Mijn jongste dochter (2.5 jaar) is helemaal verslaafd geraakt aan haar driewieler. Nu heb ik 2 driewielers maar ze is al een paar keer ermee om gevallen. Te hard door de bocht gaan oid komt dat door. Nu zit ik eraan te denken om een fietshelmpje voor haar de kopen. Nu zei ik dat tegen een vriendin en die verklaarde me voor gek. Nu koop ik hem toch, veiligheid voor alles. Maar was erg nieuwsgierig of ik echt overdreven ben of niet? Of meerdere mamams hier ook zo fietshelpmje hebben gedaan zelfs voor de driewieler. kortom ben een beetje nieuwsgierig
Zo dan gaat ze wel hard haha, hier is ze nog nooit omgevallen namelijk. Als ze echt zo'n kleine coureur is zou ik idd een helmpje op doen.
Heb er eigenlijk nooit over nagedacht, ik persoonlijk zou het niet doen maar kan er wel inkomen dat je het zou doen.
Als ze er echt al een paar keer mee zou zijn omgevallen vind ik het ook echt niet raar. Zou het zelf denk ik ook doen. Waarom niet?
Ik zou het gewoon doen. Mijn zoontje is er ook al meerdere malen mee omgekukeld (hoe ie het voor elkaar krijgt ) en heb ook al bij de HAP gezeten om zn koppie te plakken. (Was bij het kdv ergens tegenaangereden) Maar hier dus al een mooi litteken op zn voorhoofd.. Ik vind het echt geen gek idee, een helmpje.
oh my... dat lijkt me dus ECHT geweldig stoer staan! zo'n inimini coureur MET helmpje!! die van ons zitten op mijn fiets altijd met helm, en dat vind ik al schetig! doen dus gewoon!!
oh toch leuk om de meningen hier te lezen. Ze gaat inderdaad super snel. Zo ineeens schert ze de hele tuin door en maakt een bocht behoorlijk scherp waardoor ze steeds omvalt. Moet er ook echt achteraan rennen nu al. Maar las net inderdaad ook dat kindjes ook in de kinderzitjes met helm zitten. Daar zat ik ook aan te denken. Ik fiets ook graag met de kids maar ben eeuwig bang om te vallen. Dus zie net dat ik daarin ook niet overdreven gevonden moet worden dan bedankt voor jullie meningen. Vind wel leuk om te lezen dat ik niet te overdreven ben
Als ze regelmatig omvalt met de driewieler is het niet overdreven om een helmpje te geven. Nu kan je er nog een gewoonte van maken, scheelt later wat discussies.
en al overdrijf je wel je doet het toch omdat je wil dat je kindje veilig kan fietsen Hoe kan iets wat veilig is overdreven zijn Zou je nou zeggen ik laat haar niet meer fietsen dat zou overdrijven zijn En zo kan je kleintje ook gelijk aan een helm wennen voor op de grote fiets later
Ik vind het niet overdreven, als ze zo vaak valt. Maar als ze zo hard gaan op een driewieler dan trappen ze dus zo hard op de pedaaltjes dat de balans uit de driewieler gaat en dus het ding gevaarlijk wordt. Is een gewone fiets dan niet een idee?
Mijn kindjes hebben ook helmpjes op; helemaal niet raar hoor! Maar wat hierboven ook al wordt gezegd: is een gewone fiets geen idee? Een driewieler geeft soms juist onbalans. Misschien een loopfietsje? Is meteen een echt goede oefening voor een echte fiets. Mijn oudste kon niets met zijwieltjes en croste altijd op een loopfiets. Ze is zonder zijwieltjes over gegaan op een gewone fiets, zonder zijwieltjes. De jongste racet er op zijn loopfietsje vrolijk achteraan, met helm.
Onze oudste heeft een helm en voor de jongste moet ik er nog achteraan. Vind het dus helemaal niet gek hoor, dat je ze een helm op geeft.
Ik vind het juist goed dat je een helmpje bij haar op wilt gaan doen. In het buitenland is het vaak zelfs al verplicht om op de fiets een helm te dragen voor zowel jong als oud. Het is nu eenmaal zo dat de fietsen steeds makkelijker en soepeler rijden en de snelheden daardoor ook hoger liggen. En als je valt met je fiets is de kans op hoofdletsel erg groot. Om een gat in je hoofd te krijgen hoef je niet eens heel hard te vallen, maar een helm beschermt je daar wel erg goed tegen. Ik zou er wel een voorstander voor zijn om het ook in nederland te verplichten, op die manier krijg je in iedergeval niet van die vreemde reacties van andere ouders. Gewoon doen dus!!!
Ik heb een helmpje voor mijn zoontje. Krijg hem alleen met geen stok op zijn fietsje Maar mocht hij ooit gaan fietsen, is dat met helm.
Super bedankt allemaal. Ze valt om omdat ze de bochten vrij scherp neem. En soms inderdaad dat ze uit balans gaat. Heb een klein fietsje hier staan een 12 inch maar daar fiets haar grote zus nog op. Die is 4.5 jaar maar bang om te fietsen dus durf niet op haar grotere fiets. Maar denk dat ik inderdaad maar eens moet gaan nadenken voor een klein fietsje eventueel via marktplaats om te beginnen. Las hierboven ook dat het in sommige landen inderdaad verplicht is, daar ben ik het helemaal mee eens dat het van mij in nederland ook verplicht mag worden. Heb dat ook vaker gezegd.
Voor je oudere dochter is een 14" of misschien 16" misschien wel beter. Mijn dochter is net zo oud en op een 12" fietsje vindt ze best spannend. Ze trappen zo snel dat het sturen ook schokkeriger gaat. Op een 14" (geloof ik) gaat het super goed. Ze fietst rustiger door de grotere wielen en daardoor stabieler.
Hier In Belgie is het dus heel normaal als kinderen op de fiets een helm dragen zowel wanneer ze zelf fietsen als wanneer ze op de fiets voor of achterop zitten. Ik vind het niet raar dus, veiligheid voor alles toch.
haha! maar helemaal gelijk. Je hebt ook zulke leuke Idd als ze al een aantal keer goed gevallen is zou ik het ook doen.