Ik vraag het me toch af hoeveel ML gekolfde bv moet Jesse hebben?! Hij is nu 6,8 kg geld de regel van flesvoeding ook voor borstvoeding?! Hij krijgt namelijk 5 voedingen een dag. Moet hij dan ruim 200ml krijgen?!
Ik zou beginnen met 130ml. Krijgt mijn zoontje van 7 maanden ook. Bv geef je vaker dan Fv dus hoeft niet zoveel te zijn. En gebruik de kleinste speen dan is hij sneller verzadigd. Als hij protesteerd wil het niet zeggen dat het te weinig was, want met een flesje krijgt hij geen waarschuwing dat de melk gaat druppelen. Dus eerst even af proberen te leiden ipv meer melk aanbieden. 5 voedingen is trouwens wel erg weinig... Geef je geen nachtvoedingen meer? Dan is 130ml mss wel wat weinig bedenk ik me. Even 50ml achter de hand houden...
Nee de nachtvoeding heeft hij 3 weken terug zelf laten vallen ik voed zo veel mogelijk op verzoek maar hij heeft zelf een ritme van: 7:00 uur; 11:00 uur; 15:00 uur; 18:30 uur en dan maken we hem om 23:00 uur wakker voor een flesje gekolfde melk. Dit is een ritme wat hij zelf aangeeft dus te weinig is het blijkbaar niet... Ik kolf wel behoorlijk veel (lees: 200 a 250 ml) We geven hem nu per fles 150 a 160 en de laatste 180
De regel is 150 cc per kilo lichaamsgewicht, en dan delen door het aantal voedingen. Dus bij jou 150 x 6,8 = 1020 als daghoeveelheid. Als je 5 voedingen geeft dus 204 cc per keer. Maar je kunt kleinere hoeveelheden geven en vaker, of je geeft meer als hij honger houdt, bij BV zit er geen maximum aan.