Hi dames, Ik ben 1,5 week behoorlijk ziek geweest. Flinke keel ontsteking gehad en vervolgens daarboven op een acute tandvlees ontsteking. Ik heb in die periode alleen maar vla kunnen eten. Ineens kreeg onze dochter ook bloed bij haar ontlasting. Op advies vd arts toen even geen borstvoeding meer gegeven. ( wel gekolfd) Vanaf zaterdag krijgt zij dus nutrilon. Nu voel ik me weer wat beter en kan ik weer wat eten, ik wil graag weer borstvoeding gaan geven. Heb s nachts al geprobeerd en geen bloed meer gespot bij haar, ze is alleen niet verzadigd. Mijn productie is heel snel terug gelopen en ze is nogal een gulzige drinker. Hebben jullie tips hoe ik wat meer productie krijg? Hoe vaak moet ik kolven en hoe lang? Hoeveel tijd moet er tussen zitten? Blijf ik kolven als ik zie dat er geen melk meer komt of zet ik de kolf dan uit. Ik geef haar wel de borst tussen de flesvoedingen door. Ze heeft alleen gelijk weer honger. Sorry voor het lange verhaal. Hoop op tips/adviezen want ik wil niet stoppen met de borstvoeding.
Hier zei de lactatiekundige mij om iedere 2 uur aan te leggen en daarna te kolven tot 2 minuten nadat de borst leeg was.
Het snelst is het weer op gang met aanleggen, aanleggen, aanleggen. In heb begin zal ze zeker elk uur willen drinken en misschien zelfs wel van de ene naar de andere borst willen. En helemaal stoppen met de kunstvoeding. Als je dit niet op eigen initiatief wil ondernemen zou je een lactatiekundige kunnen inschakelen of LLL bellen.