witte puntjes op het tongetje

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Wolkjuh, 26 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Dames,

Even een vraagje hoor, mijn kleine heeft altijd al sinds het drinken van de borst een wit tongetje, dus ook al heeft hij niet gegeten check ik zijn tongetje is het wit met puntjes en doet die vaak klakken met zijn tongetje. Is dit normaal?! Ik had dit met 3 weken bij de ha aangegeven, maar die zegt dat het gewoon normaal is, want ik dacht aan spruw, maar neeeee hoe kwam ik daar nou bij zei ze. Aangezien ik nu soms met branderige gevoel in de borsten zit, ik weet niet hoor, kan het ook mis hebben wat betreft spruw.

PS : de huisarts neemt me sowieso niet serieus, heeft ze ook nooit gedaan, dus ik ga daar niet graag naar toe. Morgen moet mijn wolkjuh voor zijn eerste prikjes, dan vraag ik het ook in het cb.

Wat is jullie ervaring? Vertrouw jullie eerder dan de ha of het cb namelijk.

Alvast bedankt.

2. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    hoi hoi ik ben kraamverzorgster als je witte aanslag ziet moet je er overheen wrijven krijg je het echt niet weg dan is het spruw en krijg je het wel weg is het melk aanslag maar als jij zegt dat je pijnlijke tepels hebt en hij geloofd je niet moet je dit verhaal bij het consultatie buro voorleggen die weten het gelijk maar ik denk als ik het zo hoor dat t wel spruw is drinkt hij wel goed of heeft hij pijn bij het drinken??

3. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Hoi angie, bedankt voor het reageren.

Hij ligt nu te slapen, zal het vanavond eens proberen of ik het weg kan wrijven.
    Nou pijnlijke tepels niet zo, het zijn meer steken in de borsten vanaf mijn oksels tot aan de tepels, een branderig gevoel is het en het is constant.

Hij laat wel vaak los met drinken en doet veel klakken met het tongetje, denk dan dat hij niet meer wilt drinken. Maar gisteren nacht legde ik hem aan, dronk hij eventjes en wilde hij niet meer (dacht ik want hij huilde en liet steeds los) dus ik leg hem weer terug in het bedje maar hij bleef maar huilen en smak geluidjes maken en zijn vuisjes in zijn mondje doen, dus toen maar weer aangelegd en dronk die wel gulzig dus hij was nog lang niet uitgedronken, maar wel onrustig de hele tijd en dit heeft die eigenlijk al weken, dat huilen bij het drinken maar ik dacht gewoon dat het komt omdat hij last heeft van krampjes. Maar nu zet ik er mijn vraagtekens bij, heb ineens zo'n gevoel dat er iets niet klopt. Heb gegoogled en vele sypmtomen die bij spruw voorkomen heeft hij wel zoals onrustig/ klakken met het tongetje/ wit tongetje/ veel huilen/ krampen etc

Als het echt spruw is dan zal ik daar heel verdrietig om zijn, want als hij al die tijd pijn heeft geleden terwijl het voorkomen had kunnen worden, jeetje wat zal ik me verrot gaan voelen, weet ik nu al. Maar goed we gaan nu even nergens van uit.

Ga ik zeker voorleggen morgen!!

(wat leuk trouwens dat jij kraamvz bent)

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Klinkt toch echt wel als spruw hoor.

5. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ja vind t ook echt als spruw klinken ja leuk he erg dankbaar werk!!!!hihi
    laat je t nog weten???

6. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Hoi!

Ik heb het geprobeerd weg te vegen, dit lukte dus niet. Hij zette het gelijk op een krijsen, weet niet of dit komt omdat het zeer deed (deed het overigens heel voorzichtig hoor) of dat hij ervan schrok dat ik over zijn tongetje wreef.

Zal het zeker nog even laten weten wat het cb zegt/adviseerd.

Liefs wolkjuh.

7. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

:(:(:(:(

Het is dus wel degelijk spruw!

8. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    kijk laat me kennis me toch niet helemaal in de steek!ben blij dat je nu weet waar je aan toe bent meis en voel je niet schuldig hebben jullie er spul voor gekregen??

9. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Ja je had gelijk hoor.

Nee ik moet morgenochtend langs de ha assistente voor een gel voor mezelf en voor mijn zoontje. Hoef daarvoor gelukkig niet een afspraak te maken bij mijn "oh zo gezellige" ha!
    Ben blij dat ik mijn gevoel heb gevolgd en dat er een oorzaak is van zijn onrustige gedrag van de laatste tijd, want ik had soms echt mijn momenten dat ik bv bijna wilde opgeven.

Hoop dat de gel snel gaat helpen

lfs wolkjuh

Deel Deze Pagina