Wie heeft voor ons die ene Hollandse, niet zo veel voorkomende korte naam? We hebben geen inspiratie. Alles wat we hadden is het toch niet. We zoeken namen voor zowel een jongens als meisje! Help?
Anthe Wende Lune Rixt Imre Mirre Maxe Luus Niva Neeke Minke Emmie Melief Diede Tove Tos Fosse Daaf Polle Peer Timon Faust Miel Taeke Jacco Renzo Muck Lux Mias
Kort als in 1 lettergreep? Wel ff nadenken hoor, meeste nederlandse/nederlands klinkende namen zijn óf langer óf niet redelijk uniek.. Wat dacht je van: Ido Dies Imme Jitse Romke Tijl Peer Faas Ties Sep / Seb / Zeb Luut Laus Edo Adri / Adrie Mik Toet Imee Jikke Julot (wel in opkomst volgens mij) Rimke Popke Zara Bloem Nitha Wies Ati / Atie Via svb.nl kun je zelf opspeuren hoe vaak elke naam gegeven is vorig jaar. Heb je beetje n indicatie
Waar ik aan denk: Mare, Maren Merle Nore Marrit Flore Minte Doris Diede Ise Lune Tessel Ruth Laurie Femme Elle Ellis Vieve Jolijn, Jolein Famke Mirre Fieke Jelte Loek, Loet Otis Joas, Joah Mart Jent Merijn Ferre Sjoerd Boet Tuur Seppe Enzo Joes Rein Giel Fos Sieb, Siep Merlijn Hessel
Namen die bij mij iig op lijstje (hebben) gestaan: Liv Liz Dewi Maud Evi Malou Mara Siem Naud Twan Revi Finn Mja die zijn niet heel origineel Wij kunnen/willen ook niet alles gebruiken van deze lijst ivm namen in omgeving en onze eigen namen..
Aanvulling: Aalt Art Rixt Fos Boet Bor Ror Trix Zia Dia Flo Schoten me zojuist nog te binnen. En kijk anders ook eens hier http://www.voornamelijk.nl/alternatieven-voor-sem-en-daan-1-000-korte-en-stoere-jongensnamen/ Wel ff filteren hoor, want héél veel zijn niet nederlands of ze worden alsnog vaak gegeven (Boaz bijv.). Maar inspiratie kan nooit kwaad.
Nim voor een meisje vind ik echt top...maar sinds mijn man daarop reageerde met Nim de nymfomaan Verder zit er helaas nog niks bij. Of te bijzonder, of te gewoon, of al vergeven. Minte stond al op ons lijstje...maar daar twijfel ik zelf steeds over..
Idris Aage Silvijn Bastijn Sake Wijnand Art Laut Rune Mans Nero Mathis Ties Guido Jarne Faas Bess Jula Nona Pippa
Mint / Minte / Minthe is wel steeds meer in opkomst.. Lief Ola Veere Fiep Pip Rune Ole Gus Fer Stag Pol Jip Time Rule schieten me nu weer te binnen (hoewel een aantal -zoals Ola- niet nederlands is. En sommige ook niet heel erg uniek, zoals Jip. Misschien even speuren op internet naar nederlandse namen die in de vergetelheid zijn geraakt?
Ayco Elio Dario Goos Jefta Joas Kaan Maas Rijk Jouke Joes Kobe Linus Mauk Rinze Tobin Hayo Minne Imme Dinou Mimi Jildou Mijs Rifka Nyree Geke Luce Yfke Nour Diese Ditte Feike Hinde Jalou Jelka Joska Lenna Liesl Merve Reina Tatum Tamar
Ik dacht meteen aan Roel. Echt Nederlands, geen verzonnen naam maar ook niet veel voorkomend. Voor een meisje Meike, of wil je 1 lettergreep?
Dit is onze smaak dus ik lees even mee. Wij hebben een J.anne. Voor nu denken we aan Willemijn (niet echt kort), Hanna of Suus. Andere namen op mijn lijst Anouk, Karlijn, Diede, Nienke, Femke, Pien. Wat hier niet kan maar wat ik leuk vind: Marit en Milou. Of misschien iets van Lieve? Onze zoon heet sneR(andersom). Jongetje wordt waarschijnlijk Pim of Sam.. Tijn vind k persoonlijk ook erg gaaf Succes!
Zo te zien heb ik ook een beetje dezelfde smaak. Voor een meisje weet ik het denk ik al (lijkt op een naam uit jouw 4 namen lijstje) en ook voor jongen geen idee. Wel namen die me aanspreken (niet veel) maar nog niet DE naam. Misschien heb je wat aan mijn lijstje: Jelle Miko Jitse Kian Hajo Feie