Mijn meisje is bijna 6 maanden en het slapen is momenteel echt dramatisch te noemen overdag. Ze komt moeilijk in slaap en slaapt maximaal 45 minuten achter elkaar en is dan alweer wakker en slaapt ook niet meer verder. Zelf denk ik dat dit door het stoppen met inbakeren komt. Vanaf dat ze 4 weken was heeft ze ingebakerd gelegen, eerst in de pacco en later in de puckababy mini. Omdat ze in de box al van rug naar buik rolt moest ik stoppen met inbakeren en heb ik het afgebouwd. Ze slaapt nu dus in een gewone slaapzak maar is zo onrustig, blijft om haar heen maaien en wordt dus om de haverklap wakker. Ze is doodmoe, maar slapen ho maar. Tips???
Hoi! Wat vervelend dat ze zo onrustig is! Misschien is t een idee om sleepy wings te proberen, hiermee kan je kindje zich gewoon veilig op haar buik draaien. Heb even de link voor je opgezocht. Sleepy Wings Organic white- Succes ermee, hopelijk gaat het snel beter!
Deze had ik idd ook al gevonden. Zijn er mensen die ervaring met die dingen hebben? Vind ze behoorlijk prijzig namelijk.. Op dr buik draaien heeft ze in bed nog nooit gedaan, zowel in de puckababy als in een slaapzak niet. Ik heb nu uit wanhoop de armsgaten van een slaapzak dicht genaaid.. Weet dat het geen goede oplossing is maar mn meisje is zooo moe en kan gewoon niet slapen..
Volgens mij kan je dan nog beter de puckababy weer aan doen. Dat lijkt mij veiliger dan het dichtnaaien van de slaapzak. En iets in haar handen geven als ze gaat slapen? Dat heeft bij ons bij het afbouwen erg goed gewerkt. Hij houd nu een spuugdoekje vast...Dat is iets waar hij rustig van word.
Iets in dr handen wordt ze nog drukker van. Daar gaat ze uitgebreid mee zwaaien.. In de slaapzak met haar armen erin heeft ze nu anderhalf uur geslapen, en is nu weer wakker. Dit was haar eerste slapen sinds 8 uur vanmorgen.. zucht! Of zal t een fase/sprong zijn? Herkenbaar voor iemand?
Heel herkenbaar! Hier met 6 maanden en nu weer.. Exact hetzelfde alleen niet het "inbakerprobleem" niet. Ik laat haar liggen omdat ze nog moe is. Vaak gaat ze dan wel huilen en troost ik haar elke 10 min. Op een gegeven moment (vaak al binnen 30 min.) gaat ze weer slapen. Als ze echt heel erg overstuur is haal ik haar eruit en ga ik een stukje lopen of doe haar later nog een uurtje naar bed. Maar dat is zelden. Vaak zet ik toch even door. Hier zijn het fases heb ik gemerkt..
heeeeeeeel herkenbaar! hier begon het iets later. Het begon met minder slapen overdag tot slecht slapen 's nachts en uiteindelijk stond ik 5 keer per nacht hem op te draaien. Kortom ik was helemaal aan de pin en dit duurde 5 weken. alles geprobeerd maar niets hielp. ik heb toen noodgedwongen de 10 minuten regel ingevoerd e3n 's nachts heb ik hem laten huilen (zullen het vele niet over eens zijn maar goed). en nu sinds 4 dagen weer een goede slaper en een uitgeruste mama ik zelf denk dat het de sprong was en die kan heel lang duren de 6 maanden sprong en het blijft een hele pittige te kunnen zijn. hier dus 5 weken geduurd en hij kan wel 6 weken duren.
'Fijn' om herkenning te lezen. Vanmiddag geprobeerd hoe het gaat als ik haar weer in de puckababy doe maar maakt geen verschil, het is dus niet het inbakeren wat afgeschaft is wat voor problemen zorgt. Dacht ik ook al, want dat ging nu al 3 weken goed dus vond ik vreemd. Het is echt bizar, kan de klok op 45 minuten zetten en dan wordt ze wakker. En zodra ik haar kamer binnen kom is het allemaal leuk en gezellig, ze lacht als ze me ziet. Maar o wee als ik haar laat liggen en weg loop, het huis is te klein. En het meisje is zoooo moe.. maar toegeven aan de slaap doet ze dan niet. De 10minuten regel, wat bedoel je daarmee? 10 minuten laten huilen?
precies en dan met een big smile beginnen te spratelen van plezier 10 minuten regel is 10 minuten laten huilen, niet rustig is gaan troosten in bed en weer weg gaan en dan weer 10 minuten...etc... en dan hopen dat ze snel in slaapt valt hier was ik heel vaak gegaan, hij huilt zelden dus dan ga je er graag heen. op een gegeven moment was het een "gewoonte" geworden als mama langs het bed stond. Beginnen ze toch langzaam te kennen dan. Ik heb hem dus 1 nacht laten huilen, ben niet geweest en sindsdien slaapt hij de nachten weer door. overdag de 10 minuten regel toegepast en vanmorgen sliep hij van 9 tot 12!