Heftige toeschietreflex: eerst kolven of wordt de productie dan juist nog hoger?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Thauma, 28 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb vrij veel melk en ook een heftige toeschietreflex. Als ik mn bh losmaak en de pad aan de kant doe spuit ik soms al in mijn zoons gezichtje. Dat vindt ie niet zo erg (ik wel), maar met diezelfde kracht of nog meer spuit het natuurlijk ook zijn mondje in. Soms verslikt ie zich een beetje en sinds ik dit heb (paar dagen) geeft ie ook wat vaker een mondje terug. (eerst vrijwel nooit, nu paar keer per dag soms)

Doe ik er goed aan om de ergste druk eraf te kolven of wordt t probleem daar alleen maar erger van?

Kanttekening: zodra mijn zoon signalen vertoont dat ie wil eten, heb ik nog ongeveer anderhalve seconde om hem aan te leggen, anders is ie al aan het huilen. Veel tijd om te kolven en hem dus nog rustig aan te leggen heb ik eigenlijk niet...

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Gulzig mannetje?
    Wat ik zou doen is op het moment dat het spuit als je nog niet hebt aangelegd even wachten: je ziet al snel wanneer de straaltjes afbuigen of over gaan in druppen. Dan is de eerste kracht er af en kun je even de borst (en je kindje!) drogen en aanleggen. Vaak is dit voldoende.
    Evt. eerst aanleggen en afhalen als het toeschiet: je wacht dan weer tot de kracht er achter weg is. zal hij minder leuk vinden maar maakt het voeden wel rustiger. Het spugen hoeft geen probleem te zijn.

Veel succes!

Deel Deze Pagina