Wat te doen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Stinkerbell, 20 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Ik werk drie dagen in de week en dan kolf ik de melk af. Als ik thuis ben krijgt hij gewoon live te drinken. Nu drinkt mijn zoontje bij de oppas meestal +/- 150ml soms ook minder. Maar nu krijg ik het dus niet meer gekolft. Vanmiddag de laaste keer kreeg ik nog maar 100ml. Ik kolf drie keer per dag en nu eigenlijk tot er niks meer komt. En heb net de voeding van 19.30 ook gekolft (meneer heeft maar heel even gedronken en wilde niet meer) en kreeg maar +/-50ml. :$
    Wat kan ik nu het beste doen? Toch maar vast gaan beginnen met afbouwen? ben ook al een hele tijd +/-6 weken met spruw aan het vechten en het is sinds gisteren weer terug na een 1.5 week er van af te zijn. :(.
    Ik word er nu een beetje moe van eigenlijk. :)

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Natuurlijk niet afbouwen! Op deze leeftijd heb je weer regeldagen, en dat kun je merken door een tijdelijk lagere kolfopbrengst. Als je kind bij je is vooral op verzoek en evt ook op jouw verzoek aanleggen. En op het werk kijken of je een weekje kunt 'powerkolven'. Dat betekent dat je veel vaker op een dag kolft, maar dan per keer maar kort.
    Je kunt ook tijdelijk even op je niet werkdagen na de ochtendvoeding kolven, zodat je ook weer wat voorraad opbouwt.

Als de spruw na 1,5 week terugkomt is ie waarschijnlijk niet helemaal weggeweest. Heb je wel spul dat sterk genoeg is?

3. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Met wat voor kolf, kolf je? Heb je een goed TSR als je kolft?

Het beste kan je dubbelzijdige kolven, een Ameda is niet eens zo heel duur en het geld echt waard!

Verder zou ik als het jou was ś morgens voordat de kleine wakker is ook nog kolven (kan je ook dagelijks doen) dan heb je goed gevulde borsten en kan je een mooi voorraadje opbouwen. ś avonds is het normaal dat je minder kolft...

Over de spruw:
    *Welke medicijnen kregen jullie?
    *Smeerde jij ook na elke voeding creme ipv gel op je tepels?
    *Kookte je flessen, speentjes e.d. dagelijks uit?
    *Smeerde je de gel 2 weken langer door?

4. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Nou ik heb eerst nyastine gekregen. 6 flesjes maar dat werkte dus voor geen meter. Daarna heb ik aangedrongen op dakatrin. Gelukkig ook gekregen en twee weken door gesmeerd. dagelijks alles uitkoken. Spugdoekje maar 1 keer gebruiken en daarna op 60 graden wassen. Ik ben er maar druk mee. :(

Ik heb een medela swing waar in dubbelzijdig mee kan kolfen. Ik moet zeggen dat mijn tsr wel wat minders is met kolfen. Maar om dan gelijk zo'n spray te vragen?

5. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Waarom niet? Smeer je de gel na elke voeding? Heb je voor jezelf creme ipv gel?

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wat betreft de spruw kan ik je niet helpen, maar de dip herken ik en ik ben er doorheen gekomen met de syntocinonspray toen... ik begon toen net weer met werken na een zware verlofperiode (Thirza had kiss-syndroom), dus ook niet zo'n fijne combi voor de productie.
    Ik kan het je dus wel aanraden, want het zou zo jammer zijn als je moet stoppen vanwege je productie...

7. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Bedankt, ik ga zo maar eens naar de ha voor zo'n spray.

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Heb ik ook sinds vandaag. Heb hem net gebruikt. Is nog te vroeg om te zeggen of het goed werkt...
    Maar als je je productie omhoog wil brengen, kun je ook een beddag inlassen.

Eén dag de hele dag in bed blijven, met je kindje. Kindje om de twee(?) uur aanleggen. Als het wil drinken, prima, zo niet, dan eventjes wachten en iets laten nog eens proberen.

9. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Dat heb ik ook soms. Ik werk in het onderwijs en mijn productie reageert op mijn humeur. (drukke dag = weinig melk) Ik vul de flessen bij met kv.

10. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Dames ik heb de spray en het is geweldig. Ik net in mijn neusgespray en ben alles gaan klaar zetten voor het kolfen. begint het gewoon al te lopen :D:$.
    Bedankt voor de tip.

11. appeltje

appeltje Niet meer actief

Deel Deze Pagina