardoor de borstvoeding de vorige keer niet is gelukt? Op zich is het zo dat bij moeders met diabetes de melkproductie vaak later op gang komt en de baby's vaak snel melk nodig hebben. Goed borstvoedingsbeleid de eerste dagen (8-12 x per dag aanleggen of zo vaak kolven) zorgt voor het activeren van de melkfabriek. Kolven tijdens de zwangerschap wordt wel gedaan, maar is vooral bedoeld om in de verhoogde melkbehoefte van de baby te voorzien. Het heeft nl. geen effect op je melkproductie. Als je twijfelt zou ik al in de zwangerschap eens een LK opzoeken en met haar heel precies het beleid voor de 1e dagen doornemen. Succes.