Naar wie stuur je een geboortekaartje

Discussie in 'Geboortegedichten' gestart door Rodayna, 29 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rodayna

Rodayna Niet meer actief

Doe je dat ook naar je ouders/ broers en zussen of juist
    vrienden, familie, werk enz. ?

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.789
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik geef ook geboortekaartjes aan onze ouders en broers hoor. Ze weten het dan natuurlijk al ;) maar ik denk dat ze het gewoon heel leuk zullen vinden om zelf ook het kaartje te hebben. Ze zijn zo trots!

Verder: onze eigen grootouders, onze ooms en tantes, vrienden en ons werk. Ik denk wel dat we allebei gewoon 1 kaart naar ons werk sturen en niet naar alle collega's apart. Dat gaat toch iets teveel in de papieren lopen! Verder lijkt een kaart voor de buren waar we ook kerstkaarten aan geven (en van krijgen) me ook wel handig.

Wij zijn een paar maanden terug getrouwd en toen heb ik bijgehouden van wie we een kaart hebben gekregen, zodat ik ze een bedankje kunnen sturen. Mochten er op die lijst nog mensen staan die niet bij de groepen hoerboven horen, dan stuur ik die ook een kaart. Zo uit mijn hoofd staan daar in ieder geval nog een achternicht op, een vriendin van m'n moeder en e ex-man van mijn tante.

3. Rodayna

Rodayna Niet meer actief

ok. bedankt voor je uitgebreide tekst.
    Mijn broers en zussen zouden het leuk vinden om alsnog de kaart te krijgen, meer als aandenken, maar schoonfamilie zou zich beledigd voelen alsof ze "buitenstaanders" zijn.

4. Que

Que Niet meer actief

Ouders
    schoonouders
    broers/zussen ook van vriendlief
    ooms en tantes (waar je contact mee hebt)
    opa's en oma's
    buren
    vrienden en vriendinnen
    Werk
    dokter
    verloskundige

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.789
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ben inmiddels ook even met m'n lijstje bezig geweest. De huisarts staat er bij ons ook op. En de ouders van mijn beste vriendin en zijn beste vriend. (Zij stuurden ons ook een kaart voor ons huwelijk en hoewel we nu niet echt meer contact met ze hebben, kwamen we er vroeger toch vaak over de vloer.) En ik stuur er ook één naar m'n sportclubje.

6. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Dames van de zw curcus
    Neven en nichten
    Buren rondom ons (niet de halve straat)
    Mijn klas en collega's
    Hoofdkantoor van het werk

7. EmyD

EmyD Niet meer actief

(schoon)ouders, mijn broer, alle ooms en tantes, mijn opa, zijn oma, vrienden, ouders van vrienden, kennissen, collega's, werk, buren. Ongeveer 80 kaartjes verstuurd..
    Vreemd dat je schoonfamilie het als een belediging beschoudt. Ik vind het zelf erg normaal om hen ook een kaartje te sturen..

8. miffy11

miffy11 Niet meer actief

(schoon)ouders, mijn oma's, ooms/tantes, broers/zussen, vrienden/kennissen, werk, gyn.

verder hebben wij er een hoop extra laten drukken voor het geval dat we nog kaartjes kregen van mensen die we niet hadden verwacht, die zijn bijna allemaal opgekomen!
    we waren net verhuisd (2 dagen voor de geboorte) en de buren op de gallerij zagen de geboorteslingers, dus stuurden kaartjes, hebben we allemaal een kaartje terug gegeven.
    ook de kraamhulp een geboorte kaartje met extra tekst voor bedankje erbij geschreven en bos bloemen.

9. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Wat apart dat je schoonfamilie het als een belediging ziet als ze een kaartje zouden krijgen! Ik denk dat het hier eerder andersom is!

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij hebben kaartjes gedaan naar ouders, broers/zussen, opa's/oma's, peet oom/tante van mijn man, goede vrienden, paar huizen in de straat, naar het werk en naar de verloskundige

Deel Deze Pagina